#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een VFR 750 rc36-2, natuurlijk een mooie rooie :)

Ik meende dat de olie te laag stond, maar na het indraaien van de peilstok stond hij iets onder het midden. Maar nu hoor ik weer dat je hem niet moet indraaien maar gewoon naar onder moet drukken zonder te draaien, maar ook dat de vfr eerst ff moet lopen.

Wie kan mij zeggen wat de methode nu is?
 
Heb je geen oliepeilglas?

En oliepeilstokje ‘gewoon’ indrukken en daarna aflezen....gevoelsmatig zou ik ff wat erin kieperen. Ik hou zelf niet van min. oliepeil..koeling etc....kortom gewoon vol.
 
Heb je geen oliepeilglas?

En oliepeilstokje ‘gewoon’ indrukken en daarna aflezen....gevoelsmatig zou ik ff wat erin kieperen. Ik hou zelf niet van min. oliepeil..koeling etc....kortom gewoon vol.
De RC36-2 heeft een peilstok, geen kijkglas.

Volgens mij moet je hem inderdaad niet indraaien voordat je hem afleest.
 
Sinds kort eigenaar?

Versie olie en filter er in en ff laadststeem (spanningsregelaar en altenator) doormeten
 
Afgelopen weekend deze vfr gekocht
Heb hem voor voor de winter gekocht om wat km mee te maken en een beetje aan te hobbyen en dergelijke

20191019_131755.jpg
 
Hoi, ik ben Joseph.

Sinds donderdag avond derde eigenaar van deze Honda VFR 750f uit 1990.

134908E3-AAA5-4748-8195-0C7ABD5A76B7.jpeg

A03A7B64-6D46-40BA-86A0-B9A894D88762.jpeg


De eerste eigenaar heeft hem 25 jaar gehad en naar hoe het eruit ziet heel netjes onderhouden.

De tweede eigenaar met alleen het noodzakelijke onderhouden gereden.

Dus met wat extra liefde zou deze meid zometeen weer moeten gaan stralen.

In eerste instantie is dit een pekelfiets, ze gaat ook van de winter naar buiten en wat ik zelf kan doen wil ik zelf sleutelen. Dus af en toe zal ik een vraag hebben en ik zal af en toe een update geven :]
 
Oja nog ff voorstellen, Theo is mn naam rijd ruim 50 jaar motor waarvan 40 JAAR !!! BolDor.
Heb nu twee ritjes gemaakt met de vfr, ongelovelijk wat een verschil, beetje wennen aan de zithouding en de remmerij maar dikke pret.
En hoop op tips over de vfr bij problemen, een BolDor kan ik dromen 😊
 
Ik lees dat de oudjes het nog goed doen......

Sinds ‘73 mijn motorrijbewijs en 3 jaar een vtec erbij. Vandaag wordt het mooi weer en ga ik hem uitlaten voordat het nat/donker en koud weer wordt. Kortom, hoogstwaarschijnlijk hierna schoonmaken en wegzetten in de garage.

Ohja, aftanken met 98 benzine....en aan de druppellader... :o
 
Op een witte
wil iedereen wel zitte !!! _O-

Na 50+ jaar motorrijden weet je al wat je ff moet nalopen...
Daarom komen nog in het techniek gedeelte heel veel herhalingsvragen langs. Niet erg want vroeger moest ik sleutelen en kwam je er zelf met een beetje technisch verstand ook achter. En nu, slechts kleine reparaties/onderhoud en poetsen.... :o

En met mijn gebruik zullen mijn motoren ook de laatsten zijn. Alhoewel ik recentelijk naar een 1200 DCT aan het kijken was...
 
Ik heb eerst de ventielen een duwtje gegeven richting velg en beide braken af (vermoedelijk uit 86)
Dat is een puntje die vele vergeten te controleren, maar levensgevaarlijk kan zijn.
Voorvork olie ,remcupjes glijpennen, alle vloeistoffen ,verlichting gecontroleerd zonodig vervangen, maar nu komt het nog nooit een vloeistof gekoelde motor gehad, bij het controleren en bijvullen zat het stickertje op de radiateur dop los, ik dacht stickertje kan er wel af.
Nu wil het geval dat onder het rijden dat dopje lekt of zweet, kan toch niet door dat stickertje komen ?
 
Ik heb eerst de ventielen een duwtje gegeven richting velg en beide braken af (vermoedelijk uit 86)
Dat is een puntje die vele vergeten te controleren, maar levensgevaarlijk kan zijn.
Voorvork olie ,remcupjes glijpennen, alle vloeistoffen ,verlichting gecontroleerd zonodig vervangen, maar nu komt het nog nooit een vloeistof gekoelde motor gehad, bij het controleren en bijvullen zat het stickertje op de radiateur dop los, ik dacht stickertje kan er wel af.
Nu wil het geval dat onder het rijden dat dopje lekt of zweet, kan toch niet door dat stickertje komen ?
Zou maar een ander dopje scoren,lekt hij daarna nog heb je waarschijnlijk een groter probleem(lekke koppakking)
Het laatste is niet ongewoon bij een motor die heel lang heeft stilgestaan.
 
Leuk weer eens een boldor te zien!
Ooit een superboldor gehad. Motorblok gereviseerd dus ik weet wat je door maakt. Zware blokken trouwens! 96 Kg o.i.d.?
Wel fantastische motoren om op te rijden!

Het zwakste punt van de VFR is de spanningsregelaar. Rest is algemeen.

De blokken zijn oersterk.
 
Bijna bij alle motoren zijn spanningsregelaars een zwak punt. Ik heb de nodige uitgefikte exemplaren ducati/ Yamaha fzr...etc..moeten vervangen...vtec is berucht om zijn gewikkelde stator....ook gehad.
 
Zoals RG-gamma zegt een nieuw dopje scoren, maar de meeste zoekmachines komen er niet uit,waarschijnlijk gebruik ik een verkeerde naam ofzo.
Maar waar zou ik wel kunnen slagen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan