#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

In heb er weleens aan gedacht, net als aan de vfr1200 maar 800cc vind ik meer dan genoeg net als het formaat.

Ik vond de fjr super rijden…. :]

Bovendien is hij mooi in tegenstelling tot die moderne dingen met alle plastic frutsels/plaatjes erop in combinatie met die rare koplampen.
 
In heb er weleens aan gedacht, net als aan de vfr1200 maar 800cc vind ik meer dan genoeg net als het formaat.

Ik vond de fjr super rijden…. :]

Bovendien is hij mooi in tegenstelling tot die moderne dingen met alle plastic frutsels/plaatjes erop in combinatie met die rare koplampen.
Gas response van die dingen + de reactie van cardan in de bochten erg aan uit gevoel..en door gewicht en aandrijf verliezen traag hok🧐
 
Als hier ooit een andere motor komt zal dat juist een veel lichtere motor zijn. Een cbr300 of iets in die geest.

Ik zie het nut van veel vermogen niet meer zo sinds de mooie stuurwegen zijn teruggebracht naar 60 km/h.
Dan liever een licht stuurmachientje.

Maar waar heb ik het over. De VFR gaat mij overleven. 😄
 
Als hier ooit een andere motor komt zal dat juist een veel lichtere motor zijn. Een cbr300 of iets in die geest.

Ik zie het nut van veel vermogen niet meer zo sinds de mooie stuurwegen zijn teruggebracht naar 60 km/h.
Dan liever een licht stuurmachientje.

Maar waar heb ik het over. De VFR gaat mij overleven. 😄
Dat laatste ook hier geval…..

De VFR is voor mij een ideale machine, lekker vlot/sportief mocht ik ff wat gang maken en comfortabel/rustig voor mijn toertochten samen met mijn motormaat. Paar weken geleden met z’n tweeen naar Drenthe via Duitsland geweest en daar heb je al 2 heel verschillende stukken te pakken…sukkelen in Noord-Twente en Drenthe…niet erg, en vlotjes door Duitsland.

En de 888 staat onder een stofhoes want die doe ik niet weg…toch 41k km’s in 16 jaar tijd.

Ben benieuwd of we in de toekomst 60 dgn bonnen voor plezierritjes meemaken. Na bijna 50 jaar motorrijden maak ik nogsteeds plezierritten in mijn omgeving….scootmobiel‘en kan altijd nog… _O-
 
Zo is het maar net!

Zelf maak ik ongeveer 1 plezierritje per jaar. De rest is woon/werk. Hoewel dat vaak ook gewoon plezierritjes zijn.
 
Zo is het maar net!

Zelf maak ik ongeveer 1 plezierritje per jaar. De rest is woon/werk. Hoewel dat vaak ook gewoon plezierritjes zijn.
Alleen maar plezierritjes….alhoewel afgelopen vrijdag (voor ons plezier in de Amsterdamse waterleidingsduinen gelopen) sinds tijden in het westen gereden. Ik ben blij dat ik daar niet woon, takkedrukte op de wegen.
 
Zoals beloofd, hierbij dan eindelijk foto's van mijn aanwinst waar ik geheel onverwachts toch heel blij mee ben, aangezien ik hem vooral als woonwerkfiets erbij gekocht heb 8-)
 

Bijlagen

  • 1632064172176.jpg
    1632064172176.jpg
    367,8 KB · Weergaven: 26
In de categorie open deur, de vfr is niet gemaakt om te offroaden… gekke duitsers halen gewoon een weg weg, zonder omleiding, althans geen officiele. De bewoners gaan dus door een weiland vol kiezels.
4DC068BF-D5CD-4632-B75D-8E2A03159150.jpeg
 
Off-road zou ik nooit doen, omdraaien en andere route…..

Was minimaal 30km, geen optie gezien mn benzine niveau😂

Ding heeft weer lekker gezopen, 300 km door sauerlandse bergen, alleen maar 2e en 3e versnelling gezien. Gemiddeld op de afgelopen 1000 km 1:10, autobahn helpt ook niet mee,

Volgende maand word powercommander afgesteld, daar is hopelijk wat “zuinigheid” te vinden🤪
 
Was minimaal 30km, geen optie gezien mn benzine niveau😂

Ding heeft weer lekker gezopen, 300 km door sauerlandse bergen, alleen maar 2e en 3e versnelling gezien. Gemiddeld op de afgelopen 1000 km 1:10, autobahn helpt ook niet mee,

Volgende maand word powercommander afgesteld, daar is hopelijk wat “zuinigheid” te vinden🤪
Oh, ik haal met gemak 350 km met nog één vlakje…en autobahn is juist goed voor het verbruik…cruisen met 100-130 ofzo is hard zat en zuinig. Dat gejakker heb ik lang geleden afgeleerd, zijn altijd snellere ‘jongens’, bovendien rij ik samen met mijn motormaat met een aangenaam/gelijkmatig tempo….:]
 
vind het wel een dingetje in dagelijks gebruik, voor een “toermotor” blijft et een klein tankje wat de 1200 heeft. Als scherm zegt “leeg” gaat er 12
Liter in. Maarja het is wat het is
 
Terug
Bovenaan Onderaan