Vier van de vijf stoplichten kunnen weg

_O- en alle camera's om snelheidsovertredingen mee te meten ook wat mij betreft......
 
Laatst bewerkt:
Water is nat, de gewone man in de straat voelt dit al jaren op zijn klompen aan. Stoplichten, drempels etc zijn overal en nergens neergegooid omdat het idee in het algemeen was dat dit veilig en goed is zonder dit daadwerkelijk te checken.
Als hier in het dorp de stoplichten een keer uit staan wegens onderhoud of wat dan ook, dan verdwijnt op het drukste kruispunt de enorme rij auto's die daar normaal in de spits staat. Ondanks dat er geremd moet worden voor het kruispunt loopt het verkeer dusdanig soepeler door elkaar heen dat de capaciteit van het kruispunt enorm omhoog gaat. Mensen die een verkeersdrempel voor de deur hebben liggen kunnen je alles vertellen over hoe fantastisch dat is qua geluid en veiligheid.
Er zijn veel plekken waar dingen als stoplichten en drempels hun doel absoluut bereiken maar dat idee is klakkeloos op veel situaties toegepast waar dat zeker niet de optimale oplossing is.
 
Water is nat, de gewone man in de straat voelt dit al jaren op zijn klompen aan. Stoplichten, drempels etc zijn overal en nergens neergegooid omdat het idee in het algemeen was dat dit veilig en goed is zonder dit daadwerkelijk te checken.
Als hier in het dorp de stoplichten een keer uit staan wegens onderhoud of wat dan ook, dan verdwijnt op het drukste kruispunt de enorme rij auto's die daar normaal in de spits staat. Ondanks dat er geremd moet worden voor het kruispunt loopt het verkeer dusdanig soepeler door elkaar heen dat de capaciteit van het kruispunt enorm omhoog gaat. Mensen die een verkeersdrempel voor de deur hebben liggen kunnen je alles vertellen over hoe fantastisch dat is qua geluid en veiligheid.
Er zijn veel plekken waar dingen als stoplichten en drempels hun doel absoluut bereiken maar dat idee is klakkeloos op veel situaties toegepast waar dat zeker niet de optimale oplossing is.
Zo werkt het nou. Eenmaal een ingevoerd systeem gaat niet zomaar weg, eigenlijk gaat het nooit weg.
 
Water is nat, de gewone man in de straat voelt dit al jaren op zijn klompen aan. Stoplichten, drempels etc zijn overal en nergens neergegooid omdat het idee in het algemeen was dat dit veilig en goed is zonder dit daadwerkelijk te checken.

's Zondagsochtends om 9 uur, nergens ander verkeer te bekennen, maar je staat wel te wachten voor een rood stoplicht. En even later weer. Politici denken dat ze alles 100% veilig moeten maken en kunnen maken. Maar de ongelukken die ze voorkomen met stoplichten komen er weer bij door mensen die door rood rijden en een argeloze fietser scheppen.
 
Water is nat, de gewone man in de straat voelt dit al jaren op zijn klompen aan. Stoplichten, drempels etc zijn overal en nergens neergegooid omdat het idee in het algemeen was dat dit veilig en goed is zonder dit daadwerkelijk te checken.
Als hier in het dorp de stoplichten een keer uit staan wegens onderhoud of wat dan ook, dan verdwijnt op het drukste kruispunt de enorme rij auto's die daar normaal in de spits staat. Ondanks dat er geremd moet worden voor het kruispunt loopt het verkeer dusdanig soepeler door elkaar heen dat de capaciteit van het kruispunt enorm omhoog gaat. Mensen die een verkeersdrempel voor de deur hebben liggen kunnen je alles vertellen over hoe fantastisch dat is qua geluid en veiligheid.
Er zijn veel plekken waar dingen als stoplichten en drempels hun doel absoluut bereiken maar dat idee is klakkeloos op veel situaties toegepast waar dat zeker niet de optimale oplossing is.
Ik kan je hier precies het tegenovergestelde laten zien. Als hier het verkeerslicht op het grote kruispunt uitvalt weet niemand de verkeersregels meer. Ze rijden door zover als ze kunnen totdat het hele kruispunt op slot staat. Gelukkig is het politiebureau op 200 meter afstand, maar ook met zo'n gele jas middenop is het nog moeilijk om verkeersregels te volgen.
 
Wat ik wel heel koddig vindt is de manier waarop ze op die 16 miljard besparing komen. Uitgaande van 2 minuten vertraging per autorit (gebaseerd op wat?) zou dat de economische schade zijn.
Alsof er ook maar iemand is die door die vertraging van 2 minuten op een werkdag minder gedaan krijgt...
 
Wat ik wel heel koddig vindt is de manier waarop ze op die 16 miljard besparing komen. Uitgaande van 2 minuten vertraging per autorit (gebaseerd op wat?) zou dat de economische schade zijn.
Alsof er ook maar iemand is die door die vertraging van 2 minuten op een werkdag minder gedaan krijgt...

Je snapt t niet he.... _O-
 
Wat ik wel heel koddig vindt is de manier waarop ze op die 16 miljard besparing komen. Uitgaande van 2 minuten vertraging per autorit (gebaseerd op wat?) zou dat de economische schade zijn.
Alsof er ook maar iemand is die door die vertraging van 2 minuten op een werkdag minder gedaan krijgt...
Ze rekenen gewoon: als er nou 100 man werken scheelt dat 100 x 2 minuten = 3 uur en 33min dat is op jaarbasis ( bij een 5 daagse werkweek) 865 uur. Kassa. ;)
 
Wat ik wel heel koddig vindt is de manier waarop ze op die 16 miljard besparing komen. Uitgaande van 2 minuten vertraging per autorit (gebaseerd op wat?) zou dat de economische schade zijn.
Alsof er ook maar iemand is die door die vertraging van 2 minuten op een werkdag minder gedaan krijgt...


Ik werk freelance. Ik kan iedere minuut dat ik voor een klant werk, in rekening brengen. Een half uur minder werken op een dag is een half uur minder geld. Maal 250 dagen per jaar, tel maar uit.
 
Ja onzin dus :z

Ik werk ook op uurbasis, maar wanneer ik mijn 8 uur p/d er op heb zitten ga ik naar huis.
Kom ik een half uur later thuis, kost mij dus dus geen geld maar vrije tijd.

Dan pak je de motor en dan zit je langer op de motor.
Motorrijden is hobby dus win win *D

Maar aan mijn vrije tijd een prijskaartje hangen is behoorlijk lastig.
Ja tuurlijk zit ik liever een half uur eerder thuis, maar ik zie dat niet echt als een verlies op inkomsten.

Kortom zo zwart wit kun je het niet stellen.
Al dat geld klinkt wel spannend natuurlijk.

Mooi voor de regering :o
We halen 75% verkeerslichten weg en dan kan de belasting weer flink omhoog wegens al dat extra geld wat nu verdiend wordt ... (en besparing op onderhoud)
En ja dat kunnen ze maar zo verzinnen :X
 
Laatst bewerkt:
Oorzaak van heel het uit de hand lopen van al die regels, rotondes, verkeerslichten....

Is dat Nederlanders gewoon slechte chauffeurs zijn en dat alles voor ze geregeld moet zijn. Alle situaties waar je verkeersinzicht voor zou moeten hebben worden door de wegbeheerder voorzien van maatregelen.

Dat kost hem geld dus dat doet ie niet uit zichzelf.

Dat komt dan weer doordat er wat Amerikaanse invloeden bij komen.
Er is iets gebeurd. De betrokkenen gaan onmiddellijk om zich heen kijken of ze hun schuld/aansprakelijkheid kunnen afschuiven.
Als ergens al 12 aanrijdingen gebeurd zijn dan kan het niet komen doordat ik niet uit m'n doppen keek, dan moet het wel aan de infrastructuur liggen !! Ik stel de wegbeheerder aansprakelijk !!
 
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4231419/2016/01/25/Politiebond-radarcontroles-moeten-worden-stopgezet.dhtml

en jarenlang iedereen netjes zijn boete betalen onder het motto 'risico van het vak' billen blaat blaren blaat' en dan in het verweer gaan als iemand daar vragen over stelt.
Erg leuk op verjaardagen ook " Oh dus door mensen zoals jij worden er administratiekosten in rekening gebracht, nodig om op al die verweren in te gaan _O- :W

Nee hoor, ik zorg voor werkgelegenheid die betaalt word door mensen die hun boete betalen *D .
 
Laatst bewerkt:
Ik werk freelance. Ik kan iedere minuut dat ik voor een klant werk, in rekening brengen. Een half uur minder werken op een dag is een half uur minder geld. Maal 250 dagen per jaar, tel maar uit.
Bij veel beroepen kun je dat niet helemaal zoo berekenen. In de transportsector wel of aan de lopende band. Maar verder is het los van het precieze aantal uren uiteindelijk toch wat de klant wil betalen voor de geleverde kwaliteit. Los van vertraging in het verkeer zal je ook herkennen dat je de ene dag productiever bent dan de andere dag. Daar neemt de klant ook het gemiddelde en is dan wel of niet te reden over de geleverde kwaliteit.
 
Gewoon dichterbij je werk gaan wonen, dan kun je per onverlichte trapfiets naar je werk.
 
....Oorzaak van heel het uit de hand lopen van al die regels, rotondes, verkeerslichten....

Is dat Nederlanders gewoon slechte chauffeurs zijn en dat alles voor ze geregeld moet zijn. Alle situaties waar je verkeersinzicht voor zou moeten hebben worden door de wegbeheerder voorzien van maatregelen.....
Kip-ei-ei-kip....

Nederlanders zijn geen heel goede chauffeurs, dat ben ik met je eens.
Maar waar komt dat door ? Zouden ze zo geboren worden of is de rijopleiding zo beroerd ? Of is er iets anders aan de hand ?

We kijken op de snelweg slecht in de spiegels; tja, we rijden allemaal precies dezelfde snelheid...
We hebben moeite met rijden in donker, niet zo raar als alle wegen zijn verlicht.
We kunnen niet meer inhalen. Logisch, als het nergens meer mag dan verleer je het wel.
We kennen de voorrangsregels niet meer... Tja, als overal stoplichten staan is dat niet meer nodig.

We worden tot slechte weggebruikers gemáákt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan