Vizier lekt (HJC)

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Dag lekkere forum tijgertjes!

momenteel bezit ik ong 2,5 jaar een helm van HJC (FS-MAX N) waar ik erg tevreden mee ben.

Hier heb ik inclusief lesuren ongeveer 10k mee gereden.
Nu sinds een aantal weken lekt mijn helm waardoor het vizier aan de binnenkant nat word, rijd niet erg prettig kan ik je vertellen.

Omdat ik het hele jaar door rijd (op pekel na) is dit natuurlijk niet echt handig aangezien ik daardoor ook veel in de regen rijd.

Na een inspectie zag ik dat het rubber op de helm (tussen het vizier en de helm) deels los aan het laten is (denk aan de een ruiterwisser waar t rubber los komt van de wisser)

Aangezien de helm uit garantie is maar te jong om te gaan vervangen, kan ik dit weer lijmen? Zo ja met welk soort lijm?
 
Laatst bewerkt:
Lijmen kun je proberen. Vaak zijn onderdelen van helmen los verkrijgbaar, al is de prijs dan relatief hoog.
 
Of dat los verkrijgbaar is weet ik niet, maar voor zover ik kan zien is dit onderdeel er niet af te halen. Zal van t weekend is informeren bij de dealer
 
full
 
ook al valt die helm niet meer in de garantie is het toch verstandig om er even mee terug naar de winkel te gaan waar je hem gekocht hebt. Misschien hebben ze een goede oplossing, misschien hebben ze nog een rubbertje liggen.. je weet maar nooit.

Ik zou niet zomaar met elke lijm gaan lijmen. kan schadelijk zijn voor je visier. ook daarover kunnen ze je in de winkel vast inlichten.

wellicht dat zelfs een nieuw visier de goedkoopste oplossing is.
 
Heb de zaak zelf ook even gemaild dus daar wacht ik nog even op.
Met het vizier zelf is niets aan de hand, het gaat puur om de rubbere seal die op de helm vast (hoort) te zitten.
 
Heel secuur en dun lijmen kun je doen met een tandenstoker en secondelijm. Druk een drupje secondenlijm op een luciferdoosje of zo, doop het puntje van de tandenstoker erin, en smeer zo een superdun randje lijm op het hardste van de twee oppervlakken die je wilt lijmen.

Ik heb het ook gehad met mijn oude "ROCC" helm.

Toen dat rubber echt ging scheuren heb ik het eraf gehaald en er een dunne tochtstrip van de Gamma voor in de plaats geplakt. Heeft het nog tijden uitgehouden, plus het hield mijn vizier een heel klein stukje open aan de onderkant omdat de tochtstrip iets dikker was dan het rubber waardoor het vizier niet meer helemaal dicht kon waardoor het ook niet meer besloeg (geen pinlock :( ).

Maar als de winkel een reserve-onderdeel heeft is dat natuurlijk de moeite waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan