Vizier Shoei Raid

mielclaessens

Die hard MF'er
21 mrt 2003
321
0
Maastricht
ik heb sinds vorige zomer een Shoei Raid (mat zwart) gekocht. Nu merkte ik vorig jaar het volgende "probleem":

Onder de 50 rij ik meestal met het vizier helemaal open (ben tot nu toe een mooi weer rijder ivm zwaar tijdgebrek en andere omstandigheden (pfeiffer))... trek ik daarna op naar de 80-90 dan waait mijn vizier half dicht..

is dit normaal??

daarnaast als ik mijn vizier ongeveer 1 cm open heb staan en ik rij de snelweg op dan waait het vizier ook helemaal open....

Iemand enig idee of dit normaal is of dat ik garantie moet gaan claimen of zo??
 
Ik heb zelf exact dezelfde helm, ik heb het probleem niet. Ga eens langs je leverancier om te kijken of het garantiewerk is. Anders kun je dat syteem waarmee je vizier open en dicht gaat vervangen, de onderdelen zijn allemaal te bestellen.
 
Kan het niet zo zijn dat de windstroom die van mijn motor af komt toevallig vol op dat vizier komt te staan of zo??

Ik ga er wel eens mee terug maar heb geen zin in opsturen ed.... dan ben ik hem natuurlijk net kwijt als ik weer wil gaan rijden..

maar goed! Nog meer ervaringen met de Raid?
 
Ik heb ook een Shoei,die waait ook dicht bij
80/90 km.
Maar ik vind dat niet zo erg,heb je wel eens een wesp op
je vizier gehad met 100km/per uur??
Zou klote zijn als er zoiets in je helm terecht komt. :z

Allen dat openwaaien is niet goed,daar moet je mee terug.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m ook. Mijn vizier zit echt goed vast zowel open en dicht. Foutje dus, zou ff terug gaan.
 
Ik heb ook een Shoei,die waait ook dicht bij
80/90 km.
Maar ik vind dat niet zo erg,heb je wel eens een wesp op
je vizier gehad met 100km/per uur??
Zou klote zijn als er zoiets in je helm terecht komt. :z

Allen dat openwaaien is niet goed,daar moet je mee terug.
Heb er al eens met 45 km per uur een wesp in gehad..... had mijn vizier 1 cm open staan.......was niet goed!!!! Wel goed voor mijn reactievermogen overigens...
 
Ik heb er ook één, zitten echt een soort van verschillende standen op waar je hem in kunt zetten, en daar schiet ie echt niet vanzelf uit. Dus is niet goed wat ie bij jou doet.
 
ik ben er destijds mee terug geweest maar toen stondtie op ventilatie... dus dan klik je dat dingetje omhoog... toen waaide die ook open...

ik zal de dealer eens een bezoekje brengen tzt...
 
Ik heb ook een raid, en ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb gehad. Wel een keer dat ik achterop zat, maar dat bleek later met 180 of iets te zijn gebeurd. Hij waaide toen ook open ipv dicht. Wat je kunt doen is even die schroefjes aan de zijkant (voorzichtig) aandraaien. Dat zou wel iets kunnen helpen. Anders terug gaan, ze doen nooit zo moeilijk.

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan