Vlaardingen (en omstreken) *deel 23*

Zet gewoon je vraag neer, dan kom je er vanzelf achter ;)


Mijn vraag is....Ik heb er een andere uitlaat op, die je ook af en toe hoort blaffen bij het gas geven. Dat vind ik niet zo zeer het probleem. Maar het komt voor dat de motor uitschiet als ik de koppelin inknijp of dat wanneer ie in zn vrij staat en je een haal gas geeft schietie ook uit. Ook als de motor warm is, dan maaktie voor mijn gevoel te lage toeren en gaatie schommelen en kan dan ook uitvallen. Het starten gaat dan wel weer gewoon heel normaal.

Het rare is dat dit niet altijd is...vandaag 2 uur gereden en heeft verder helemaal niet raar gedaan....snap er nix van.

Waar zou het aan kunnen liggen?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt sinds dat je andere uitlaat erop zit? Een andere uitlaat op je motor is sowieso bijna altijd een verslechtering van je motorloop. Zit hij goed luchtdicht gemonteerd? Anders krijg je verstoringen in de uitlaatflow, als je motor heter wordt heb je daar minder last van.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Robert al aangeeft heeft het monteren van een andere uitlaat in 9 van de 10 gevallen invloed op het functioneren van het torretje..... :Y

Uitlaat goed gasdicht ? zo ja even af laten stellen (vaak moet hij wat rijker afgesteld worden), mocht dat niet mogelijk zijn met de middelen af fabriek (sommige merken zijn beperkt / niet goed af te stellen met de standaard middelen) kom je terecht bij bijvoorbeeld Power-commander.

Laat je even bijpraten bij Dynojet Ridderkerk, deze beste man doet niet anders en geeft een eerlijk advies.
 
Zoals Robert al aangeeft heeft het monteren van een andere uitlaat in 9 van de 10 gevallen invloed op het functioneren van het torretje..... :Y

Uitlaat goed gasdicht ? zo ja even af laten stellen (vaak moet hij wat rijker afgesteld worden), mocht dat niet mogelijk zijn met de middelen af fabriek (sommige merken zijn beperkt / niet goed af te stellen met de standaard middelen) kom je terecht bij bijvoorbeeld Power-commander.

Laat je even bijpraten bij Dynojet Ridderkerk, deze beste man doet niet anders en geeft een eerlijk advies.

:Y daar is mijn Magna ook voorzien van dynokitje. Eenmaal ervaren wat een verschil dat maakt en je wilt niet anders, net als ecu flashen bij modernere motoren. Bij de magna kwam er een kleine 10pk en 12nm bij in het lage toerengebied. Bij de zzr een ecu flash kastje die de fullpower mapping pakte en de sec.kleppen uitschakelde 12pk en 22nm rond 3000tpm. Of terwijl vele malen soepeler en directer.

Modernere motoren van de laatste generatie worden trouwens steeds dramatischer begrenst door milieutoestanden, een pc5 doet bijna niks meer. Ik heb sinds kort een VFR1200 aangeschaft. Werkelijk dramatische vermogensafgifte (ook met pc5, veranderd niets aan de begrenzingen in het ride by wire systeem) maar mn hoop is op een ecu tuning, naar vele andere ervaringen van vfr rijders krijg je dan pas het toerbeest wat het zijn moet.
 
Bedankt voor de informatie. Het zou inderdaad door de uitlaat kunnen komen, al is het bij mij juist alstie lekker warm is dat ie gaat schommelen, bokken, en raar gaat doen...maar de andere keer looptie weer helemaal smooth...
Ben vandaag op de schiedamseweg geweest...zijstraat...Hij gaat em inderdaad wat rijker laten lopen..en even nalopen...misscien dat hij er wat aan kan doen en anders ga ik inderdaad kijken bij Dynojet Ridderkerk, bedankt voor dat adresje...misschien dat dat een oplossing is.

BTW, wordt er nog gereden hier in Vld of hoe zit het?? hahah
 
Bedankt voor de informatie. Het zou inderdaad door de uitlaat kunnen komen, al is het bij mij juist alstie lekker warm is dat ie gaat schommelen, bokken, en raar gaat doen...maar de andere keer looptie weer helemaal smooth...
Ben vandaag op de schiedamseweg geweest...Roadhouse...Hij gaat em inderdaad wat rijker laten lopen..en even nalopen.....misshien dat hij er wat aan kan doen en anders ga ik inderdaad kijken bij Dynojet Ridderkerk, bedankt voor dat adresje...misschien dat dat een oplossing is.

BTW, wordt er nog gereden hier in Vld of hoe zit het?? hahah
 
Ik rij zo nu en dan op de Honda's hoor, op de knalgele magna vf750, knalrode Hawk GT650 of duister zwarte VFR1200...

Maar wat nog niet duidelijk was is of je dit pas ervaart na het monteren van een andere uitlaat of zat die er al op? Want anders kunnen het ook 100 andere dingen zijn natuurlijk.
 
Ik rij zo nu en dan op de Honda's hoor, op de knalgele magna vf750, knalrode Hawk GT650 of duister zwarte VFR1200...

Maar wat nog niet duidelijk was is of je dit pas ervaart na het monteren van een andere uitlaat of zat die er al op? Want anders kunnen het ook 100 andere dingen zijn natuurlijk.

De uitlaat zat er al op en ja het kunnen inderdaad honderd andere dingen zijn.
Aangezien de uitlaat af en toe blaft bij het gassen...ga ik er van uit dat er teveel lucht bij komt. Misschien dat ie daarom ook afentoe zomaar uitvalt.

Ook omdat er een uitlaat onder zit is waarschijnlijk de motor te arm afgesteld...althans zo komt ie over alstie lekker warm is. Dan begintie te schommelen en te bokken.

Maar goed...dit hoeft ook allemaal niet zo te zijn....ik laat em ff afstellen en nakijken en dan weet ik weer iets meer.

Verder ben ik helemaal niet technisch...dus moet maar af gaan op de adviezen en de monteur die er naar kijkt.
 
De uitlaat zat er al op en ja het kunnen inderdaad honderd andere dingen zijn.
Aangezien de uitlaat af en toe blaft bij het gassen...ga ik er van uit dat er teveel lucht bij komt. Misschien dat ie daarom ook afentoe zomaar uitvalt.

Ook omdat er een uitlaat onder zit is waarschijnlijk de motor te arm afgesteld...althans zo komt ie over alstie lekker warm is. Dan begintie te schommelen en te bokken.

Maar goed...dit hoeft ook allemaal niet zo te zijn....ik laat em ff afstellen en nakijken en dan weet ik weer iets meer.

Verder ben ik helemaal niet technisch...dus moet maar af gaan op de adviezen en de monteur die er naar kijkt.

Een motor is zelden gelijk 100% goed en als die goed is ook nooit gelijk naar je zin. Laten we hopen dat hij snel lekker gaat rijden.
 
[~[url="http://i568.photobucket.com/albums/ss129/rob123rem/Mobile%20Uploads/image_25.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i568.photobucket.com/albums/ss129/rob123rem/Mobile%20Uploads/image_26.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik zit met dit ding, gekocht in de hoop het wat wordt na een ECU flash (chiptuning) ding is aan alle kanten begrenst. In versnelling 1 en 2 een megadal (geen dip te noemen) die dan eindigd in 120pk. Bij de 3 ook nog steeds afgeregeld tot 140pk. De rest van de verzetten wat minder extreem begrenst maar nog steeds kunstmatige vermogensopbouw en ook de 173pk is op zichzelf al minder dan dat het blok werkelijk leveren kan (namelijk 170-180 achterwiel). Top begrenst op 250, loopt bijna 300 echte km/u naar volle potentie. Bijna alle moderne motoren worden verkracht door EU-normen maar dit is wel een van de meest dramatische. Hopelijk is snel de werkplaats van mn maat klaar dan gaat de ECU er zo snel mogelijk uit om te chiptunen.

Mooie motor...kwijl kwijl
 
Thanx ! Dat is ook een rede dat ik voor deze gegaan ben ook al loopt het standaard totaal niet naar mn zin.kadootje voor de magna binnen:
 
Zo! Mijn motor is gefixt...loopt als een zonnetje. Heb em donderdag bij Roadhouse gebracht en die heeft em nagekeken. Hij liep iets te arm, bougies vervangen en hier en daar nog wat doorgespoten.

Hij loopt weer prachtig......

Beterrrr!!!
 
Laatst bewerkt:
Super! Lekker rije nou dan. Maar was is er gedaan aan dat hij te arm is? Kan alleen met powercommander of andere injectiemodules...
 
Laatst bewerkt:




Nu net mn nieuwe progressieve voor en achtervering plus nieuw achterbandje. Wat een verbetering weer zeg, vering kost wat maar is het gewoon waard en maar elke motor vele malen beter:

- veel betere stabiliteit
- nog wendbaarder stuurgedrag
- meer grondspeling
- supercomfortabel
- veel betere remwerking

Nadeel? Eehm tja in dit geval, het lijkt haast geen chopper meer zo goed rijd het
 
Laatst bewerkt:
Super! Lekker rije nou dan. Maar was is er gedaan aan dat hij te arm is? Kan alleen met powercommander of andere injectiemodules...

Jah sker lekker rije...genieten!

Wat ie heeft gedaan is vrij simpel...hij heeft em gewoon meer toeren laten draaien.
Is vrij simpel te regelen, Loopt nu zo n 1000 toeren in zn vrij...was rond de 600 maar dan gingtie pingelen en vielt uit.
Nu staatie strak op de 1000.

Verder hadie bougies vervangen zoals ik die uitlaat nog nagecheckt voor valse lucht, ditjes en datjes...om seker te zijn datie niet meer uitvalt.

Loopt weer als een zonnetje *O*
 
[~[url="http://i568.photobucket.com/albums/ss129/rob123rem/Mobile%20Uploads/image_32.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i568.photobucket.com/albums/ss129/rob123rem/Mobile%20Uploads/image_31.jpg"]afbeelding~][/URL]

Nu net mn nieuwe progressieve voor en achtervering plus nieuw achterbandje. Wat een verbetering weer zeg, vering kost wat maar is het gewoon waard en maar elke motor vele malen beter:

- veel betere stabiliteit
- nog wendbaarder stuurgedrag
- meer grondspeling
- supercomfortabel
- veel betere remwerking

Nadeel? Eehm tja in dit geval, het lijkt haast geen chopper meer zo goed rijd het

Beter tog!! :]
 
Jah sker lekker rije...genieten!

Wat ie heeft gedaan is vrij simpel...hij heeft em gewoon meer toeren laten draaien.
Is vrij simpel te regelen, Loopt nu zo n 1000 toeren in zn vrij...was rond de 600 maar dan gingtie pingelen en vielt uit.
Nu staatie strak op de 1000.

Verder hadie bougies vervangen zoals ik die uitlaat nog nagecheckt voor valse lucht, ditjes en datjes...om seker te zijn datie niet meer uitvalt.

Loopt weer als een zonnetje *O*

En de rekening was 200 euro :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan