VMAXlijst van het MF deel 5

en p.s. top dat er gisteren veel van jullie waren om een ere haag te vormen met jullie Vmaxen
Het was een eer om er te zijn en jouw speech was ook erg mooi. Serieus maar ook even wat mooie momenten ophalen.

Ik kwam de laatste jaren nog wel eens bij Kees om de electronica te fixen van z`n fiets en 2 jaar geleden meegeholpen de 2e versnelling van de max van z`n zoon te fixen. Ik keek er altijd naar uit om weer even wat te pielen in die schuur icm koffie/bier een een gezellig gesprek. Ik ga die man missen....
 
Nou de België meeting was een beet je een aanfluiting.
Maar we zijn lekker het dorp in geweest.
Bij een gezellige kroeg.
Dus prima vermaakt.
Zo weer lekker ritje naar huis.
 
Ik heb nog steeds problemen met mijn Vboost systeem. Bij op contact zetten gaat hij netjes open en dicht. Onder het rijden doet hij het soms helemaal niet, soms pas vanaf circa 8000 toeren en laatst een keer vanaf 6000 toeren, maar ging hij bij circa 7500 toeren weer dicht. Ik heb de vboost controller (zwarte kastje) al omgewisseld met één die van een motor met goed werkende Vboost af komt om dit uit te sluiten. Dit heeft geen verschil gemaakt. Heb de servo motor er af gehad en ook hier geen dingen gevonden. Dacht aan de potentiometer. Als ik weerstand meet tussen de blauw/gele en rood/witte draad gaat hij van 0 ohm (dicht) gelijkmatig oplopend naar 8,6 ohm bij volledig open. Zelfde geld als ik meet tussen de zwart/witte en rood/witte draad. Van wat ik online kan vinden zou dit ongeveer moeten kloppen. Enig idee waar ik het nu zou kunnen zoeken? Zat zelf al te denken aan de toerental signaal draad. Is dit dezelfde als die de toerenteller aanstuurt? Deze werkt namelijk wel gewoon goed. Alle hulp is welkom.

Fijne zondag!
 

Bijlagen

  • IMG_20220917_173050.jpg
    IMG_20220917_173050.jpg
    168,7 KB · Weergaven: 17
Kan het ook in het CDI kastje zitten? Daar heb ik ook nog een andere van liggen namelijk, of staat dat helemaal los van het Vboost aanstuur circuit?
 
Probleem gevonden. Één carburateur was niet goed, slordig in elkaar gezet door de vorige eigenaar/motorzaak. De huls waar de gasnaald in zit zat niet geborgd. Dat schroefje dat er achter in hoort aan de kant van de vlotterkamer ontbrak volledig. Hierdoor kwam één gasnaald soms niet goed terug en liep hij consequent veel te rijk.
 
Ik ben voorlopig ook wel weer ff onder de pannen met me vmax.
blok is helaas kapot gelopen vorige week op de testbank tijdens het afstellen.
Dus dat ben ik er nu onderuit aan het halen.
En gaat richting paul ritzen voor een her opbouw.
 

Bijlagen

  • 08BD21A1-7B56-4580-819C-EE65DEA54A6A.jpeg
    08BD21A1-7B56-4580-819C-EE65DEA54A6A.jpeg
    114,3 KB · Weergaven: 24
  • AF92DF31-301F-4663-BE99-05FF73DB9AF6.jpeg
    AF92DF31-301F-4663-BE99-05FF73DB9AF6.jpeg
    238,7 KB · Weergaven: 25
Dat zal een duur grapje worden neem ik aan?
Ik zou het niet weten, we zulle zien.
Dit had iedereen kennen gebeuren, alleen beetje pech dat ik er pas 1000km mee gereden heb.
Maar goed, het is wat het is en we blijven positief!

Afhankelijk van de onkosten ga ik overwegen wat ik ermee ga doen.

Liefste repareren en opnieuw opbouwen.
Frame coaten, blok spuiten, kabelboom vernieuwen en alles spik en span opbouwen.

Maar mochten de onkosten te hoog zijn dan zal ik hem in de garage weg moeten stoppen voor 1 of 2 jaar om te sparen wat momenteel niet lukt gezien die klote energie prijzen, en ik alleen woon.

Indien er interesse is hou ik het hier wel een beetje bij hoe de eventuele vorderingen gaan😊.
 
In ieder geval in goede handen bij Paul !

Succes, hopelijk niet ál te dure reparatie.

Mocht je er aan denken, doe hem de groeten van me ;)
Laten we het hopen. Komt goed!
Zal ik doen, ben er volgende week weer denk ik.

En mocht jij x in de buurt van someren zijn als je weer een x in Nederland hebt, staat de koffie altijd klaar🤝.
 
Liefste repareren en opnieuw opbouwen.
Frame coaten, blok spuiten, kabelboom vernieuwen en alles spik en span opbouwen.

Als je met repareren ook gelijk reviseren bedoelt, samen met de rest van de dingen die je noemt... Dan ben je zomaar 5.000 / 7.500 euro verder denk ik.
 
Oorzaak niet de beruchte uitpuil O-ring?
Heb zelf bracket gemaakt om dit te voorkomen….
23C53405-1D28-4E1D-A322-16022BB8A6CF.jpeg
 
Zo.. alles staat klaar om naar Ritzen gebracht te worden die het weer gaat maken hopelijk.
In die 2 kratten zit het vmax blok in onderdelen van me vorige vmax. Dit is ook een 1300cc blok, alleen hier was de versnellingsbak van gesneuveld.
Die motor is uiteindelijk in onderdelen verkocht maar dat ben ik met nitromax toch niet van plan..

#word vervolgd🤝
 

Bijlagen

  • BF7717BC-761F-483D-BE4A-400C9CB12007.jpeg
    BF7717BC-761F-483D-BE4A-400C9CB12007.jpeg
    311,3 KB · Weergaven: 13
  • 3E9CB191-B802-426A-8A6C-98343ED4969A.jpeg
    3E9CB191-B802-426A-8A6C-98343ED4969A.jpeg
    138,8 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan