VMAXlijst van het MF deel 5

Die van mij mag tegen een goed bod ook weg. 2x opgeboord. 1320 naar 1350cc. Ook tot in het fijne met een ignitech unit ingeregeld en afgesteld. Mag Paul ook met de eer strijken. Succes en doe hem de groeten.

Bij eventuele interesse hoor ik het wel
IMG_20180325_113153.jpg
 
Die van mij mag tegen een goed bod ook weg. 2x opgeboord. 1320 naar 1350cc. Ook tot in het fijne met een ignitech unit ingeregeld en afgesteld. Mag Paul ook met de eer strijken. Succes en doe hem de groeten.

Bij eventuele interesse hoor ik het wel
Bekijk bijlage 1833553
Mooi ding! Wat scheelde het je aan vermogen de stap van 1320 naar 1350cc? En wat was de rede dat die 2x is opgeboord? Ook je blok kapot gehad? Of puur voor het vermogen.
 
Mooi ding! Wat scheelde het je aan vermogen de stap van 1320 naar 1350cc? En wat was de rede dat die 2x is opgeboord? Ook je blok kapot gehad? Of puur voor het vermogen.
1320 naar 1350 was puur omdat ik de motor liet opknappen en ik zo naar een overmaatse maat kon. Scheelde aanzienlijk in de kosten, en naar een 1500cc durfde ik niet qua de dikte van de wanden van het blok.
Mijn inziens te dun en bang dat ik met een opgeblazen blok zou komen te zitten.

Wat je er van voelde, iets pittiger... maar wat wil je met een fris motorblok.

Het beste verschil in deze conversie vond ik echt de elektronische kant. Die compleet instelbare unit, goed ingesteld, doet wonderen.
 
1320 naar 1350 was puur omdat ik de motor liet opknappen en ik zo naar een overmaatse maat kon. Scheelde aanzienlijk in de kosten, en naar een 1500cc durfde ik niet qua de dikte van de wanden van het blok.
Mijn inziens te dun en bang dat ik met een opgeblazen blok zou komen te zitten.

Wat je er van voelde, iets pittiger... maar wat wil je met een fris motorblok.

Het beste verschil in deze conversie vond ik echt de elektronische kant. Die compleet instelbare unit, goed ingesteld, doet wonderen.
Je leest veel verschillende reacties over een 1500cc idd. Sommige hebben nergens last van, andere adviseren er nooit aan te beginnen en bouwen het weer terug naar 1300cc.

Met 1400cc moet je ook andere bussen erin en hou je iets meer over, maar of dat nou het geld waard is weet ik ook niet.

Je kan hem ook stroken met een langere slag krukas. Bvb 1400cc met langere slag wat ook op 1500 uitkomt. Maar dan loopt het financieel weer lekker uit de hand.
 
Mijn motorblok is Vd week richting Ritzen gegaan inc een blok in onderdelen.
En ben me aan het verdiepen in de kabelboom.
Ben al 8 breuken tegen gekomen waarvan 6 open stukjes bij de bobine kabels.
Hier word Vd week nieuw materiaal voor besteld en een heel gedeelte van de kabelboom maak ik opnieuw.

Mooie bezigheid zo😊
 

Bijlagen

  • 4C8499B0-F4A3-4117-B4B0-E41D064ACA80.jpeg
    4C8499B0-F4A3-4117-B4B0-E41D064ACA80.jpeg
    356,5 KB · Weergaven: 23
  • 4441B834-A22C-4CA7-A98E-7022FED38681.jpeg
    4441B834-A22C-4CA7-A98E-7022FED38681.jpeg
    311,3 KB · Weergaven: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    356,5 KB · Weergaven: 21
Toch maar ff alles netjes op een plank gespijkerd, ga hem draad voor draad na maken en een apart klein draad boompje voor de extra Electra die deze motor bezit. Zoals de teller unit, olie temp teller, lachgas systeem, 2e brandstofpomp en de shift light.

Zo blijf ik ten alle tijde overzicht houden wat ik naderhand ook nog verander, ook mocht dit in de toekomst nog veranderen.

Mooie bezigheidstherapie zo
 

Bijlagen

  • 90B1388B-CFAD-4941-B714-D0EAC32B3C48.jpeg
    90B1388B-CFAD-4941-B714-D0EAC32B3C48.jpeg
    192,4 KB · Weergaven: 20
Vandaag tijdens het demonteren van de achterbrug kwam ik erachter dat deze aan heeft gelopen aan de binnenkant van de achterbrug. (Zie foto)
Ff een opstelling gemaakt en gekeken of de cardan as krom was, deze bleek 0.5mm krom te zijn.
Hier komt dus een nieuwe voor.
Verder komt als het goed is morgen me materiaal binnen om me kabelboom te maken🥳
 

Bijlagen

  • D027CA72-586C-4515-8A58-0284FEA454EA.jpeg
    D027CA72-586C-4515-8A58-0284FEA454EA.jpeg
    127,9 KB · Weergaven: 21
  • A561D044-C281-4A79-8467-0B143B61883D.jpeg
    A561D044-C281-4A79-8467-0B143B61883D.jpeg
    168 KB · Weergaven: 21
Toch maar ff alles netjes op een plank gespijkerd, ga hem draad voor draad na maken en een apart klein draad boompje voor de extra Electra die deze motor bezit. Zoals de teller unit, olie temp teller, lachgas systeem, 2e brandstofpomp en de shift light.

Zo blijf ik ten alle tijde overzicht houden wat ik naderhand ook nog verander, ook mocht dit in de toekomst nog veranderen.

Mooie bezigheidstherapie zo
Jep, 10 jaar geleden ook gedaan bij mijn max. Gewoon alles netjes en opnieuw inwikkelen. Scheelt een hoop gezeur achteraf. Lekker bezig!
 
Hier knubbele we vrolijk verder, al dik 80 uur werk in me Electra zitten. Lekker rustgevend zo dat geknubbel😂. Momenteel met het lachgas systeem bezig om het netjes te maken en dat is ongeveer het laatste, dan kan die in getaped worden.
 

Bijlagen

  • F34B9205-AE05-4717-8507-D263DE1BC5AD.jpeg
    F34B9205-AE05-4717-8507-D263DE1BC5AD.jpeg
    193,5 KB · Weergaven: 25
  • 687D08EB-0A00-4565-8AA3-0675E5CA9B6C.jpeg
    687D08EB-0A00-4565-8AA3-0675E5CA9B6C.jpeg
    166,5 KB · Weergaven: 23
Kabelboom is klaar, incl al het uitzoek werk +- 100 uur mee bezig geweest. Maar dan zit wel netjes ook al me extra Electra erin verwerkt en is die weer als nieuw.
Mooie klus was dat😊.

Ben momenteel bezig het frame klaar te maken voor de powder coater, heb me stuurslot eraf geslepen en dicht gelast en netjes een juist beugeltje erop gelast waar de gaskabel dadelijk in ligt.

Als het frame bij de coater ligt ga ik de benzine tank opnieuw met 2k spuiten zodat ook die weer netjes is voordat die terug geplaatst word.
 
Laatst bewerkt:
Gister ff gereden sinds 2 maanden..... nu kom ik s`morgens mijn cave binnen en zie wat olie onder de Max liggen...1 a 2 druppies.
Komt waarschijnlijk van de schakelas keerring. Hoe kan ik dit oplossen? Moet blok open of kun je van de buitenkant de ring eruit peuteren en er een nieuwe in persen?
 
Gister me frame, achterbrug, benzine tank en nog aantal kleine dingetjes opgehaald van de coater.

Kunnen zachtjes aan weer op gaan bouwen.
Was in totaal maar €150,- kwijt voor stralen en coaten.
Fijn dat er nog bedrijven zijn die gewoon zeer nette prijzen rekenen voor zoiets🥳
 

Bijlagen

  • 86AAC05D-C19B-4361-B19C-CB54B9F4E612.jpeg
    86AAC05D-C19B-4361-B19C-CB54B9F4E612.jpeg
    227,6 KB · Weergaven: 16
  • AB679621-A7CC-4934-8545-60BB97E23875.jpeg
    AB679621-A7CC-4934-8545-60BB97E23875.jpeg
    229,6 KB · Weergaven: 16
  • DDB11246-0023-40D3-9EEF-23FF122576B6.jpeg
    DDB11246-0023-40D3-9EEF-23FF122576B6.jpeg
    287,2 KB · Weergaven: 15
Gister ff gereden sinds 2 maanden..... nu kom ik s`morgens mijn cave binnen en zie wat olie onder de Max liggen...1 a 2 druppies.
Komt waarschijnlijk van de schakelas keerring. Hoe kan ik dit oplossen? Moet blok open of kun je van de buitenkant de ring eruit peuteren en er een nieuwe in persen?
Is het niet van dat kleine asje daar boven.
Die willen nog wel eens lekken.
En die kan je er zo uit halen met 2 pakkertjes.
 
Gister me frame, achterbrug, benzine tank en nog aantal kleine dingetjes opgehaald van de coater.

Kunnen zachtjes aan weer op gaan bouwen.
Was in totaal maar €150,- kwijt voor stralen en coaten.
Fijn dat er nog bedrijven zijn die gewoon zeer nette prijzen rekenen voor zoiets🥳
Klopt, heb ooit eens mijn frame grijs met powder blanke lak erover laten doen en de wielen (wrinkle black)….€300,=.
 
Kleine update voor de geïnteresseerden:
We bouwen zachtjes aan lekker door.
Elk dingetje word helemaal schoon gemaakt en de meeste boutjes worden vervangen voor rvs behalve bij belangrijke plekken.
Sommige stalen bouten doe ik polijsten voordat ze terug gaan, zodat het er allemaal weer spik en span uit ziet.

Cardan heb ik zelf gespoten, deze ken volgende week ook weer terug gemonteerd worden.

Helaas nog niks van het motorblok gehoord, ik weet dus ook nog niet wat de precieze schade is.
Blijft zo wel lekker in me hoofd spoken maar goed, we wachten geduldig af.

Verder wel heel leerzaam om zo elk ding helemaal uit te zoeken hoe iets moet of hoe iets zit.
Geeft me heel veel voldoening om deze vmax uit 1985 over een tijdje weer helemaal fris en fruitig de weg op te sturen als die klaar is😊.
 

Bijlagen

  • 96460424-BF62-4E6D-B031-85594E562A1B.jpeg
    96460424-BF62-4E6D-B031-85594E562A1B.jpeg
    287,7 KB · Weergaven: 13
  • DC056B4B-4269-420F-B0F9-68136B896F7F.jpeg
    DC056B4B-4269-420F-B0F9-68136B896F7F.jpeg
    243,5 KB · Weergaven: 16
Kleine update voor de geïnteresseerden:
We bouwen zachtjes aan lekker door.
Elk dingetje word helemaal schoon gemaakt en de meeste boutjes worden vervangen voor rvs behalve bij belangrijke plekken.
Sommige stalen bouten doe ik polijsten voordat ze terug gaan, zodat het er allemaal weer spik en span uit ziet.

Cardan heb ik zelf gespoten, deze ken volgende week ook weer terug gemonteerd worden.

Helaas nog niks van het motorblok gehoord, ik weet dus ook nog niet wat de precieze schade is.
Blijft zo wel lekker in me hoofd spoken maar goed, we wachten geduldig af.

Verder wel heel leerzaam om zo elk ding helemaal uit te zoeken hoe iets moet of hoe iets zit.
Geeft me heel veel voldoening om deze vmax uit 1985 over een tijdje weer helemaal fris en fruitig de weg op te sturen als die klaar is😊.
Vindt het leuk dat je zo af en toe even de vorderingen laat zien.
👍
 
Heet er al eens iemand koppeling platen laten vervangen? Gewoon bij een dealer. En wat zou zoiets kosten?
Mijn startkoppeling slipt ook af en toe door. Dan hoor je de startmotor vrijlopen.
Wat zou dat kosten bij een dealer?
Ieman al eens aan de hand gehad?
Mijn Vmax is van 1988.
FB_IMG_1677056325225.jpg
 
Ben momenteel bezig het frame klaar te maken voor de powder coater, heb me stuurslot eraf geslepen en dicht gelast en netjes een juist beugeltje erop gelast waar de gaskabel dadelijk in ligt.

Ter info:

Hou er rekening mee dat de gemiddelde verzekeraar eist dat de motor zowel op het stuurslot gaat als een ART4 slot.
 
Koppelingsplaten kun je goed zelf vervangen....metalen tussenplaten mogen niet erg verkleurd (blauw)zijn anders ook vervangen en de frictieplaten koop je als set. Meet ook de veren na anders deze ook vervangen bij afwijking.
Mocht je het zelf doen ook pakking voor deksel meebestellen.... Frictieplaten een nacht in bakje motorolie leggen voor het monteren.
Note: bij oude frictieplaten de platen op volgorde van uithalen neerleggen, nieuwe frictieplaten in zelfde volgorde terugplaatsen. (nokken en punt markering).Achterin na laatste plaat zit nog een dunne veer ter grootte van de platen. Deze moet goed gemonteerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zag deze op Catawiki te koop staan......al €9.550,= op geboden en veilingmeester schat `m tussen de €11.000 en €12.500 ?????
Ok. 2de hands motoren zijn duurder geworden, maar nu ben ik rijk...:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan