VMAXlijst van het MF deel 5

Al wat gehoord? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. :Y
Nope, helaas nog geen nieuws over het motorblok.

Wel vorige week me velgen naar de coater gebracht.
Vond eerst dat het niet nodig was maar nu alles zo netjes en nieuw word, toch besloten de velgen nieuw te coaten.
Komt ook meteen een nieuwe voorband op, de oude bleek al bijna 20jr oud.
De achterband was nieuw dus nou staat het dadelijk ook weer mooi.
Ook nieuwe keerringen en rvs remschijf boutjes besteld.

Zal binnenkort weer eens een foto erop zetten, maar we gaan niet zo snel omdat ik toch nog geen motorblok heb en ik het druk heb met me werk.
 
Nope, helaas nog geen nieuws over het motorblok.

Wel vorige week me velgen naar de coater gebracht.
Vond eerst dat het niet nodig was maar nu alles zo netjes en nieuw word, toch besloten de velgen nieuw te coaten.
Komt ook meteen een nieuwe voorband op, de oude bleek al bijna 20jr oud.
De achterband was nieuw dus nou staat het dadelijk ook weer mooi.
Ook nieuwe keerringen en rvs remschijf boutjes besteld.

Zal binnenkort weer eens een foto erop zetten, maar we gaan niet zo snel omdat ik toch nog geen motorblok heb en ik het druk heb met me werk.
Ben gezond jaloers op je. Maak er wat moois van!!!
 
beste mensen,
Heeft iemand nog een nette uitlaatcollector met of zonder bochten liggen? Balanspiep is door transport en onvoorzichtig laden en ook wat roest kaput. Het gaat hier om een vmax uit 98.
 
Laatst bewerkt:
Even een kleine update over de vmax.
Velgen waren opgehaald van de coater.
De achtervelg was super netjes, en bij de voorvelg was duidelijk van alles mis gegaan.
Deze ligt nu dus weer bij de coater en word opnieuw gedaan.

Heb de achtervelg er even in gehangen voor de foto.
Als de voorvelg terug is, worden er de nieuwe banden op gelegd en zal ik na monteren weer even een foto posten.
IMG_3569.jpeg
IMG_3572.jpeg
 
Dat ziet er tot nu toe geweldig uit. Ga je nog wat met het KVS reservoir doen? Op de foto lijkt hij nog vergeeld te zijn.

Hier een voorbeeld van hoe je dat eventueel op zou kunnen lossen.
 
Dat ziet er tot nu toe geweldig uit. Ga je nog wat met het KVS reservoir doen? Op de foto lijkt hij nog vergeeld te zijn.

Hier een voorbeeld van hoe je dat eventueel op zou kunnen lossen.
Dat lijkt door de lamp die erop staat.
Heb hem met schoonmaak azijn en soda en wat bouten en moeren erin en goed schudden schoon gekregen, en zo was al het vuil los gekomen en ziet die er weer perfecto’s uit.

Maar toch bedankt voor de tip en het filmpje👍🏻👍🏻, tips zijn altijd welkom.
 

Bijlagen

  • IMG_3575.jpeg
    IMG_3575.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 17
Kleine update.

Momenteel worden de banden op me gecoate velgen gelegd en gebalanceerd.
Verder ben ik bezig met me remblokjes monteren en heb allemaal rvs stiftjes laten maken die de remblok op zijn plek houd. Deze ware van ijzer en helemaal geroest.
Nu netjes van rvs.
Ziet er dadelijk weer mooi fris uit allemaal.
 

Bijlagen

  • IMG_3682.jpeg
    IMG_3682.jpeg
    533,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG_3683.jpeg
    IMG_3683.jpeg
    329,4 KB · Weergaven: 27
  • IMG_3684.jpeg
    IMG_3684.jpeg
    120,3 KB · Weergaven: 27
Nice! :t

Ik vind het originele bruin/brons waar ze bij de Gen II voor hebben gekozen echt niet mooi.
 
Ik heb van de week led wave knippers op de Max gefröbeld. En natuurlijk… rechtstreeks op een externe accu golft het er lustig op los, maar eenmaal op de Max gemonteerd knipperen ze alle 4. 😡
Dashboard lampje eruit gehaald en nu werkt links en rechts wel onafhankelijk, maar te snel. Is er een onafhankelijk weerstand relais in omloop die op de Max de knipper relais vervangt? En er zitten meer pins op dan bij de universele die te koop zijn…Ben niet zo van de elektriek…🧐
 

Bijlagen

  • IMG_1238.jpeg
    IMG_1238.jpeg
    186,1 KB · Weergaven: 18
Ik heb van de week led wave knippers op de Max gefröbeld. En natuurlijk… rechtstreeks op een externe accu golft het er lustig op los, maar eenmaal op de Max gemonteerd knipperen ze alle 4. 😡
Dashboard lampje eruit gehaald en nu werkt links en rechts wel onafhankelijk, maar te snel. Is er een onafhankelijk weerstand relais in omloop die op de Max de knipper relais vervangt? En er zitten meer pins op dan bij de universele die te koop zijn…Ben niet zo van de elektriek…🧐
Ik had een weerstand ding waar ik de draden van de knipperlichten in moest doen, en de 2 andere draden moest ik het knipperlicht op aan sluiten. Had er dus per kant 1 tussen en toen werkte ze.
Moet je even het verschil in watt uit rekenen dan weet je hoeveel die weerstand moet zijn.
 
Dat zijn 6 Ohm weerstanden. Die werken, maar ie kunnen tot 80 graden warm worden. Is ook meer werk om ze aan tesluiten en je moet ze zo plaatsen dat ze goed koelen. Maar ik dacht misschien dat er voor de Max wel iets op de markt is wat het relais zelf vervangt...

Onderstaande heb ik nog ergens liggen.....
31QrmOl6PHL._AC_.jpg
 
Nu is de Vmax natuurlijk ook niet de meest vergevingsgezinde motor. Zelfs ik kreeg er soms last van, met normaliter nul problemen met mijn rug.

Grappig dat je de GS noemt. Die heb ik nu ook, maar dan een Japanse, voor de helft van de prijs en dubbel zo betrouwbaar. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan