Alfa romeo (ootoooo) heeft ook zoiets.
Ze noemen het Twinspark: bougies met
V- vorm einde dus een \"dubbele ontsteking\"
Ik denk zo, vonk is vonk...
maar als ik in zo\'n twinspark rijdt is ie toch vaak \'pittiger\' dan een auto zonder...
en twinspark is beslist iets anders (dubbele bougies namelijk)
Twin Spark betekent toch dat je twee bougies per cilinder hebt? Bij dikke tweecilinders willen ze die geintjes volgens mij ook wel eens uithalen.
Twinspark helpt geen bal. Kost alleen maar veel geld. Sommige motoren lopen er zelfs slechtert door.
Koop maar gewoon Bosch of NGK\'s, weet je zeker dat het goed is!
Wat ook lekker werkt is wat Nitromax op zijn motor heeft toegepast. Dat zijn speciale Nology bougiekabels. Die hebben om de normale mantel, nog een extra mantel met een grote massakabel eromheen gewikkeld. Die massakabel is gemonteerd vlakbij de bobines, en de bougies, en geeft een snoeiharde knalwitte vonk.
Wat info is te vinden op:Kan iemand mij de werking van Nology bougiekabels uitleggen ? Wie kan mij vertellen waarom sommige Top-Fuel dragsters van Dyna ontstekingen en bobines met nology kabels overgegaan zijn naar Mallory magneetontstekingen met gewone bougiekabels ?
Ja, dit idd z\'n linkerhand !! Z\'n rechterhand is veeel gespierder HahahahaaaaaaaaaaaaaEn voor de oplettende lezers onder ons, dat is de linkerhand van Mustang Sally daar in beeld...weer een stukje van mijn indentiteit prijsgegeven
Ja, dit idd z\'n linkerhand !! Z\'n rechterhand is veeel gespierder Hahahahaaaaaaaaaaaaa
Ja dat bedoelde ik ook ( NOT )Tsja, iedereen weet tenslotte dat een Guzzi een echte mannenmotor is met een zware gashandle, zeker met die twee dikke carburateurs erop
Toch ff een fotootje dat we genomen hebben van een testopstelling van Nology kabels:
afbeelding
Voor het broodnodige verschil!!
Ja dat bedoelde ik ook ( NOT )
Ja, dit idd z\'n linkerhand !! Z\'n rechterhand is veeel gespierder Hahahahaaaaaaaaaaaaa
Komt dat door DE trekker of door HET trekken ?Op vrijdag 28 december 2001 21:31 schreef Mustang Sally het volgende:Tsja, iedereen weet tenslotte dat een Guzzi een echte mannenmotor is met een zware gashandle, zeker met die twee dikke carburateurs erop
Gaaf die site hè van Williamson. ( adres stond in een ander topic overigens, die Pooh ziet ook allesMijn broer is beetje autogek zonder er een sikkepit van te kennen maar hij beweert dus dat er geen betere bougiekabels voor zijn AUTO bestaan. Rijst bij mij de vraag als zulke kabels per auto moeten gemaakt worden, zijn de jouwe dan volgens jouw eige specs gemaakt of heeft die firma zulke dingen voor een nogal serieus uprated vmax standaard liggen?
ps: ben nu dat rolstoelverhaal van jhon williamsons aan\'t lezen.. kerel met boel verstand, echt knap.