Voor de kenners

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.390
290
Amsterdam
Ik heb twee vragen;



Weet iemand wat de typenaam van dit lampje is? Het enige wat ik weet is dat het een 1.1w lampje is, er op de onderzijde TS staat, en hij komt uit het dashboard van een Honda CBR919RR van 1999, waar hij direct in de printplaat vergrendeld doormiddel van 90 graden draaien.

Het gaat mij om de fitting, niet om waar ik een nieuwe kan bestellen, ik heb er namelijk al zat. Wil hier een LED vervanger voor hebben. :)

Vraag twee;

Ik heb hier een velg liggen waarvan de remschijfvlakken aan beide zijde een paar millimeter moeten worden afgedraaid. Het gaat om een 17" voorwiel uit een VFR800Fi die in dezelfde 919RR moet komen. Het is een redelijk bekende mod voor het laatste type 919RR, dus ik kan me niet voorstellen dat er hier niemand is die me een goed adres weet te geven. De enige eis is dat de boel recht wordt afgedraaid.

Alvast bedankt! *O*
 
Wat is de diameter van het lampje zelf?

Is het niet zo dat het kunststof een behuizinkje is
voor een "gewoon" los lampje, waarvan de twee pootjes
om de behuizing gedraaid zijn?

Dat zou kunnen, ik heb geprobeerd het bolletje uit het voetje te trekken maar deze zat vast/gegoten. Ik zal hem morgen eens opmeten en kijken of hij inderdaad een soort vergrendeling heeft. Dan zal ik ook wel ff een plaatje schieten met iets refererends erbij, want zonder perspectief is het inderdaad lastig te zien realiseer ik me nu...
 
Vraag twee: in Almere zit MWS Motortechniek, die kan het denk ik wel. Hij zal het zeker goed doen.

Of misschien in Hilversum Motorenrevisie Frank?

Vraag een:

Lampje uit het voetje trekken. Vervangen met deze of eentje uit deze rij.. Zorgen dat je het ledje niet verkeerd om in de fitting stopt. In de goede richting kunnen ze 14V aan, in de andere richting maar 5V (dus *knetter* *pets*, magische rook eruit).
 
Laatst bewerkt:
 
Laatst bewerkt:
Kopen zal het probleem niet zijn. Je kunt ze overal krijgen. Bijvoorbeeld op http://www.cmsnl.com/products/socketbulb-assy_34908masg01/.

Honda nummer van het lampje is 34908-MAS-G01. Maar ik heb gezocht op Google en kan niet vinden wat voor type het nou is. Ik ben bang dat het door Honda zelf is uitgevonden.

Hier zegt iemand overigens dat het verder niet echt veel zoden aan de dijk zet: http://cbrforum.com/forum/cbr-600f4-18/anyone-replace-their-gauge-cluster-bulbs-108566/

Dude I changed mine to bright white leds. The backing of the gauges kept it the same color you have except for the odometer. The odometer changed to bright white but that was it ................
 
Laatst bewerkt:
Kopen zal het probleem niet zijn. Je kunt ze overal krijgen. Bijvoorbeeld op http://www.cmsnl.com/products/socketbulb-assy_34908masg01/.

Honda nummer van het lampje is 34908-MAS-G01. Maar ik heb gezocht op Google en kan niet vinden wat voor type het nou is. Ik ben bang dat het door Honda zelf is uitgevonden.

Hier zegt iemand overigens dat het verder niet echt veel zoden aan de dijk zet: http://cbrforum.com/forum/cbr-600f4-18/anyone-replace-their-gauge-cluster-bulbs-108566/

Hmmmm. Okay, laten we het LED verhaal even zitten.
 
Brengt me bij vraagt twee;

Ik wil (inderdaad v.d.v. :) ) mijn naaf een stukje af laten draaien. Ik heb alleen zelf geen draaibank waar een velg in past, en ik heb ook niet de kunde om zoiets groots als een velg (recht, want daar gaat het om) af te draaien. Ik ga eens een mailtje sturen aan MWS Motortechniek...
 
Ik heb nogal wat gewijzigd in mijn post iets hoger .... overal schijnen LED vervangertjes voor te bestaan, diverse priegel-fittinkjes, kleine afmetingen. Misschien staat het juiste plaatje er nu bij.

Lijkt me toch het beste om met zo'n lampje in de hand naar een auto-onderdelenwinkel te gaan.
 
Brengt me bij vraagt twee;

Ik wil (inderdaad v.d.v. :) ) mijn naaf een stukje af laten draaien. Ik heb alleen zelf geen draaibank waar een velg in past, en ik heb ook niet de kunde om zoiets groots als een velg (recht, want daar gaat het om) af te draaien. Ik ga eens een mailtje sturen aan MWS Motortechniek...
www.postmamotoren.nl
 
Ik heb nogal wat gewijzigd in mijn post iets hoger .... overal schijnen LED vervangertjes voor te bestaan, diverse priegel-fittinkjes, kleine afmetingen. Misschien staat het juiste plaatje er nu bij.

Lijkt me toch het beste om met zo'n lampje in de hand naar een auto-onderdelenwinkel te gaan.

Ha super willem, die laatste twee zijn degene die ik zoek *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan