Vooraan bij stoplicht

JIJ rijdt blijkbaar motor om te kunnen laten zien dat je een winnaar bent, dat is je goed recht...IK rij motor om te genieten en m'n kop leeg te maken..👍
Ik mag me "deskundig"noemen als het over @Dakkert gaat, maar als er een zijn ei kwijt kan in zijn motor en voldoening kan scheppen uit zijn ritjes en gesleutel da weet ik dat @Dakkert er één is. Dakkert rijdt en sleutelt voor zichzelf en als je zijn stijl waardeert toont hij dat...
Een eerlijke gozer :t
 
Dat staat toch los van hóe je rijdt Rob?
Ik rij en sleutel ook voor mezelf..af en toe voor een ander...en daar schep ik ook voldoening uit.
Maar blijkbaar heeft hij een andere rijstijl dan ik, en dat vind ik prima (zo staat dat ook in mijn posts).
Hij springt er vervolgens bovenop en begint een persoonlijke benadering...?
 
Dat staat toch los van hóe je rijdt Rob?
Ik rij en sleutel ook voor mezelf..af en toe voor een ander...en daar schep ik ook voldoening uit.
Maar blijkbaar heeft hij een andere rijstijl dan ik, en dat vind ik prima (zo staat dat ook in mijn posts).
Hij springt er vervolgens bovenop en begint een persoonlijke benadering...?
Ik kan/mag niet voor Dakkert denken en voor niemand niet, maar hij heeft voor mij het voordeel van de twijfel. Dakkert heeft een veel vrijere denkwijze dan menigeen, dat heeft tot gevolg dat andermans "bekrompen" denkwijzes al gauw onder de noemer "vaak ben je te bang" gaan vallen.
Dakkerts opmerkingen mag je niet zien als persoonlijke benadering maar een directe benadering. en daarbij was de eerste "persooonlijke" opmerking dat filteren klein piemel gedrag is, naar aanleiding van een opmerking over dakkerts rijstijl. Als Dakkert een zwarte streep trekt op een rotonde doet hij dat voor zichzelf, niet voor anderen.
 
Als ik vooraan kruip dan trek ik heel vlot weg, niet als een oude zak die met pensioen is en een wereld van tijd heeft.
Tsss, als ik vooran sta en rectop moet gaan zitten om het verjeerslicht te zien wachten ze maar lekker tot ik wegrij, daarna zien ze me nooit meer... Weet je hoe lang ik iedere keer op die koekblikken moet wachten
 
Vaak ben je te bang, gewoon een flinke dot gas en wegwezen.....
Ik denk dat dit wel een goeie is.
Denk dat het hinderlijker is als je staat te treuzelen dan als je gewoon lekker vlot wegblaast.
Zelf zorg ik ervoor dat ik heel rustig naar voren rij, en als het begint te rijden rustig invoeg.
Als ik vooraan stop, altijd voor de traagste auto.
Lastig vind ik wel het moment dat je stopt, het direct groen wordt, je steekt je poot uit, en gelijk weer intrekken omdat je alweer weg rijd.
Stop nooit vóór vrachtwagens, dan blijf ik er liever achter.
Een enkele rij auto’s haal ik zelden in, alleen bij haast of als ik het getrut zat ben.
 
alleen bij haast
Da's geen goede raadgever.

Ik kom te laat of ga wat eerder weg. Haast heb ik niet, blauwlicht ook niet altijd...

Een wijs sergeant leerde mij: Heb haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt....
 
Dat is een instelling die je jezelf aanmeet. Filteren vereist wat ervaring, zoals je eerste kilometers in het verkeer een zekere sensatie opleverde (jij noemt het stress, ik een positieve impuls) moet ook filteren een routine worden, met een grote dosis scheit aan die outomobilist, hij is de underdog, niet jij...
Amen :P
 
Da's geen goede raadgever.

Ik kom te laat of ga wat eerder weg. Haast heb ik niet, blauwlicht ook niet altijd...

Een wijs sergeant leerde mij: Heb haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt....
Ik ben van een lichting ná de dienstplicht, dus ik heb al die wijze adviezen moeten ontberen ;)

vaak schiet je er niets mee op, maar het gaat om het idee.
 
Dat is een instelling die je jezelf aanmeet. Filteren vereist wat ervaring, zoals je eerste kilometers in het verkeer een zekere sensatie opleverde (jij noemt het stress, ik een positieve impuls) moet ook filteren een routine worden, met een grote dosis scheit aan die outomobilist, hij is de underdog, niet jij...
Amen :P
Zo is het. Toch krijg ik vaak plaatsvervangende schaamtegevoelens als ik weer zo'n kluns naar voren zie stumperen, om tussen de rijen achter de stopstreep te gaan staan in plaats van er voor.
 
Ik kan/mag niet voor Dakkert denken en voor niemand niet, maar hij heeft voor mij het voordeel van de twijfel. Dakkert heeft een veel vrijere denkwijze dan menigeen, dat heeft tot gevolg dat andermans "bekrompen" denkwijzes al gauw onder de noemer "vaak ben je te bang" gaan vallen.
Dakkerts opmerkingen mag je niet zien als persoonlijke benadering maar een directe benadering. en daarbij was de eerste "persooonlijke" opmerking dat filteren klein piemel gedrag is, naar aanleiding van een opmerking over dakkerts rijstijl. Als Dakkert een zwarte streep trekt op een rotonde doet hij dat voor zichzelf, niet voor anderen.
Grappig dat hij het meteen op zichzelf betrekt; mijn post was #50 en had niks met zijn post van doen...
Ik geef aan geen behoefte te hebben als eerste bij een stoplicht te staan danwel als eerste weg te moeten zijn.

Ik hou erover op.
Een sergeant-majoor leerde mij: " leven en laten leven"
 
Ik doelde meer op dat ik het filteren om vooraan te komen stressvol vind.

Niet zozeer het uit de startblokken komen. Dat is geen probleem.
Als je aan komt rijden eerst kijken waar je kan stoppen, en of er genoeg ruimte tussen de rijen is.
Doe het vooral rustig aan, dan is het veel makkelijker om weer in te voegen zodra het nodig is.
Of ga voor de lol eens door de file op de snelweg rijden, prima oefening.
 
Zo is het. Toch krijg ik vaak plaatsvervangende schaamtegevoelens als ik weer zo'n kluns naar voren zie stumperen, om tussen de rijen achter de stopstreep te gaan staan in plaats van er voor.
Wat voor motor rij jij?
Als ik uiteindelijk vooraansta neem ik afstand van de bedieningsorganen teneinde observerend de driekleurige lichtbronnen gade te kunnen slaan, op het moment dat voornoemde lichtbronnen een kleur in mijn voordeel tentoonspreiden heb ik 0,4 seconden nodig om weer te gaan liggen en mijn motor te gaan laten rijden, te kort voor mijn achterliggers om mij akoestisch te attenderen op eventuele nalatigheden.
Of ga voor de lol eens door de file op de snelweg rijden, prima oefening.
Dat schept gewoon genoegen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDFS
Wat voor motor rij jij?
Als ik uiteindelijk vooraansta neem ik afstand van de bedieningsorganen teneinde observerend de driekleurige lichtbronnen gade te kunnen slaan, op het moment dat voornoemde lichtbronnen een kleur in mijn voordeel tentoonspreiden heb ik 0,4 seconden nodig om weer te gaan liggen en mijn motor te gaan laten rijden, te kort voor mijn achterliggers om mij akoestisch te attenderen op eventuele nalatigheden.

Dat schept gewoon genoegen ;)
Ik heb een Yamaha XSR900. Ik ga niet altijd vooraan staan. Ik hoef nergens heen en ik hoef ook niet op tijd aan te komen. Als ik naar voren gereden ben, voor de stopstreep, kies ik uit twee dingen: ik maak een "pikstart" : in het startschot vallen, wat ik vroeger bij schaatswedstrijden heb geleerd, of ik neem rustig de tijd om in te schakelen om weg te rijden. Die keuze maak ik naar gelang mijn vermoeden van wat de achterblijvende automobilisten het meest ergert. O-) :+
 
Laatst bewerkt:
Als ik uiteindelijk vooraansta neem ik afstand van de bedieningsorganen teneinde observerend de driekleurige lichtbronnen gade te kunnen slaan, op het moment dat voornoemde lichtbronnen een kleur in mijn voordeel tentoonspreiden heb ik 0,4 seconden nodig om weer te gaan liggen en mijn motor te gaan laten rijden, te kort voor mijn achterliggers om mij akoestisch te attenderen op eventuele nalatigheden.
Ik sta in de één met de motor op het snijpunt van maximale kracht en geluidsoverlast en een oog op het kruisende verkeer en het andere verwachtingsvol naar boven gericht.
En als hét moment daar is, dan.
Dan laat ik em heel soms wel eens afslaan :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan