GoReTeX
MF veteraan
Gewoon even voor de weet...... ik ben nieuwschierig
Kan iemand mij het voordeel uitleggen van een droge koppeling?
Ik kan er namelijk zelf geen een verzinnen, op eentje na en dat is dat er maar 1 of 2 koppelingsplaten gebruikt worden(meestal) bij een droge koppeling.
Verder een 'natte' koppeling word beter gekoeld en schoongehouden omdat ie nat is, hierdoor zijn er dus hogere prestaties mogelijk.
Waarom worden er dan in deze dagen nog steeds motoren gemaakt met droge koppelingen?(Is het bij Ducati om de karakteristiek te behouden?)
Kan iemand mij het voordeel uitleggen van een droge koppeling?
Ik kan er namelijk zelf geen een verzinnen, op eentje na en dat is dat er maar 1 of 2 koppelingsplaten gebruikt worden(meestal) bij een droge koppeling.
Verder een 'natte' koppeling word beter gekoeld en schoongehouden omdat ie nat is, hierdoor zijn er dus hogere prestaties mogelijk.
Waarom worden er dan in deze dagen nog steeds motoren gemaakt met droge koppelingen?(Is het bij Ducati om de karakteristiek te behouden?)