Voorlopig rijbewijs Belgie. Waar L-hangen

Dilbeek

Rookie
9 sep 2016
14
0
Hallo,
ik heb net mijn voorlopig rijbewijs voor de a2.
Nu moet ik met zo'n kleefsticker met een L rondrijden.
Het probleem is dat ik op mijn motor (honda xr250r) eigenlijk helemaal geen plaats heb voor die L op een zichtbare plaats te hangen.
Nu op mijn outfit zelf zie ik dat niet zo zitten en op mijn helm lijkt me wel een optie, maar heb dan bang dat als ze eraf mag, dat deze sporen of schade gaat nalaten op mijn helm.
Iemand goede tips of gelijkaardige situatie meegemaakt?
 
Is een plaatje onderaan je kentekenplaat monteren niet een optie, zodat je die daar op kan plakken?

Edit: Als dit...

full
 
Laatst bewerkt:
Ik moet minimum 1 maand rijden met een L, maximum één jaar. Hiertussen met ik mijn roef op de openbare weg herdoen. Ik denk deze te herdoen in de volgende lente, dus moet die L toch wel minimum 7 maand ergens opkleven.
 
Is een plaatje onderaan je kentekenplaat monteren niet een optie, zodat je die daar op kan plakken?

Eventueel wel, maar dan moet dit al stevig zijn, want zou af en toe ook graag eens door de veldbaantjes rijden. Heeft u een tip hoe ik plaatje kan bevestigen aan kentekenplaat?
 
Aan de kentekenplaat zou ik gewoon met een paar moertjes en boutjes doen met evt wat lock-tight er tussen.
Wanneer er 7 maanden mee rijdt is het wellicht ook handig om te realiseren dat een helm niet altijd 10 jaar meegaat. Hoelang is die al in bezit en hoelang houdt deze kwaliteit het? :-)

Edit: Mocht die helm dus al richting einde gaan is het ook geen overbodige luxe om een nieuwe te halen en kan de L op de helm.
 
Laatst bewerkt:
Aan de kentekenplaat zou ik gewoon met een paar moertjes en boutjes doen met evt wat lock-tight er tussen.
Wanneer er 7 maanden mee rijdt is het wellicht ook handig om te realiseren dat een helm niet altijd 10 jaar meegaat. Hoelang is die al in bezit en hoelang houdt deze kwaliteit het? :-)

Edit: Mocht die helm dus al richting einde gaan is het ook geen overbodige luxe om een nieuwe te halen en kan de L op de helm.

De helm is compeet nieuw, het is mijn eerste motor en ben voor een nieuwe outfit gegaan. Hoe goed de kwaliteit is weet ik niet exact, volgens de verkoper een goede helm voor beginners (is van merk scorpion)
 
Je kan ook zo'n kleine stickers kopen die je op je nummerplaat plakt. Niet echt legal maar kans is klein dat je er word voor gestopt.
 
op een geel veligheids hesje?

2 spuitbussen verf a 2 euro en een hesje van 8 ben je voor 12 euro klaar.

2 sjablonen maken uit karton kan je het af en toe nog bijwerken ook.
 
Laatst bewerkt:
Gna Gna , Net zoals vroeger in NL bij proefrijbewijs met een vleugelmoer . Kan je 'm achter de nummerplaat klappen indien nodig.
 
Ik heb mijn L ook tussen de B en het eerste cijfer gekleefd.

Ook heb ik men nummerplaat op een sidemount hangen (Honda Shadow).

Zowel met de L als met sidemount nooit problemen gehad. (3 maand L en al 4 jaar de sidemount)
 
Ik had nog een klein beetje ruimte onder mijn nummerplaat, kon ik daar lekker plakken :)
 
heb gewoon plaatje gemonteerd, tussen nummerplaat en houder, en daar de L opgekleefd. Voor op de nummerplaat was de L juist enkele centimeters te groot.
 
Eventueel wel, maar dan moet dit al stevig zijn, want zou af en toe ook graag eens door de veldbaantjes rijden. Heeft u een tip hoe ik plaatje kan bevestigen aan kentekenplaat?


Met 1 boutje aan een hoek aan de bovenkant. Dan kan je hem wegdragen achter je nummerplaat. Deden wij vroeger met oefenrijbewijs ook als je buiten je zone wilde rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan