Voorrem verankeren aan spatbordboutgaten?

En als extra veiligheidje zou je de beugel ook zo kunnen maken dat ie om de voorvork heenvalt en daardoor dus niet kan gaat draaien. De draadbusjes van het voorspatbord vind ik er een beetje fragiel uitzien voor zoiets om alleen daarop te vertrouwen.
 
Als de hele constructie aan 2 M6-jes komt te hangen, dan is de kleinere remtrommel een veiliger optie dan een grotere 2 of 4LS.

Hoe ik dat weet? Stoeptegels proeven in mijn brommer tijd.. (te dikke trommel aan een te zwak punt verankerd).

Beter weinig remkracht, dan een geblokkeerd voorwiel.
 
Beugel om de voorvorkpoot vind ik wel een goeie. Denk dat ik daar wat mee ga doen.
 
heb bij mijn triton hem ook gewoon aan "2 m6 boutjes" hangen en heb er een niet al te kleine O-) trommel aan hangen, gaat gewoon goed :Y een beugel om de poot heen is niet echt een mooie oplossing :r
full
 
ik vergeet nog dat hij bij mijn triton volledig aan die boutjes staat te trekken, bij jurrien@ zijn oplossing draag hij ook nog aan de as kant, wat veeeel minder kracht oplevert :Y


Dat is inderdaad een hele goede oplossing,
Een beugel tussen de vooras en de spatbordgaatjes.
Is veel steviger.
 
Als de hele constructie aan 2 M6-jes komt te hangen, dan is de kleinere remtrommel een veiliger optie dan een grotere 2 of 4LS.

Hoe ik dat weet? Stoeptegels proeven in mijn brommer tijd.. (te dikke trommel aan een te zwak punt verankerd).

Beter weinig remkracht, dan een geblokkeerd voorwiel.

helemaal mee eens :}

Een punt waar normaal een spatbord aan hangt van 0 kg is wel iets anders dan een remverankering.Ik zou me om die plaat niet zo'n zorgen maken, maar om dat schroefdraad en het moment wat daar op komt te staan wel. Beetje rot als je flink remt en het klapt.
Het ziet er allemaal wel mooi uit. Maar goed, je hebt je keuze al gemaakt geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat de draad niet zoveel uitmaakt, de de sterkte van de bout...
pak je 2*m6 met treksterkte hoger dan 8.8 zie ik geen enkele reden waarom het niet zou lukken, de bout zit maar 1/20ste va de totale lengte uit de schroefdraad en daartegen drukt de rem...
dit moet echt doenbaar zijn hoor!
 
de bout geloof ik wel.
maar het draad in de poot is niet gecontrueerd om zijdeling "zwaar" belast te worden.
maar goed, wellicht is het gevoels kwestie. Een voorrem moet bij mijn 125% goed zijn.
Zou dan inderdaad voor de beugel gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de gemiddelde klassieker uit de 70'er jaren nog minder remt dan dit, en daar rijden er ook velen gewoon mee rond hoor.
 
Voorremverankering aan deze boutgaten gaat prima,op onze racer hebben we 3 seizoenen zo gereden met een 250mm Fontana rem.
Remverankeringsplaat is gemaakt van 3 mm dik alu, nooit gescheurd ondanks de gaten erin.
Geen enkel probleem
full
 
Laatst bewerkt:
Nou, conclusie voor mij is dus: gewoon proberen. Dus dat ga ik ook maar doen ook. Bedankt voor het reageren allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan