Gé v. Bommel
Rookie
Beste lezers hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
Vandaag kwam ik met mijn R6 van 2001 terug van school en ik hoorde de ketting erg hard rammelen, dus ben ik heel rustig naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen heb ik per direct alles los gedraais zodat ik makkelijk aan het voortandwiel kon komen. Toen ik zover was kwam ik erachter, tot mijn grote verbazing, dat de moer van het voortandwiel er gewoon afgetrilt was.
Natuurlijk om verdere erger te verkomen ben ik naar Motor centre Venlo gegaan om hier een nieuwe te halen. Tot mijn geluk hadden ze er nog 1 liggen. Ik weer als een speer naar huis om deze te monteren.
Bij het monteren kon ik de moer er vrij gemakkelijk weer op draaien. Maar aangezien ik hem er verkeerd om op had wou ik hem rustig los draaien. Echter dit bleek niet meer mogelijk, metr groot geweld heb ik hem uiteindelijk er weer af gekregen. Maar nu is de draad op de moer en as redelijk naar de kloten.
Waar zit nou de grote fout bij mij? Naar mijn weten maakt het toch niet uit hoe ik een moer erop draai, het is immers gewoon rechtse draad met een kleine spoed.
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor, zonder dat ik het hele blok eruit hoef te slopen en een nieuwe as erin moet zetten.
Alle hulp en opmerkingen zijn welkom!!!!!!!!!!!!!!!
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Gé van Bommel
Vandaag kwam ik met mijn R6 van 2001 terug van school en ik hoorde de ketting erg hard rammelen, dus ben ik heel rustig naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen heb ik per direct alles los gedraais zodat ik makkelijk aan het voortandwiel kon komen. Toen ik zover was kwam ik erachter, tot mijn grote verbazing, dat de moer van het voortandwiel er gewoon afgetrilt was.
Natuurlijk om verdere erger te verkomen ben ik naar Motor centre Venlo gegaan om hier een nieuwe te halen. Tot mijn geluk hadden ze er nog 1 liggen. Ik weer als een speer naar huis om deze te monteren.
Bij het monteren kon ik de moer er vrij gemakkelijk weer op draaien. Maar aangezien ik hem er verkeerd om op had wou ik hem rustig los draaien. Echter dit bleek niet meer mogelijk, metr groot geweld heb ik hem uiteindelijk er weer af gekregen. Maar nu is de draad op de moer en as redelijk naar de kloten.
Waar zit nou de grote fout bij mij? Naar mijn weten maakt het toch niet uit hoe ik een moer erop draai, het is immers gewoon rechtse draad met een kleine spoed.
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor, zonder dat ik het hele blok eruit hoef te slopen en een nieuwe as erin moet zetten.
Alle hulp en opmerkingen zijn welkom!!!!!!!!!!!!!!!
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Gé van Bommel