Voorvork olie verversingsinterval..

René_R1

MF veteraan
30 jul 2002
3.224
1
Mijn vraag aan de techneuten op het M-F, wanneer behoor je de voorvorkolie te vervangen? In het Honda werkplaatshandboek staat hierover niets vermeldt, het kan toch niet zijn dat de olie er 'eeuwig' in mag blijven zitten :? .

Vroeger kon je de olie onder aan de vork aftappen, de keerringen begonnen trouwens vaak na 30.000 km te lekken en dan verving je ze gelijk met het olie verversen.

Tegenwoordig zitten er vaak kapjes op de buitenpoten om te voorkomen dat vliegen op de binnenpoten aankoeken en bij USD-vorken bewijst het beschermende voorspatbord goede diensten om lekkage door vliegen en vuil te voorkomen.

Bij WP hebben ze me ooit verteld dat het goed is elke 10.000 km de vork 'fris' te maken maar dat lijkt me wat vaak. In het voorjaar is mijn motor 3 jaar oud, er staat 20.000 km op de klok, het is nogal wat gesleutel om de poten eruit te slopen. Je kunt de olie ook met een 'oliezuiger' verwijderen.

Moet ik in de winter aan de slag, info graag :} :} :} .
 
Als je veel op een circuit rijd dan moet je het eigenlijk elk jaar doen. Komt namelijk slijpsel onderop te liggen en die slopen je keerringen. Een blde heeft toch ook een upside down
 
Terug
Bovenaan Onderaan