Voorvork veren / olie

Je hebt dan dus idd een handwiel waarmee je manueel maar vrij eenvoudig dus, de preload verstelt. Deze werkt of werkt niet, want dan is hij lek of werkt om wat voor andere reden dan ook niet, maar dat houdt in mijn geval in dat er niets lekt, maar er gebeurt niks door eraan te draaien. De optie van 2 "moeren" waar je een haaksleutel op krijgt zit aan de onderzijde van de veer en dan krijg je ook meer preload op de veer als je ze omhoog draait...

Maar toen die hydraulische preload nog werkte zorgde dat ding er aan de bovenkant van de veer voor dat er wat preload verstelling mogelijk was. Nu het ding niet werkt vroeg ik me dus af of de instelling dan behouden blijft of niet....kortom hoe werkt het als het wel werkt? En blijft de afstelling gelijk of verloopt die.
Ik weet het antwoord niet omdat ik niet weet hoe een hydraulische pre load versteller werkt. Maar ik ga er vanuit dat als ie lek is hij zijn pre load verliest. Maar dat kun je opmeten aan de lengte van de veer.
 
De veerlengte met werkende preload had ik niet genoteerd, maar na revisie ga ik daar op letten dus. Lijkt mij idd aannemelijk dat ie inzakt en de veer dus langer wordt.
Misschien haal ik hem er ook wel tussenuit want er komt toch een andere veer op. Thanks voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan