Zou met de hele fiets naar Hyperpro of HK gaan en hun er naar laten kijken,zelf kom je er toch niet uit vrees ik.Oude poten zijn al lang en breed weg, heb ik mede dankzij all balls door moeten slijpen destijds.
Maar met kleinere olie gaatjes zou de demping wellicht onvolledig of extreem hard zijn maar niet schokkerig zou je zeggen.
Filmpje legt dat toch uit?Nope, ook niet meer, veren zijn al enige tijd geleden vervangen namelijk. Denk ergens in 2017.
Alleen de montage volgorde zoek ik nog een beetje naar, wat zet je eerst vast?
Poten en dan kroonplaten of juist andersom en hoe voorkom je torderen? Als laatste dan de as vastzetten (en spatbord) dan vastzetten? Maakt het nog uit of je eerst de bovenste en dan onderste kroonplaat vast zet?
Zijn de filmpjes van delboy ok?
Volgens mij te smal voor de achterbandJa dat kan sowieso.
Zie dat die van Datona aan de grond vast moet, dus die valt al af.
Zie ook alleen voorwielen er in, betwijfel of ze geschikt zijn voor achterwielen
Heb er geen ervaring mee.
dit bericht roept bij mij meer vragen op dan dat het iets verteld.Nouja kan dus nog wel wat proberen.
Ben bij hyperpro geweest, best een stukkie rijden. Probleem voorgelegd, hij duwde twee keer op de motor, draaide de voorspanners helemaal uit en zei dat ik het zo maar ff moest proberen.
Binnen 5 minuten was ik weer op de terugweg naar huis..
Alles staat op moment vast, 1 van de weinige dingen die ik niet aan het gevoel over laat, speciaal een momentsleutel van 5nm voor gekocht
Maar ik ga idd nog wel de kroonplaat eens lossen tezamen met de poten om dan eerst de poten vast te zetten en dan pas de moer van de kroonplaat.
Lager moet ook gesteld worden na die 4000km, voel minimaal speling na inrijden. Ze zetten zich nog na montage.
Ja.Dus iedereen die zijn balhoofd ? lager heeft laten vervangen moet later terug naar de garage om het opnieuw af te laten stellen ?
Ja en nee, afhankelijk van het type lager.
niet verholpen dus.Afgewimpeld is een groot woord maar echt heel serieus geholpen voelde ik mij niet.
Voor zover ik weet moet een balhoofdlager altijd even nagekeken / gesteld worden na zoveel km rijden, misschien ooit eens verkeerde "wijsheid" aangenomen?
5nm klopt idd niet, dat gold voor de fork brace welke ik ooit eens getest heb. De boutjes op de kroonplaten gaan met 20nm vast.
In de beginpost staat dat dat al gedaan was , er staat niet bij dat die post is aangepast dus snap ik niet of dit nu dubbel genoemd is ?Lijkt mij toch echt de oliekeerringen of de stofkappen die het zoveel mogelijk vrij bewegen tegenhouden. Daarom draaide Hyperpro de voorspanning ook lager, zodat de poot ietsje meer inzakt, wat nog wel eens wil helpen bij het kleven van de binnenpoten.
Ik gebruik Mos2 vet om de voorvork te “smeren”.Tijdens montage leek alles soepel te lopen, maar dat was excl. stofkappen.
Alles is OEM Suzuki, juist om derde partij meuk uit te sluiten
Geen fijne en een hele dure ervaring gehad met AllBalls en sindsdien gebruik ik voor dit soort klussen alleen nog origineel Suzuki, gekocht bij dan wel CMSNL of MCSP.
Ik voel er weinig voor om de poten voor een 10e keer te demonterendaarom eerst de montage / "vastbout" volgorde eens nazien.
Ook de keerringen zijn voorzien van een klein likje siliconenvet