De voorvorken lopen stroef, happerig en willen ook niet lekker "in lopen".
Er is al veel gedaan, maar ik twijfel aan de manier van vastzetten, wat is de juiste volgorde? Ik hanteerde tot nu toe altijd van beneden naar boven.
Het gaat om een V-Strom DL1000 met gewone vorken, dus geen USD.
Er zitten nieuwe binnenpoten in, merk Paolo Tarozzi. Alles is nieuw, incl. glijbussen, keerringen, stofkappen en de overige O-ringen + olie.
De buitenpoten zijn krasvrij van binnen en alles is Suzuki OEM, afgezien van dus de binnenpoten.
Daarnaast is ook vervangen het T stuk, de kroonplaat en balhoofdlager en zitten alle spacers op de juiste plek, wiellagers zijn ook vervangen.
Dit alles omdat de fiets een keer een tik heeft gehad waarbij de originele poten iets krom waren.
De glijbussen zijn met het bijhorende vet gesmeerd bij montage, tussen stofkap en keerring zit ook een likje vet.
Juist omdat alles dus al meermaals uit elkaar is geweest en letterlijk alles is vernieuwd denk ik toch dat ik iets niet in de juiste volgorde monteer.
Veren zijn van hyperpro en daar ook "afgesteld" toen ik langs reed. Pre-tenstioner staat helemaal uitgedraaid voor mijn 85 KG.
Sinds revisie heb ik plm. 4000 km gereden.
olie conform specs en hoeveelheid luchtkamers zijn conform opgave Hyperpro.
zetten van de poten heb ik gedaan door de onderste pinch bolts van de voorwiel as niet vast te zetten, een paar keer stevig in te veren om ze vervolgens vast te draaien.
wie heeft er nog een tip?
dank!
Er is al veel gedaan, maar ik twijfel aan de manier van vastzetten, wat is de juiste volgorde? Ik hanteerde tot nu toe altijd van beneden naar boven.
Het gaat om een V-Strom DL1000 met gewone vorken, dus geen USD.
Er zitten nieuwe binnenpoten in, merk Paolo Tarozzi. Alles is nieuw, incl. glijbussen, keerringen, stofkappen en de overige O-ringen + olie.
De buitenpoten zijn krasvrij van binnen en alles is Suzuki OEM, afgezien van dus de binnenpoten.
Daarnaast is ook vervangen het T stuk, de kroonplaat en balhoofdlager en zitten alle spacers op de juiste plek, wiellagers zijn ook vervangen.
Dit alles omdat de fiets een keer een tik heeft gehad waarbij de originele poten iets krom waren.
De glijbussen zijn met het bijhorende vet gesmeerd bij montage, tussen stofkap en keerring zit ook een likje vet.
Juist omdat alles dus al meermaals uit elkaar is geweest en letterlijk alles is vernieuwd denk ik toch dat ik iets niet in de juiste volgorde monteer.
Veren zijn van hyperpro en daar ook "afgesteld" toen ik langs reed. Pre-tenstioner staat helemaal uitgedraaid voor mijn 85 KG.
Sinds revisie heb ik plm. 4000 km gereden.
olie conform specs en hoeveelheid luchtkamers zijn conform opgave Hyperpro.
zetten van de poten heb ik gedaan door de onderste pinch bolts van de voorwiel as niet vast te zetten, een paar keer stevig in te veren om ze vervolgens vast te draaien.
wie heeft er nog een tip?
dank!