Hoi!
Ik rijd sinds december met een GS500E uit '96 rond, 25kw. Toen ik de motor kocht waren de keerring dus lek (km stand toen btw 43k). Dit leek me geen probleem en meteen laten vervangen. Na een maandje wéér lek. Ik terug naar de garage, waar ze dachten dat het misschien door de vorst kwam. Hebben ze toen erg netjes (gratis) voor me opgelost door nieuwe keerringen te monteren. (de teller staat nu op 2x lek).
Na een een maand of 2, je raadt het al, wéér lek. Ik werd er een beetje moe van. Er was dus waarschijnlijk iets anders aan de hand met de voorpoten. Via marktplaats aan een setje 2e hands poten gekomen, met progressieve veren nieuwe olie, bussen en keerringen. Naar mijn idee was dit een goede oplossing en voor 100 euro aangeschaft.
Heldhaftig zelf geïnstalleerd, alles soepel verlopen en de poten veerden inderdaad wel wat beter. Na weer een maandje, ja, weer lek. Wéér laten vervangen, dit was gisteren, 115 euro betaald om er een dag later achter te komen dat ze ongeveer meteen weer lek waren. (Bij het inleveren van de motor nog gevraagd of ze me wilden bellen als er iets bijzonders was, misschien waren deze poten ook wel ergens beschadigd, geen telefoontje gehad.) Terug naar de garage waar ze zeiden dat op de factuur wel stond dat het slechte poten waren, factuur heb ik nooit gezien.. Ze konden ook geen garantie geven, bla bla..
Dus binnen een jaar tijd eigenlijk 4 keer de keerringen vervangen bij 2 verschillende poten. De nieuwe poten zijn dus ook niet goed. Buiten dat het allemaal veel gedoe is, kost het ook nog eens een bak met (studenten)geld.
De opties mijn inziens zijn nu:
1. Nieuwe binnenpoten - 150/200 euro per stuk? Lijkt me een beetje veel van het goede.
2. 2e hands setje poten (met risico op weer ergens een beschadiging) - 100 euro?
3. Een gsx600/750f voorkant erop, (met risico op weer ergens een beschadiging) heb ik meteen een stuk betere vering en remmen. Maar dit gaat me volgens mij nog veruit het meeste geld kosten. Ik weet ook niet of ik dit zelf kan. En daarbij heb ik nét mijn remschijf laten vervangen dus dat is ook weer zo zonde.
Ben een beetje ten einde raad, en wilde even mijn frustratie uiten. Ik rijd veel te graag motor om 'm dan maar te laten staan, maar mijn banksaldo verteld mij dat het nu wel in een keer goed moet zijn tegen een niet te hoog bedrag, anders heeft dat geintje meer gekost dan de motor zelf!
Beetje lang verhaal geworden, maar alvast bedankt voor het lezen en eventuele tips.
Groeten Koen
Ik rijd sinds december met een GS500E uit '96 rond, 25kw. Toen ik de motor kocht waren de keerring dus lek (km stand toen btw 43k). Dit leek me geen probleem en meteen laten vervangen. Na een maandje wéér lek. Ik terug naar de garage, waar ze dachten dat het misschien door de vorst kwam. Hebben ze toen erg netjes (gratis) voor me opgelost door nieuwe keerringen te monteren. (de teller staat nu op 2x lek).
Na een een maand of 2, je raadt het al, wéér lek. Ik werd er een beetje moe van. Er was dus waarschijnlijk iets anders aan de hand met de voorpoten. Via marktplaats aan een setje 2e hands poten gekomen, met progressieve veren nieuwe olie, bussen en keerringen. Naar mijn idee was dit een goede oplossing en voor 100 euro aangeschaft.
Heldhaftig zelf geïnstalleerd, alles soepel verlopen en de poten veerden inderdaad wel wat beter. Na weer een maandje, ja, weer lek. Wéér laten vervangen, dit was gisteren, 115 euro betaald om er een dag later achter te komen dat ze ongeveer meteen weer lek waren. (Bij het inleveren van de motor nog gevraagd of ze me wilden bellen als er iets bijzonders was, misschien waren deze poten ook wel ergens beschadigd, geen telefoontje gehad.) Terug naar de garage waar ze zeiden dat op de factuur wel stond dat het slechte poten waren, factuur heb ik nooit gezien.. Ze konden ook geen garantie geven, bla bla..
Dus binnen een jaar tijd eigenlijk 4 keer de keerringen vervangen bij 2 verschillende poten. De nieuwe poten zijn dus ook niet goed. Buiten dat het allemaal veel gedoe is, kost het ook nog eens een bak met (studenten)geld.
De opties mijn inziens zijn nu:
1. Nieuwe binnenpoten - 150/200 euro per stuk? Lijkt me een beetje veel van het goede.
2. 2e hands setje poten (met risico op weer ergens een beschadiging) - 100 euro?
3. Een gsx600/750f voorkant erop, (met risico op weer ergens een beschadiging) heb ik meteen een stuk betere vering en remmen. Maar dit gaat me volgens mij nog veruit het meeste geld kosten. Ik weet ook niet of ik dit zelf kan. En daarbij heb ik nét mijn remschijf laten vervangen dus dat is ook weer zo zonde.
Ben een beetje ten einde raad, en wilde even mijn frustratie uiten. Ik rijd veel te graag motor om 'm dan maar te laten staan, maar mijn banksaldo verteld mij dat het nu wel in een keer goed moet zijn tegen een niet te hoog bedrag, anders heeft dat geintje meer gekost dan de motor zelf!
Beetje lang verhaal geworden, maar alvast bedankt voor het lezen en eventuele tips.
Groeten Koen
Laatst bewerkt: