Voorwiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
9 sep 2023
3
1
beerse
Hallo,

ik heb mijn voorwiel gedemonteerd om de remsdhijven te vervangen. en wil deze terug plaatsen. Hoeveel bedraagd het draaimoment voor mijn as terug vast te zetten?
 
Doe wat je niet laten kunt met je anti momentsleutel verhaal hierzo.
Zinloos met jouw verder te discusseren want blijkbaar weet jij het beter dan de fabriek die na langdurig testen weet met welke nm iets vast gezet moet worden.
En dan ga jij hier proberen intressant te doen dat jij het beter kan zonder momentsleutel.
Weer 1 die met zulke blabla verhaaltjes aankomt over momentsleutels en het probeerd te doen voorkomen dat je beter zonder momentsleutel iets vast moet zetten.

In ander topic zie ik hoe vaak jij onderuit gaat en schades maakt .
Denk nu eerder door dom gesleutel zonder moment sleutel en erna doldwaze acties.
Verbaasde me al hoe vaak jij iets kapot gereden had in dat bmw topic.
Begin nu te begrijpen hoe dat zo komt allemaal..,
Dus omdat je habbie-babbie momentsleutel het niet deed, denk jij geen momentsleutel meer nodig te hebben?
Natuurlijk kom je daar thuis (en zeker met gezond verstand en technisch inzicht) mee weg, maar zo werkt het niet overal.
jullie zijn als beroep duidelijk geen technieker.
 
Doe wat je niet laten kunt met je anti momentsleutel verhaal hierzo.
Zinloos met jouw verder te discusseren want blijkbaar weet jij het beter dan de fabriek die na langdurig testen weet met welke nm iets vast gezet moet worden.
Ik weet niet of jij in je emotie nog open staat voor enig zinnig antwoord. :?
Want zo zijn mijn reacties helemaal niet gedoeld.

Simpel voorbeeld uit de praktijk.
Ik was werkvoorbereider in een machinefabriek met drie monteurs; Dirk - zette alles met volledige elleboog zo vast mogelijk.
Edward - deed alles juist maar handvast en met locktite.
Stefan - sleutelde veel aan brommers thuis en varieerde zijn manier van montage aan de hand van materiaal en diameter.

Voor deze drie variabelen zijn werkbeschrijvingen handig.
En bij kritische toepassingen of kans op schade heb je een voorspelbaar resultaat nodig.

Niet voor het bulkwerk wat in de praktijk altijd goed ging.
Dat is uit de praktijk.
De snelheid was daar belangrijker.

Op een gegeven moment hebben we een momentsleutel gekocht omdat je niet wil dat het complete binnenwerk van een acetyleen of waterstof gasafsluiter los komt als je de kraan open doet.
100 Nm is daar de verzekering. ;)

En dan ga jij hier proberen intressant te doen dat jij het beter kan zonder momentsleutel.
Weer 1 die met zulke blabla verhaaltjes aankomt over momentsleutels en het probeerd te doen voorkomen dat je beter zonder momentsleutel iets vast moet zetten.

In ander topic zie ik hoe vaak jij onderuit gaat en schades maakt .
Denk nu eerder door dom gesleutel zonder moment sleutel en erna doldwaze acties.
Verbaasde me al hoe vaak jij iets kapot gereden had in dat bmw topic.
Begin nu te begrijpen hoe dat zo komt allemaal..,
Als je mijn verhaal gaat lezen als één grote tegenstelling en 'gelijk proberen te krijgen', dan lees je het niet zoals ik het bedoeld heb.

Ik veroordeel niemand die zelfs een kentekenplaat op moment vast wil zetten.

En kom eens naar een circuit evenement; tien, vijftien valpartijen elke dag zijn niet uitzonderlijk.
Nul door een sleutelfout. ;)
Qua rij uren zit ik er nog wel positief voor.
(De eerste vijftien jaar nul keer plat, dit jaar twee keer door te aggresief remmen)
Maar het hoort ook bij de sport.
Dus niet huilen en door. :]
 
En kom eens naar een circuit evenement; tien, vijftien valpartijen elke dag zijn niet uitzonderlijk.
Nul door een sleutelfout. ;)
Qua rij uren zit ik er nog wel positief voor.
(De eerste vijftien jaar nul keer plat, dit jaar twee keer door te aggresief remmen)
Maar het hoort ook bij de sport.
Dus niet huilen en door. :]

Ik ben dan meteen benieuwd wat hij zelf presteert en met een kleine marge kan wat betreft (circuit)rijden.
Ik weet van jou dat je de grenzen opzoekt.
Grenzen waar niet iedereen komt of kan.
Dat brengt nu eenmaal risico's met zich mee.

De beste stuurlui staan aan wal .

Tot zo ver mijn geslijm:)
Wil je wat meer,dan zul je toch echt die bmw moeten dumpen:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan