Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Voxan Café Racer

Vandaag met fotograaf/redacteur van Bigtwin op pad geweest. Was prachtig weer en erg leuke dag gehad. Kon volgens hem nog wel ff duren voordat het artikel word geplaatst. Geduld hebben dus



4 jaar geleden met VFR zijspan in de Moto73 gestaan. Zijn altijd leuke dingen.

Had aanvankelijk een uitnodiging om de Vox op de Bigtwin bike show en expo te zetten, maar dan verwachten wij gezinsuitbreiding, en is nogal uit de buurt. Vind dit nog wel net zo leuk, danwel leuker
 
Laatst bewerkt:
Haha, die zit al meer dan acht maanden in het vat hoor, die verzuurt niet meer
 
Aha .....heb je dan eindelijk je big -Twin? Ik ben gestopt na mijn Trio......nou je, gestopt? Euuhh..knipperdeknip..Ideaal!
 
Laatst bewerkt:
Hier ook voornemens het bij twee koters te houden, want anders moeten we verhuizen
En dat zou jammer zijn, want het bevalt ons hier meer dan goed.
 

Wat betreft de afstelling.. Waar ten Kate aangeeft dat hij tot 8500 toeren te arm zou staan, zegt Madracing juist dat hij daar te rijk is

Tja, dan is de verwarring gewekt, en heb ik het ook nog ff voorgelegd aan Marc Veld van Motostretta in Zwolle. Hij geeft aan dat hij idd iets te rijk staat tot 8500 toeren, maar dat hij toch een redelijk goede Air/Fuel (lucht/brandstof) verhouding heeft, en hij prima zo kan blijven staan. Boven de 8500 toeren kom ik zelden.

 
Simpel, als je je er een beetje in verdiept, en je weet wat de arme of rijke kant van de A/F lijn is, dan kan je je eigen conclusies ook gaan trekken. Helemaal perfect recht krijg je die lijn niet. Weet jij van je eigen motoren ook precies hoe ze afgesteld staan? Vaak niet. Dan word toch gewoon natte vingerwerk toegepast door de bougies te bekijken.
 
Het is een injectie motor, die mag sowieso IETS armer staan dan een carburateur fiets waar je met een carburateur fiets net iets onder de ideale A/F lijn wil zitten (dus rijker qua mengsel), kan een injectie fiets er net iets boven blijven.

Zolang het blok maar lekker smeuïg loopt is er niets aan de hand, deze AF ratio gaat ie zeker niet van stuklopen iig.
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar hebben we wat aan. Vandaag met moat met speed triple lekker stuk gereden met de Vox.
Wat rijd dat Vox blok heerlijk soepel en heeft echt een enorm lekker koppel. Bij het uit de bocht gaan word het voorwiel wel erg licht bij herhaaldelijk opschakelen
 


gelukkig ik las net in het voxantopic dat mijn argument tocht niet onzinnig is
 
Idd, dat had meteen moeten snappen. Meer leiding lengte = meer weerstand. Is zelfs mijn vak
Had ik dat nog niet gerectificeerd hier? Dan bij dezen

Eerste deel van mijn post sta ik nog wel achter.
 
Laatst bewerkt:
Ook denk ik dat het beter is om aan de onderkant van het voortandwiel te gaan smeren.
De olie gaat dan "mee" naar achter, en niet meer om het voortandwiel heen.

Zo zie je maar dat ik ook wel eigenwijs kan zijn haha. Tnx voor het aan het denken zetten Tjeerd.
 
In de nieuwe Motor Revue staat een verslag over het NL Voxantreffen in Olst begin juni dit jaar.
Toen had ik hem net een dag af

Vereerd als ik ben staat hij op een foto'tje op de inhoud pagina, het enige wat ik nu nog via internet kan zien. Heb het ff uitgeknipt.



Nu nog ff zsm naar de winkel om dat ding te kopen