Vraag Aprilia RS 125

Das waar je moet telkens meer moeite doen dan een 4 takt om hard weg te trekken.
Kun je nagaan J.vm., jij rijdt een RS250. Laatst ging een vriend van me, ook een (inmiddels ex) RS250 rijder, weg op een RS125, zelfs hij had niet verwacht dat de RS125 zo weinig vermogen leverde op laag toerental!
 
Ik heb ook wel eens 125/160 cc gereden :9 (aniki zijn AF1)

En RS50 :P

En inderdaad ik vind dat een rs250 onderin al niet alteveel te bieden heeft.
 
ik reed vroeger met mijn scoot gemiddeld 75km per dag,nu is dat wat minder
wat de fabricant van een fiets voorschrijft is dus al berekend op de uiterst nimieme kans op schade(zodat zij nooit aansprakelijk kunne gesteld worden) 16000km is dus echt wel 't minimum,bij 12000km is het wel aan te raden om de zuiger te inspecteren,en iedere 500km de powervalve zuiver te maken...dan kan je na elke rit je fiets uit mekaar draaien..
 
wil je de mijne kopen??? is er eentje uit 2001 rood/zwart, 22.000 km, en nog nooit pannen gehad. reageer even als je interesse hebt
 
/offtopic
Dickie.. Ik las dat jij erges een werkplaatshandboek had van de Rotax 123.. heb ie die toevallig nog .. toevallig al ingescand *D ??
 
Ik dacht dat je geen rs 125 mag berijden voor 25 kw rijbewijs?!?!

Omdat het vermogen door het lichte gewicht van de fiets op 0,19 kw/kg komt en das 0.03 teveel!!
 
Ik dacht dat je geen rs 125 mag berijden voor 25 kw rijbewijs?!?!

Omdat het vermogen door het lichte gewicht van de fiets op 0,19 kw/kg komt en das 0.03 teveel!!
Op donderdag 14 augustus 2003 22:50 schreef 25kw er5 het volgende:
klopt wat je zegt urjen maar het word wel toegestaan voor 25kw
Het klopt niet wat urjen zegt want de RS125 heeft maar 22KW en voldoet daarmee ook netjes aan de door de wet voorgeschreven PK/KW verhouding voor licht rijbewijs motoren.
 
Als je een 250/125 (25 kw) uit Duistland laat importeren ben je dan veel goedkoper uit???????? Ik las laatst in een motorblaadje dat er een GEITEN regeling is dat je veel meer moet betalen aan de verzekering> klopt dit??????????

Bijlage: rs250.jpg
 
Een rs 125 van 1994?
Dat is de Extrema, niet? Vind ik een van de mooiste dat er zijn qua design.
Bij ons in Belgie is die zo goed als onvindbaar behalve dan natuurlijk in 50cc.
Als ik 16 was had ik zo eentje..Supergoeie herinneringen aan..Later had ik em ook van een Giannelli voorzien.Dat verhoogde het rijplezier enorm.23000 km had ik als ik em moest verkopen en de motor bleef tip top. Je moet em wel goed onderhouden..
Nu over de 125:
Ik heb gehoord dat ie heel hard loopt + - 170km/u.. Op het gebied van techniek is hij toch niet van de eerste modellen, er gaan nog de sintesi's en replicas aan vooraf.Je weet wel,met die ronde lichten.. Die hadden wel zo een beetje de reputatie om regelmatig eens stuk te vliegen.. Met de komst van het nieuwere model werden ze al heel wat betrouwbaarder, door nieuwe techniek en evolutie.
En het model van nu is nog een stapje verder. Maar daarom niet sneller!

En vandaag rij ik met een aprilia rs 250 van 2000, voorzien van een Arrow uitlaat, volledige lijn. Powervalves berekend op mijn uitlaat.
Topsnelheid: +225km/u. En de acceleratie! Ongelooflijk.

Ik vind dit de ultieme racemotorfiets..
Aprilia-race-groetjes vanuit vlaams-brabant, Belgie
 
Het Extrema model begint vanaf '92. Dit is het model (model 92/93) met de rechte koplamp. De modellen daarna (94/97) hebben de koplampen met een 'deukje'in het midden.

VOor 92 was het inderdaad het model met de ronde koplampen. De oude modellen (92/93) hebben ook nog een ouderwets setje klokken. De nieuwere (te herkennen aan de 'prachtige'chesterfield-reklames) hebben die fancy klokjes met laptimers etc.

See ya !
 
ALs je er een wilt halen uit Duitsland, is dat geen probleem. Gewoon halen, naar de RDW (kan effe duren.., hangt erg af van de regio) en dan krijg je een kenteken bewijs met daarop: 25 Kw of....11 KW.

Pas daar wel goed mee op ! In Duitsland rijden een groot aantal 11 KW uitvoeringen. Daar moet je in het ergste geval flink wat geld tegenaan gooien om deze op 25 KW te krijgen. Soms ontbreekt de powervalve, is er een aangepaste uitlaat en er is iets mafs met de CDI.

Collega van mij heeft er, naast de aanschafprijs, nog eens 600 euro tegen aan moeten gooien om zijn exemplaar goed te krijgen !

Rollator !
 
dat werkboek inscannen.. eh ja, dat is veel moeite en aangezien ik me de hele dag moet vervelen gaat dat niet zo.. of iemand moet m hier een keer ophalen, inscannen en weer terugbrengen


..ja ik ben lui
 
euh ff voor de duidelijkheid,... een motor uit duitsland importeren is goedkoop! en neej je hoefd ( nahdat je de bpm hebt betaald ) nix extra's te betalen aan verzekering ofzo!

heb zelf ook een uit dld opgehaald ( een rs250 uit 96 ! :} )
 
Terug
Bovenaan Onderaan