vraag over de vervuiling van de motor na het rijden.

20 aug 2010
9
0
Goedenmiddag,

Ik ben een nieuwe rijdster en heb gisteren mijn eerste rit gemaakt.

Ik heb eeb suzuki bandit 400

Staat nu buiten in het zonnetje en ik heb er tijdens een bak koffie eens even goed naar gekeken.
Nu mertke ik op dat mijn achterwiel en dan de velg flink vies was geworden.
Zwarte spetters olie??? ik heb het weggehaald , velg is van orogine cremewit dus het viel op.
Het zat voornamelijk aan de linkerkant van de velg.
Komt dit van de ketting?? van het wegde?? of lekt er ergens iets?

De voorvelg heeft diet niet.

het zit dus voornamelijk linksachter.

verder viel me op dat bij de standaart toch ook wel viee drap zat. motor is uit 1994 en heeft verleden jaar een kleine beurt gehad. Daarna driekwart jaar in mijn gang gestaan.

In de gang ligt niets van olie op de grond dus ik weet niet waar het vandaan komt...

Iemand advies??

is het gewoon door het rijden gekomen?

groetjes
 
kwikfitt velgenreiniger,echt goeie

Vaak is velgenreiniger een soort zuur of iets dergelijks. Als je met die troep begint, bestel dan gelijk even nieuwe wiellagers, plus een ketting/tandwielenset. Dan heb je dat in elk geval al op voorraad, want je zult het snel nodig hebben.
Gewoon met de hand en een doekje poetsen met lampenolie of iets dergelijks. :W
 
Dat is inderdaad afgeslingerd kettingvet. Dan heeft je ketting iig goed in het vet gestaan. Niets om je druk over te maken, gewoon afpoetsen als het je irriteert.
Wel regelmatig je ketting in blijven vetten :Y , ik vind zelf elke tankbeurt meestal wel een mooie regelmaat. Beter wat te vaak smeren en wat meer moeten poetsen dan te weinig smeren en je ketting kapot rijden, da's duurder.
Klopt, zolang er maar geen overdadige hoeveelheid op de band komt dicht bij het loopvlak want dan onstaat er een onveilige situatie.
 
Het probleem is dat je velg te schoon is. Als je velg vies was geweest, waren de spetters niet zo opvallend geweest.

wie bent u!?



cruiff.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan