Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
laadcapaciteit is de totale hoeveelheid energie die opgeslagen kan worden en wordt uitgedrukt in AmpereUur.Technisch vraagje voor iemand die niets afweet van techniek/electriciteit , wat bedoelen ze met "laadcapaciteit" van een batterij? En wat wil "maximale stroomsterkte" zeggen?
Dat zijn acculaders / boosters.
Waar ga je het voor gebruiken?
Ik zou deze aankopen omdat je hier kan zien hoeveel volt de batterij heeft, bij mijn de meeste druppelladers kan je dat niet zien..
de goedkoopste. de laadtijd zal niet heel veel verschillen tussen de 2. als de accu echt behoorlijk leeg is zal de zwaardere iets sneller zijn maar die zal ook snel de stroom gaan terug brengen als de accu voller begint te raken. beide kan goed en zullen voor een motorfietsaccu prima voldoen. wil je hem ook gebruiken als lader voor de auto of als starthulp zou ik voor de zwaardere gaan want die starthulp functie zit niet op de licht uitvoering.
Dure acculader.Batterij motor opladen
Dure acculader.
Maar ik lees dat ze goed zijn. Dan zijn ze nog steeds duur.
Ik geloof wel dat die 10% minder slecht is voor je accu maar wat is de laadstroom in je motor?Ik dacht dat je accu’s moet laden met 10% van de capaciteit. Dus een 14Ah accu laden met maximaal 1,4A. Ik denk dat die laders dat automatisch doen. De lader met de hogere capaciteit zal dan niet eerder klaar zijn dan de lichtere acculader.
En als hij wel sneller klaar is dan drukt hij er meer stroom in en dat wil je denk ik niet.
Je mag laden met 1C. Bij gebruik van een lineaire lader (goedkoper dan een switched charger) is 0.5C aangeraden. Maar dat hangt puur af van de warmteontwikkeling in je lader, voor je batterij maakt dat niets uit.Ik dacht dat je accu’s moet laden met 10% van de capaciteit. Dus een 14Ah accu laden met maximaal 1,4A. Ik denk dat die laders dat automatisch doen. De lader met de hogere capaciteit zal dan niet eerder klaar zijn dan de lichtere acculader.
En als hij wel sneller klaar is dan drukt hij er meer stroom in en dat wil je denk ik niet.
1CJe mag laden met 1C. Bij gebruik van een lineaire lader (goedkoper dan een switched charger) is 0.5C aangeraden. Maar dat hangt puur af van de warmteontwikkeling in je lader, voor je batterij maakt dat niets uit.
(Ont)laadstroom relatief tov batterij capaciteit. xC = xAh/tijd.
Je bedoelt te zeggen dat een accu met 20 Ah geladen mag worden met 20A, of 10A?(Ont)laadstroom relatief tov batterij capaciteit. xC = xAh/tijd.
Stel capaciteit = 5Ah => 1C = 5A en 0.5C = 2.5A.
Ja. Met 20A laden gedurende 1 uur. Uiteraard is dit simpel gesteld en hangt dit af van de (laad)toestand van de batterij. Google voor een lineaire lader eens op de BQ2057, ook ivm de uitleg van de laadcyclus.Je bedoelt te zeggen dat een accu met 20 Ah geladen mag worden met 20A, of 10A?
En je wil zeggen dat eea afhankelijk is van warmte ontwikkeling in de lader?
Ik ken situaties waarin de temp van de accu hoger is dan de lader. Dan is de accu nog nieuw, en lader een eenvoudige.
Ik ga wel voor een goede automatische lader, als je het niet erg vindtJa. Met 20A laden gedurende 1 uur. Uiteraard is dit simpel gesteld en hangt dit af van de (laad)toestand van de batterij. Google voor een lineaire lader eens op de BQ2057, ook ivm de uitleg van de laadcyclus.
BTW een eenvoudige lader zegt niets over het IC dat gebruikt wordt
Misschien hebben de fabrikanten het bij het verkeerde eind maar dit is wat b.v, Yuasa adviseert,Ja. Met 20A laden gedurende 1 uur. Uiteraard is dit simpel gesteld en hangt dit af van de (laad)toestand van de batterij. Google voor een lineaire lader eens op de BQ2057, ook ivm de uitleg van de laadcyclus.
BTW een eenvoudige lader zegt niets over het IC dat gebruikt wordt
Ik ook.Misschien hebben de fabrikanten het bij het verkeerde eind maar dit is wat b.v, Yuasa adviseert,
Yuasa accu opladen - Intercel levert acculaders
Minimaal 10% en maximaal 25% heb ik meer vertrouwen in.