Vraagje lange ritten/Eiffel

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Donderdag ga ik met een vriend een aantal dagen Eiffel/Zwarte Woud rijden en nu heb ik dus 2 vragen:

- ik heb hier weleens gelezen over het verhogen van je bandenspanning om de banden een beetje te sparen, Hoe hoog houden jullie de bandenspanning dan en is dat alleen van Nederland naar Duitsland en daar dan weer de spanning verlagen?
- Is er nog een leuke plaats in deze regio om vrijdag/zaterdag te overnachten waar dus ook nog iets te beleven is in de vorm van vrouwen en bier? :)
 
Ik weet niet of je al op de kaart hebt gekeken, maar de Eiffel en het Zwarte woud liggen nogal een eind uit elkaar.

Als je naar de Eiffel gaat zou je via de Nurburgring richting de Moesel kunnen rijden. Kun je evt nog ene paar rondjes op de Nordschleife kunnen rijden. Cochem (aan de Moesel) is wel een leuke plaats om te overnachten ivm Wein, Weib en Gesang, ofwel lekker stappen.

Er zijn diverse website te vindne waar leuke routes beschreven worden in de gebieden die jij noemt. Waarschijnlijk zijn er ook wel mensen op dit forum die leuke routes weten. ARAL in Duitslan verkoopt handige boekje (tanktasformaat) waarin routes beschreven staan. MOgelijkheden genoeg dus.

Wat betreft die bandenspanning, kijk eens in het instruktieboekje van de motor. Daar staat in welke bandspanning je kunt gebruiken bij Snelwegrijden met bepakking. Die kun je ook gewoon de gehele trip gebruiken. Gewone straatbanden moet je zeker nooit te zacht hebben. Afhankelijk van de buitentemperatuur / asfalttemperatuur worden ze dan niet warm genoeg. Je moet nooit openbare weg vergelijken met circuitomstandigheden! Bandenspanning zoals aanbevolen door de fabrikant voldoet echt ruimschoots, wat ander je ook willen doen geloven.

Veel plezier
 
Hier kan ik weinig meer aan toevoegen... Zwarte woud is wel een stukje verder dan de eifel, maar via de Pfalz kan je leuk binnendoor rijden.

Leuke stadjes zal je weinig vinden in de bergen, misschien meer aan de randen van het gebied.
 
Bedoeling is dat we zo'n vier dagen gaan rijden. Donderdag vertrekken en zondag (eventueel maandag) weer terug.
 
Heen en weer naar het Zwarte woud (Schwarzwald) is 2 dagen, blijven er nog 2 over om daar een beetje leuk rond te sturen (400 keer de Hochstrasse op en neer :+ )

Kun je de Eiffel wel vergeten.

Mijn advies: (ik ben best een beetje bekend in Duistland) Kies 1 gebied an ga daar lekker rijden ipv alles tegelijk te willen. Blijft er ook nog wat te wensen over voor volgend jaar.
 
Op maandag 05 augustus 2002 12:37 schreef The One het volgende:
Heen en weer naar het Zwarte woud (Schwarzwald) is 2 dagen, blijven er nog 2 over om daar een beetje leuk rond te sturen (400 keer de Hochstrasse op en neer :+ )

Kun je de Eiffel wel vergeten.

400 x op en neer ga je niet redden in 2 dagen hoor...... :P
Maaruh..., SCHITTERENDE weg :} :} :} , alleen jammer van alle snelheidsbeperkingen/controlles :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan