Vraagje over examens voor 19 januari 2013

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
5.024
2.578
Hallo iedereen, ik heb een vraag over de regeling van 2013.

Ik heb op het moment mijn theorie al gehaald en ga volgende week op voor mijn voertuigbeheersing, nog voor de regeling ga ik dan ook op voor mijn verkeersdeelname.

Mocht ik mijn voertuigbeheersing wel halen.. en dan voor de regeling niet meer mijn verkeersdeelname.. moet ik dan ook opnieuw voertuigbeheersing doen?

Alvast bedankt, :)
 
Bedankt voor de zeer snelle reactie!
Nu hopen dat ik alles de eerste keer haal dan heb ik het nog mooi voor de regeling :P
 
Ik weet niet waar iedereen zijn informatie haalt, maar denk maar niet dat als je je AVB haalt je veilig zit. Iedereen die geen aanvraag voor een nieuw rijbewijs indient voor de 19e januari valt onder de nieuwe regeling en zal deze ook moeten volgen. Hier zijn al tientallen topics over, 12 seconden gebruik maken van de zoekfunctie hadden je een beter antwoord gegeven dan de berichten hierboven. Zodra je niet klaar bent voor 19 januari kun je de nieuwe regeling volledig doorlopen. GEEN meteen A2 halen als je in oude stijl je AVB hebt, GEEN A volledig als je onder de 24 bent, gewoon de nieuwe regeling.
 
Ik weet niet waar iedereen zijn informatie haalt, maar denk maar niet dat als je je AVB haalt je veilig zit. Iedereen die geen aanvraag voor een nieuw rijbewijs indient voor de 19e januari valt onder de nieuwe regeling en zal deze ook moeten volgen. Hier zijn al tientallen topics over, 12 seconden gebruik maken van de zoekfunctie hadden je een beter antwoord gegeven dan de berichten hierboven. Zodra je niet klaar bent voor 19 januari kun je de nieuwe regeling volledig doorlopen. GEEN meteen A2 halen als je in oude stijl je AVB hebt, GEEN A volledig als je onder de 24 bent, gewoon de nieuwe regeling.


Als je vóór 19 januari slaagt voor je AVD (deelname) examen, en je rijbewijs op of na 19 januari aanvraagt, krijg je het A2 motorrijbewijs.

Als je ~niet~ slaagt voor je AVD vóór 19 januari, en je bent jonger dan 24 jaar, dan krijg je rijbewijs A1.
Dit is volgens de regels die op dit moment bekent zijn, maar nog niet door de eerste en tweede kamer heen zijn.

Van het volgende ben ik niet zeker van:
Als deze niet door de kamers heen komen, dan komt het nieuwe rijbewijs er niet op 19 januari.
Kans hierop is 0,001% ofzo :N
 
Ik weet niet waar iedereen zijn informatie haalt, maar denk maar niet dat als je je AVB haalt je veilig zit. Iedereen die geen aanvraag voor een nieuw rijbewijs indient voor de 19e januari valt onder de nieuwe regeling en zal deze ook moeten volgen. Hier zijn al tientallen topics over, 12 seconden gebruik maken van de zoekfunctie hadden je een beter antwoord gegeven dan de berichten hierboven. Zodra je niet klaar bent voor 19 januari kun je de nieuwe regeling volledig doorlopen. GEEN meteen A2 halen als je in oude stijl je AVB hebt, GEEN A volledig als je onder de 24 bent, gewoon de nieuwe regeling.

Of jij moet eens wat beter lezen.
 
Hallo iedereen, ik heb een vraag over de regeling van 2013.

Ik heb op het moment mijn theorie al gehaald en ga volgende week op voor mijn voertuigbeheersing, nog voor de regeling ga ik dan ook op voor mijn verkeersdeelname.

Mocht ik mijn voertuigbeheersing wel halen.. en dan voor de regeling niet meer mijn verkeersdeelname.. moet ik dan ook opnieuw voertuigbeheersing doen?

Alvast bedankt, :)

suc6
 
Ik bedoel eigenlijk alleen het examen voertuigbeheersing.. Als ik mijn verkeersdeelname niet haal voor de 19e, moet ik dan voertuigbeheersing ook opnieuw halen? of blijft dit gewoon staan.
 
Of jij moet eens wat beter lezen.

Verklaar je nader? Mijn informatie klopt gewoon. En je moet volgens mij ook gewoon opnieuw AVB doen aangezien je de AVB gehaald hebt in een klasse die niet meer bestaat, je moet dus gewoon het volledige traject doorlopen.
 
Dit blijft gewoon geldig voor zolang het nu ook geldig zou blijven.

Maar die is toch gehaald voor een niet-bestaande categorie, geldt die dan wel voor de nieuwe regeling? En zo ja, bronnen graag, want ik kan niks vinden dat in die richting wijst.
 
Klopt, is geen info over te vinden. Maar AVB is gewoon 1,5 jaar geldig dus tja.. zou natuurlijk vreemd zijn om dit weer af te pakken en opnieuw examen te moeten doen.
Maar goed, Nederland zou Nederland niet zijn om dit uiteindelijk toch ongeldig te laten verklaren. :+
 
Laatst bewerkt:
Zou ook wel raar zijn, heb ik mijn AVB voor 25Kw, moet ik het opnieuw doen voor 11Kw terwijl dat nog lichter is..
 
Zou ook wel raar zijn, heb ik mijn AVB voor 25Kw, moet ik het opnieuw doen voor 11Kw terwijl dat nog lichter is..

Dat klopt, maar er worden wel debielere beslissingen genomen in de regering (zoals het aannemen van die hele nieuwe regeling in the first place ;) ). Ik zou er dus maar niet bind vanuit gaan, dan kan het hooguit meevallen.
 
Nouja, opzich is een 11kw nog geen ramp.. (Yamaha YZF-R125) zolang je maar niet op de snelweg gaat rijden.. want dat is gewoon vragen om ongelukken.
 
Verklaar je nader? Mijn informatie klopt gewoon. En je moet volgens mij ook gewoon opnieuw AVB doen aangezien je de AVB gehaald hebt in een klasse die niet meer bestaat, je moet dus gewoon het volledige traject doorlopen.
Je informatie klopt maar is totaal irrelevant.
 
Je informatie klopt maar is totaal irrelevant.

Nee hoor, ik zeg dat je niks hebt aan je oude AVB na 19 januari en dat je het volledige traject weer mag doorlopen, waarmee ik dus zeg dat je je AVB opnieuw zult moeten halen. Hier is geen documentatie over, maar de AVB is voor een niet-bestaande categorie gehaald en meestal betekent nieuwe regeling ook opnieuw beginnen. Totdat er zwart op wit aangetoond kan worden dat het tegendeel waar is zou ik er maar vanuit gaan dat je gewoon weer vanaf 0 mag beginnen (theorie buiten beschouwing gelaten aangezien daar niks aan verandert).
 
Trouwens nog een 2e vraag (zou voor mij een stuk minder druk zijn)

Ik las net dit:

"Iemand vroeg wat er gebeurt als je voor 19-1 je avb haalt maar niet je avd. Dit zegt de KNMV:

Indien u jonger bent dan 24 jaar en nog niet het volledige examen hebt afgelegd voor 19/01
dan blijft de avb vanvoor 19/01 geldig. Na het behalen van het praktijkexamen krijgt men
rijbewijs A2. Nadeel voor zwaar rijbewijs na 2 jaar opnieuw praktijkexamen afleggen"

Kan iemand dit toevallig bevestigen?
 
Trouwens nog een 2e vraag (zou voor mij een stuk minder druk zijn)

Ik las net dit:

"Iemand vroeg wat er gebeurt als je voor 19-1 je avb haalt maar niet je avd. Dit zegt de KNMV:

Indien u jonger bent dan 24 jaar en nog niet het volledige examen hebt afgelegd voor 19/01
dan blijft de avb vanvoor 19/01 geldig. Na het behalen van het praktijkexamen krijgt men
rijbewijs A2. Nadeel voor zwaar rijbewijs na 2 jaar opnieuw praktijkexamen afleggen"

Kan iemand dit toevallig bevestigen?

Als je het AVB examen haalt voor 19 jan is deze gewoon geldig voor zolang hij nu geldig is.
Wanneer je op of na 19 januari voor je AVD slaagt, en je bent onder de 24 jaar, dan val je onder cat. A1 (11KW)

De mail wat jij daar hebt is ooit een keer hier op het forum gezet, en is ook het enigste bericht daarover.
Alle andere berichten gaan over de werkelijke regels, die waarschijnlijk van toepassing gaan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan