vraagje over fzr 600 basis

82dt

MF veteraan
26 apr 2004
1.305
2
Adegem, BELGIE
Hallo,

Ik heb eens een vraagje. Ik zou graag een projectje doorvoeren, niets drastisch ofzo...Maar na wat vinden jullie nu een goede(kope) basis voor een streetfighter van te bouwen.
Zelf vind ik de fzr600 wel iets hebben. Redelijke prijs, redelijk vermogen en een heel mooi frame...
Maar is hij wel zo geschikt als ik denk...

Ik dacht dat er ook ene bestond met standaard usd vork in maar ik kan het niet vinden...Kun je gelijk welke usd er in laten passen?

Kortom wat zijn jullie bedenkingen ivm de fzr600 als basis...
 
De 600 heeft geen USD. Verder zeer leuke fietsjes. Als je ze een beetje op de kop zet, stuurt het als een scheermes...
 
FZR600 is een leuk ding als basis, maar ik vindt het frame niet echt super en qua motorvermogen is het ...........tsja, kan beter uiteindelijk.

Wel veel goedkope onderdelen voor te vinden overigens.


Als je nog een leuke basis zoekt:

Ik heb een Yamaha YZF750R frame met kenteken, compleet lopend motorblok en complete bekabeling liggen, alles al in elkaar gemonteerd.

Hiervoor hoef ik slechts 350 euro te hebben, dat betaal je normaal gesproken al voor het blok alleen.

Een deel van de lol van het streetfighterbouwen is het zoeken en plaatsen van leuke spulletjes. Wielen, voorvork, achterbrug, kontje enz is allemaal voor een paar centen te koop, ik haal alles van Ebay uit Duitsland voor een habbekrats.

Uitlaatsysteem, tank en achterbrug heb ik eventueel tegen een kleine meerprijs ook nog wel liggen.

Zo bouw je voor ruim onder de 1000 euro een hele gave streetfighter op basis van een YZF750R, voorbeelden daarvan zijn er zat te vinden hier.

Je hoeft niet een complete motor te kopen en er allemaal onderdelen af te strippen die je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.

Tsja, en een YZF750R is wel even een heel wat mooiere basis voor een streetfighter dan een FZR600, veel mooier aluminium frame, bredere 17"achtervelg (ipv de FZR600 18" achtervelg waar geen normale band meer voor te krijgen is voor een normale prijs)

O ja, een YZF750R is ook een enorme bak sterker en sneller dan een FZR600.


Voor 350 euro heb je dan een hele mooie en spotgoedkope basis denk ik.
 
Laatst bewerkt:
als de topic-starter daar geen interresse in heeft... ben ik zeker geinterresseerd!!!

ik wacht ff rustig af... -O-

(ik haat wachten :Z )
 
als de topic-starter daar geen interresse in heeft... ben ik zeker geinterresseerd!!!

ik wacht ff rustig af... -O-

(ik haat wachten :Z )

@Icedevil:

Ik heb het ding nog aan niemand beloofd hoor.


En ik zie dat je in Ridderkerk woont, drie keer raden waar ik woon........


(Misschien wel 3 straten verder? *D )



Maar voordat ik verder in andermans topic ga zitten klooien, je kan me ook mailen op rvdwerff@zonnet.nl
 
heb al eerder contact met je gehad ja... om eens een bakkie te komen doen... is nog steeds niet van gekomen :o

zal je ff mailen ja...

m.v.g. Remco
 
Een FZR600 is wel een leuke basis, maar er zijn genoeg andere motoren die ook goed ervoor zijn. De redenen die FZRene noemt ben ik het ook mee eens.

Zo een YZF750R is ook een hele mooie basis. Anyway, ik ben af en toe ;) ook bezig met verbouwen van een FZR600. Het is er één uit 92 en die had geen USD.

Je kunt er makkelijk een andere inhangen. Het enige dat je moet (laten) doen is de balhoofdpen ompersen in het t-stuk van de nieuwe vork en hij zit erin. Als je dan een vork neemt die nagenoeg dezelfde lengte heeft, komt dat allemaal wel in orde.

Dit is de mijne:

Daar zit een voorvork is van een zxr750

afb005vv4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan