vraagje over HD LIBERATOR BJ:47

Dat klopt dus niet he..Canada kreeg dus gewoon civiele fietsen die ze ombouwden naar defensie maatstaven.


Dat schrijft ie verderop dus ook gewoon. "A" staat voor Army..

Machtige dingen.... *O*

Hier de opvolger..de Panhead...

 
Laatst bewerkt:
leuk ding, zijkleppers lopen in het algemeen erg mooi.
Ze zijn wel wat dorstiger door het lage rendement van het blok.. daar stonden goedkopere productiekosten tegenover..
 
Dorstig?

Draai er 1:17 - 1:18 mee, probeer dat maar eens met een BMW boxer.

En nog maar een keer voor alle duidelijkheid:

WLA= Army
WLC= Canadian
 
Laatst bewerkt:
En mooi rondlopen..?
Een zijklepper is nooit stil geweest, dan moet je inderdaad een BMW kopen.
Met de vorige (43-er) reed ik 1:16-17 inderdaad, dus komt aardig overeen met Rudyhadee.
Wat deze gaat doen nu alles gereviseerd en nieuw is weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat het veel zal afwijken.

Nog even voor de goede orde: de 'A' in WLA betekent 'Army', de 'C' in WLC 'Canada'.
Dat waren dus géén civiele fietsen die werden omgebouwd (?), maar legerfietsen die op enkele details afweken van de WLA.

Terug naar de TS: dit is dus een 43-er WLC, maar zoals ze er nu uitziet (als burgerfiets) niet meer te achterhalen of het een 'domestic' of 'export'-model was.
Volgens mij (en de tabel op de site) mist er een cijfer aan het motornummer achter WLC.
Dat zou namelijk niet mogen/ móeten starten met een 0...
Het lijkt me, gezien het gebruikte lettertype, ook geen origineel motornummer maar eentje die er later in geslagen is..
Daar mag de èchte kenner zich over buigen, maar de letters 'WLC' zijn te klein tov de cijfers IMHO.
Wat zijn de carternummers: die staan voorop de carterhelften ter hoogte van de dynamo.
Aan die nummers kun je zien, adv het gebruikte fonts, of het motornummer overeenkomt.

Desalniettemin blijft het een prima fiets die je in ere zou moeten (herstellen en) rijden.
Of je hem/ haar zó laat of je maakt er weer een legerbak van zoals ze ooit van de band is gerold.
Is het je intussen al gelukt om wat leven in de brouwerij te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Beauty:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan