vraagje over HD LIBERATOR BJ:47

Oke, ik geef het toe, heb er weleens mee op de snelweg gereden, zelfs een snelheid gehaald van 105 km/uur.
Maar meestal gaat het niet veel sneller als 80-90 km/uur, moet je de wind niet tegen hebben, gaat het wat langzamer en wordt het tevens link op de snelweg, hier is zo'n machine ook niet voor ontworpen.
Maar op de 80 km wegen gaat het prima en soms, heel soms, kun je ook nog inhalen, wanneer dit geschied, wordt er een kerf op de tank gezet, als bewijs zeg maar.
Maar verder is het gewoon fijn rijden, relaxed, niet bang voor snelheid's overtredingen en redelijk zuinig in verbruik, 1:17 tot 1:18 is haalbare kaart.
Alle onderdelen zijn nog verkrijgbaar, zowel NOS, gebruikt en/of Taiwan kwantiteit. Maar je houdt het spul tenminste rijdend en dat is belangrijk.
De waarde is lastig te bepalen, het zal behoorlijk uiteen kunnen lopen, maar waardevast blijft het sowieso.
Niet onbelangrijk: je rijdt op iets van historische waarde en dat is nu juist niet in geld uit te drukken, je bouwt in de loop der jaren een emotionele band op met een dergelijke machine.
You love it of you hate it
, eenvoudiger kan het niet. Zelf ben ik er aan verknocht, vanaf de 1e meter dat er mee gereden werd.
:^
vandaar ook de sticker op mijn wl “If I have to explain, you wouldn't understand.”
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het persoonlijk ook erg vet vinden als je zo'n oude motor voor een mooi bedragje kunt kopen en hem weer in goed rijdende staat kunt brengen, daadwerkelijk ritjes mee gaat maken, enz. Bijna jaloers inderdaad.. maargoed het is je wat mij betreft gegund en als je zoiets écht graag wilt kun je er ook 'gewoon' voor sparen :-)

Van de foto's lijkt het inderdaad wel alsof er naderhand wat teveel accessoires op gezet zijn die niet goed passen bij het bouwjaar van de motor. Zelf ben ik altijd nogal een originaliteitsfreak wat dit soort dingen betreft, dus ik zou me daar wel aan storen denk ik. Aan de andere kant kan ik me ook goed voorstellen dat je het zo wilt laten vanwege de familiebanden met de vorige eigenaar :)
 
Je zou dat ding voor een vriendenprijsje moeten krijgen als je het mij vraagt. Een symbolisch bedrag met de afspraak dat jij hem niet wegdoet of ooit verkoopt. Blijkbaar ben jij de enige in de familie die motor rijdt? Jij gaat hem herstellen in volle glorie, wat aanzienlijk geld kan gaan kosten. En daarnaast zou je oom zo trots zijn als een aap met zeven lullen, dat jij zijn hobby overneemt en het ding in de familie houdt. In ruil daarvoor mag jij er meerijden etc.

Een prijs/marktwaarde is in deze situatie dus niet aan te orde in mijn ogen.
 
Bij re-enactments, herdenkingen en displays zijn er zat die nog rijden, alleen als je niet in dat wereldje zit zie je er maar weinig.
Ik kwam er vorige week één tegen voor de Coentunnel. Heel stoer, kaarslichtjes, geen richtingaanwijzers en camo groen. En dat om half acht 's morgens in het donker.
 
U bedoeld British Thread (British Standard Whitworth)? lijkt me niet. Zal gewoon UNF en UNC zijn.
Veel makkelijker, en ook goed verkrijgbaar. Natuurlijk moet je een Inch setje gereedschap kopen, maar verder geen probleem.
Engelse fietsen zijn veel erger, daar zitten soms wel drie soorten schroefdraad op.

Inderdaad op de mijne zelfs 4 verschillende
B.S.C - B.S.F - B.S.W - B.A. :X tis af en toe om gek van te worden :?

Maar topicstarter mooie fiets hoor! :}
 
Laatst bewerkt:
Je zou dat ding voor een vriendenprijsje moeten krijgen als je het mij vraagt. Een symbolisch bedrag met de afspraak dat jij hem niet wegdoet of ooit verkoopt. Blijkbaar ben jij de enige in de familie die motor rijdt? Jij gaat hem herstellen in volle glorie, wat aanzienlijk geld kan gaan kosten. En daarnaast zou je oom zo trots zijn als een aap met zeven lullen, dat jij zijn hobby overneemt en het ding in de familie houdt. In ruil daarvoor mag jij er meerijden etc.

Een prijs/marktwaarde is in deze situatie dus niet aan te orde in mijn ogen.

:^
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je intussen al een keuze hebt gemaakt, maar ik kan je misschien op weg helpen.
Ik ben namelijk op het moment bezig een WLA uit '45 te restaureren, dus ben aardig op de hoogte van prijzen etc.
Allereerst: wat is het? (motornummer?)
De WLA werd niet geproduceerd in 1947, dus kan/ zou het een gewone burger WL zijn.
De WLA is officieel gemaakt van 1941 tot september 1945 (WO II), en in 1949 zijn ze weer begonnen t/m juni 1952 (ivm Korea-oorlog).
De testtypes uit 1939 en 1940 waren officieel geen WLA (hadden dat ook niet in hun motornummer staan) al waren ze wel legergroen (zijdeglans).
Dit waren eigenlijk 'groene' burgermodellen met hier en daar een aanpassing.

Onderdelen is geen echt probleem, al durven sommigen er wereldprijzen voor te vragen.
Wat wil je ermee: burger of legeruitvoering?
Een WL houdt zijn waarde, al is deze voor jou/ jullie vooral emotioneel.
Max Middelbosch/ Rob van Geffen hebben op het moment erg veel originele onderdelen (klik), het loont om er eens langs te gaan.

Blokrevisie na tien jaar stilstand??
Waarom?
Bougies eruit, wat kruipolie , nieuwe sapjes en eens rustig kijken of via de kicker beweging in het blok zit.
Een blokrevisie kost je al snel 2500-3000 euri, maar eenmaal goed zijn ze behoorlijk bulletproof.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
O ja,

Ik rijd nog maar sinds 1999 op Libby, maar ik sta open voor vragen hoor. We beginnen natuurlijk met de start procedure, kun je zo'n apparaat gewoon aan kicken? Zit namelijk geen startmotor op.
Kan dit?
 
64513_511152755596386_1367285765_n.jpg
164644_511152998929695_1336389890_n.jpg
538376_511153078929687_1600564336_n.jpg
405980_511153172263011_678656330_n.jpg
553114_511153235596338_2061759565_n.jpg
417992_511153268929668_2044760025_a.jpg
 
zeker dat er geen 0088 staat? bij een 2 zou ik verwachten dat de krul bovenaan een andere ronding heeft

foto's zijn ook wel érg klein uitgevallen moet ik zeggen :)

jammer want zulke foto's zie ik wel altijd graag!
 

Dat klopt dus niet he..

And finally 'C' indicates a model developed for the Canadian National Defense Forces.

Canada kreeg dus gewoon civiele fietsen die ze ombouwden naar defensie maatstaven.


Dat schrijft ie verderop dus ook gewoon. "A" staat voor Army..

WLA which was already being delivered to the US Army, Harley-Davidson only changed the last letter to indicate a variation on an existing model.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan