• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Vraagje..

ik zou gaan voor de ...

• Aprilla RSV Mille 1999 (zwart)

Stemmen: 1 10,0%
  • Aprilla RSV Mille 2000 (blauw)

Stemmen: 5 50,0%
  • Geen van beide

Stemmen: 4 40,0%

• Totaal aantal stemmers
    10

Naish

Banned User
Lid geworden
26 apr 2004
Waarderingsscore
0
Ik wil een RSV Mille gaan aanschaffen en ben 2 hele mooie tegegekomen.1 daarvan staat sinds april vorig jaar op NL kenteken,daarvoor kwam die uit Duitsland.Nou is mijn vraag als dat voor mij ook consequenties heeft als ik deze motor aanschaf,doelende op dat ik misschien voor extra kosten kom te staan die ik met een NL fiets niet zou hebben.

Me 2e vraag is als volgt:DE ene RSV Mille komt uit 1999 en moet 7800 euro kosten en die andere komt uit 2000 en kost 7600 euro.Ik heb de 2 motoren goed bekeken en enige verschil wat ik tegekwam was de achterbrug en de kleur van de voorremmen.Nou vroeg ik mij af wat de verschillen zijn tussen de 2 machines zijn,behalve de jaartallen en wat ik net al noemde.

Bij voorbaat dank.

92414

92691

Laatst bewerkt:
Die uit 2000 is goedkoper...? Als ie dan ook nog minder km's heeft zou ik voor die gaan.

Let erop bij de Duitsers dat ze teruggetuned kunnen zijn naar 100 pk.

Kilometerstand is bijna gelijk,die uit 2000 heeft iets minder gelopen,thnx voor je tip over dat terug tunen.Daar ga ik hun zeker eens over vragen hoe dat zit.

P.S
Die uit 2000 is degene die geimporteerd uit Duitsland is
Die uit 2000 is goedkoper...? Als ie dan ook nog minder km's heeft zou ik voor die gaan.

Let erop bij de Duitsers dat ze teruggetuned kunnen zijn naar 100 pk.

kijk ze hebben allebei zijn voordelen....de 1999 is natuurlijk zwart! Das voor mij de kleur voor een mile, en omdat dat een nederlandse is is er ook minder kans dat er aan de klok is gedraait!
Er is namelijk geen instantie die er toezicht op houd dat er geen tellers terug worden gedraait bij de grens! Sterker nog HET IS NIET STRAFBAAR!

Maar daarentegen kent Duitsland wel een periodieke keuring voor motoren dus de kans dat er motorisch iets echt mis mee is is kleiner....

Veel succes met je keuze iig!!!!

Alle beurten zijn door de dealer uitgevoerd en staan netjes in het boekje genoteerd.Dus ik denk dat de kilometer stand wel klopt.DE RSV uit 2000 heeft ook wat (gebruikers)krasjes,die uit 99'daarentegen is krasvrij.Die uit 2000 heeft ook een jaar stil gestaan ben ik achter gekomen,heeft zoiets consequenties voor de motor :? ?[
kijk ze hebben allebei zijn voordelen....de 1999 is natuurlijk zwart! Das voor mij de kleur voor een mile, en omdat dat een nederlandse is is er ook minder kans dat er aan de klok is gedraait!
Er is namelijk geen instantie die er toezicht op houd dat er geen tellers terug worden gedraait bij de grens! Sterker nog HET IS NIET STRAFBAAR!

Maar daarentegen kent Duitsland wel een periodieke keuring voor motoren dus de kans dat er motorisch iets echt mis mee is is kleiner....

Veel succes met je keuze iig!!!!

Alle beurten zijn door de dealer uitgevoerd en staan netjes in het boekje genoteerd.Dus ik denk dat de kilometer stand wel klopt.DE RSV uit 2000 heeft ook wat (gebruikers)krasjes,die uit 99'daarentegen is krasvrij.Die uit 2000 heeft ook een jaar stil gestaan ben ik achter gekomen,heeft zoiets consequenties voor de motor :? ?[

Tuurlijk heeft dat consequentes...als er oude olie in het blok heeft gezeten gedurende dat jaar kan er corrosie aanslag (roest) komen in de cilinders en dan is ie zo op!!

Ik stel daarom ook mijn keuze bij naar de zwarte...die gast is er dan naar mijn menig wat zijniger mee omgegaan!

Ik heb een fout gemaakt,ik dacht dat er stond voor een jaar in de garage gestaan tot en met nu.Maar bleek te zijn "voorjaar in de garage gestaan tot en met nu".Ik weet dat ik lastig ben maar toch wou ik je vragen nadat je dit gelezen te hebben als je weer voor die uit 2000 zou kiezen of toch bij die uit 99 blijft?

|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(
Tuurlijk heeft dat consequentes...als er oude olie in het blok heeft gezeten gedurende dat jaar kan er corrosie aanslag (roest) komen in de cilinders en dan is ie zo op!!

Ik stel daarom ook mijn keuze bij naar de zwarte...die gast is er dan naar mijn menig wat zijniger mee omgegaan!

Ik zou voor de zwarte gaan!! Dit alleen qua kleur!!

Enne de achterbrug zijn van beide gelijk hoor... hij is a-symetrisch van ontwerp he!!

weer wat geleerd,trouwens moeilijk woord (a-symetrisch) moet ik onthouden :]
Ik zou voor de zwarte gaan!! Dit alleen qua kleur!!

Enne de achterbrug zijn van beide gelijk hoor... hij is a-symetrisch van ontwerp he!!

Ik heb een fout gemaakt,ik dacht dat er stond voor een jaar in de garage gestaan tot en met nu.Maar bleek te zijn "voorjaar in de garage gestaan tot en met nu".Ik weet dat ik lastig ben maar toch wou ik je vragen nadat je dit gelezen te hebben als je weer voor die uit 2000 zou kiezen of toch bij die uit 99 blijft?

|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

kijk het scheeld natuurlijk een hoop 2-3 maanden stil of 1 jaar...zo ie zo zou ik dan in die 2000 nieuwe olie doen....maar ik denk dat ik bij de 1999 blijf!
Ik vermoed dat die persoon toch met meer eerbied met zijn motor on is gegaan dan die duitser...dat en het feit dat hij met BPM waarschijnlijk ook nog duurder uit gaat vallen blijf ik bij de 1999!

succes ermee kerel

Ik denk ook dat ik voor die zwarte ga,hij is een paar honderd euro boven me budget maar ik denk dat het me wel gaat lukken.Zodra ik hem heb zal ik hem hier op de site zetten met een recente foto ervan.
Harstikke bedankt voor de tips!! :] Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden.

kijk het scheeld natuurlijk een hoop 2-3 maanden stil of 1 jaar...zo ie zo zou ik dan in die 2000 nieuwe olie doen....maar ik denk dat ik bij de 1999 blijf!
Ik vermoed dat die persoon toch met meer eerbied met zijn motor on is gegaan dan die duitser...dat en het feit dat hij met BPM waarschijnlijk ook nog duurder uit gaat vallen blijf ik bij de 1999!

succes ermee kerel

Terug
Bovenaan Onderaan