Het kan wel hoor... Een velorex aan een zwaardere motor, maar dan moet je wel serieus wat dingen aan gaan pakken.
Spit mijn eerste topic maar eens door.
voordat ik hele ladingen aan verwijten wegens onfatsoenlijk gedrag over me heen ga krijgen omdat ik me opeens met allerlei dingen ga bemoeien zonder dat jullie enigszins weten wie ik wel niet ben.... hierbij mijn zijspan (zelf heet ik overigens Erwin (mijn eigen naam was al bezet op MF) dus...
Je moet dan wel één ding die Halflive hier boven heeft gezegd gelijk weer over boord gooien.
Namelijk: als je een licht zijspan wilt dat dat toch goed stuurt, dan moet je breed bouwen! En laag!!! Spoorbreedte 140 cm had ik zelf.
Hoe breder je gaat hoe minder gewicht je aan de bak hoeft toe te voegen.
En als je al gewicht toevoegt, zorg dan dat je daarmee het velorex frame stijver maakt, want dat stelt in de basis niet zo heel veel voor... Dat geldt trouwens ook als je een stalen Ural bak er naast gaat hangen.
Met een bak ernaast ben je toch al beperkt in waar je wel of niet langs kan, dus vergeet dat smalle bouwen maar direct weer.
30-35 cm voorloopt is idd beter.
Als je mijn topic uit hebt zal je zien dat t wel degelijk kan, maar het is niet even eenvoudig aanschroeven en klaar...
Ik rijd nu met een EZS combinatie naast een GL1000 en dat rijdt echt prima en ook zeker niet slecht. Maar mijn vorige combi met de velorex bak stuurde echt veel flitsender en strakker dan dit familie schip...
Mijn velorex frame hangt nu al weer een paar jaar aan een Kawasaki 1100Ltd viercilinder en ook die combinatie rijdt er heerlijk mee. (Die moet ook wel ergens in mijn eerste of tweede topic staan)
Diezelfde combi had eerst een standaard op de verstegen manier aangeknoopt velorex bakkie en die was echt levensgevaarlijk om mee te rijden...