Nee je krijgt nieuwe papieren and that's it. Je kan 'm gewoon verzekeren, je kan elke motor verzekeren die je wilt... je mag er alleen niet op rijden.
Op het moment dat er iets fout gaat en de verzekering raakt betrokken willen zij bewijs zien dat de motor niet meer dan 25kW vermogen heeft omdat jij een zwaardere motorfiets niet mag besturen. kan jij dus niet bewijzen dat het een 25kw fiets is heb je in principe op een voertuig gereden waar je geen rijbewijs voor hebt en was je niet verzekerd op dat moment.
Je hoeft dus niet op voorhand aan te geven bij de verzekering dat je een 25kw motor rijdt, het belangrijkste is DAT je een 25kw rijdt en dat kan bewijzen als het nodig is. Dus gewoon zorgen dat de motor op een goede manier (via de dealer) laten begrenzen en zorgen dat het via de rdw op de papieren van de motor komt, dan hoef je op dat moment niets meer te regelen met de verzekering (misschien dat je bij sommige verzekeraars op moet geven dat het een 25kW motor betreft maar bij Centraal Beheer hoeft dat niet (ook niet als je onder de 21 ben))
Wat je leest over die uitdraaien enzo heeft te maken met motoren waar geen officiele begrenzingsset voor is uitgegeven, deze wordt dan op een andere manier begrensd, er wordt een vermogensuitdraai gemaakt (waarop staat dat de motor minder dan 25kW heeft) en met de verzekering wordt VAN TE VOREN wel of niet afgesproken dat zij de motor als 25kW motorfiets accepteren, dit moet je dan echt regelen voordat er iets gebeurt. Dit is in mijn ogen toch niet echt aan te raden...
Als op de papieren van de motor staat dat het een 25kW motor betreft kan de verzekering hoog en laag springen maar is het gewoon een 25kW motor (tenzij ze kunnen bewijzen dat de begrenzing op het moment van het ongeluk niet aanwezig was...)
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo
gr
[me]Rednas die 2 jaar op een officieel begrensde CBR heeft gereden[/me]