Afgelopen week heb ik mijn BMW r65 1981 rijdend weggezet. De laatste rit maakte hij al lastig contact bij het starten (alsof hij kortsluiting maakt) maar sprong hij wel aan. Vandaag maakt hij bij het starten een snel tikkend geluid dat ergens vanuit de motor lijkt de komen waardoor hij niet start. De spanning vanaf de accu lijkt echter voldoende. Wat zou dit kunnen zijn?
Je geeft het zelf al aan. Mogelijk kortsluiting in de bedrading en dat tikken zou het geklepper van een (start)relais kunnen zijn. Eerst maar eens alle bedrading en zekeringen nalopen. Alle aansluitingen van de bedrading nog goed. Geen draad die door de leeftijd kaal gesleten is en nu de draadkern open ligt en sluiting maakt?
Lijkt mij ook, mijn R65 deed hetzelfde (net zoals veel andere motoren met een slechte accu). Meet de spanning tijdens het starten en je vindt waarschijnlijk het probleem.
Ik zal de bedrading even checken en kijken of ik ergens een spanningsmeter op de kop kan tikken. Is iemand bekend met een BMW dealer in Amsterdam die goede onderhoudsbeurten verricht?
Opstarten mbv. startkabels en een flinke rit maken. Kan goed want je hebt vandaag een uur extra lang licht. Heb je nou binnenkort de zelfde problemen, dan is jouw accu verrot.
Ik zal de bedrading even checken en kijken of ik ergens een spanningsmeter op de kop kan tikken. Is iemand bekend met een BMW dealer in Amsterdam die goede onderhoudsbeurten verricht?