vrouwen in het verkeer + poll

vrouwen rijden:

  • beter dan de man

    Stemmen: 42 19,1%
  • net zoals de man

    Stemmen: 27 12,3%
  • slechter dan de man

    Stemmen: 127 57,7%
  • rijden?!

    Stemmen: 24 10,9%

  • Totaal aantal stemmers
    220

CitizenErased

MF veteraan
13 nov 2001
6.622
25
Oceania
Tja, rijden ze slechter? Voorzichtiger en dus beter? Altijd te langzaam? Of net zoals de mannen?

Mijn mening:
Over het algemeen zijn vrouwen in het verkeer nog erger dan de andere weggebruikers.
 
Heel link onderwerp dit... Mijn Zus en Ma hebben allebei nog nooit een ongeluk gehad en hebben al 5 resp 20 jaar hun rijbewijs.. Ik heb 9 jaar mijn rijbewijs en ook nog geen ongelukken gehad. Dus ik zou zeggen dat vrouwen het net zo goed doen dan mannen in het verkeer, maar dat het meer een kwestie is van geluk hebben..
 
En een kwestie van wat je goed rijden noemt. Als een schaap voor een rotonde stilstaan omdat er geen auto aankomt maar toch niet de rotonde oprijden (vooruit kijken :? ), dat vind ik bijvoorbeeld slecht rijden.
 
over t algemeen vind ik vrouwen fijner rijden. dus niet zo bumperkleven, niet overal persee nog ff tussen moeten en dergelijke. MAAR als t er op aankomt, hard op de rem gaan... of iets anders wat ze tot schrikken brengt, is de man gewoon beter. heeft een beter reactievermogen.
en vrouwen hebben vaak de nare eigenschap degene met wie ze zitten te kletsen in de auto, aan te moeten kijken en dus niet meer op t verkeer letten. tuurlijk zijn er uitzonderingen. vrouwen die juist heel goed rijden en mannen die echt zwaar bagger rijden. maar over t algemeen....

dit gaan de vrouwen niet leuk vinden....

het is slechts een mening.. :o :P
 
Als het nou over bejaarden ging, oke! Die zijn pas gevaarlijk!
Maar vrouwen, kom op, we leven niet in het stenen tijdperk ;)

Wij vrouwen doen in het algemeen langer over lessen, en hebben minder aanleg voor rijden.. naja, rijden lukt wel, maar inparkeren ;)

Maar vrouwen rijden net zo als mannen!

Ik ben voor een vrouw in de F1 :P (heb wel humor)
 
Als het nou over bejaarden ging, oke! Die zijn pas gevaarlijk!
Maar vrouwen, kom op, we leven niet in het stenen tijdperk ;)

Wij vrouwen doen in het algemeen langer over lessen, en hebben minder aanleg voor rijden.. naja, rijden lukt wel, maar inparkeren ;)



Daarom beginnen wij mannen OOK niet met strijken en dat soort dingen :+
Doe de dingen waar je goed in bent en blijf van de rest af ;)
Kom maar, kom maar, kom maar ;)
 
"Mannen kunnen over het algemeen beter rijden omdat ze eerder bepaalde dingen in het verkeersbeeld zien die belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld een fietser die niet achterom kijkt voordat hij afslaat.
Verder zijn mannen over het algemeen iets handiger in het omgaan met mechaniek dan vrouwen."

Bron
 
Heb regelmatug het idee dat vrouwen een stuk onzekerder in het verkeer staan, en minder zien van wat er om hun heen gebeurd.
:^

Vrouwen zijn veel minder geconcentreerd met het verkeer bezig dan mannen.


Dit gaat me strafpunten opleveren ...
 
Ik denk dat mannen gewoon vaker achter het stuur zitten, om naar het werk te gaan of voor het werk op de weg zitten.
Zo hebben ze meer rijvaardigheid ontwikkeld.
De vrouw des huizes -werkt minder buitenshuis als ze kinderen hebben, of werken helemaal niet- rijden met het boodschappen wagentje naar de super, de school en weer terug.
In het weekend mag de vrouw in de luxe auto van de man rijden, of men reist buiten de gebruikelijke route en dan komen de problemen... vaak.

De auto is groter, breder etc etc, en ja dan is het wennen met inparkeren.
De man die er naast zit, is niet altijd goed in geven van tips en is vaak al ge-irriteerd als het gaat om aanwijzingen geven met betrekking tot inparkeren, en zo onstaan er spanningen in de auto, die merkbaar zijn in het verkeer.

Kort samen gevat kan je denk ik stellen:
Als vrouwen net zo veel auto zouden rijden als mannen, zou het niet opvallen.

Rij is als een muts? Mijn vriend zegt van niet.
Ik ben geen alleskunner en ja ik maak wel eens fouten, das toch menselijk?

[edit] ik heb even op de link geklikt:

5 APRIL 2005 -
'Zeker een vrouw achter het stuur', hoor je wel eens zeggen als een automobilist een fout maakt. Maar zijn vrouwen echt slechter in autorijden?

Mannen kunnen wel beter rijden maar ze doen het niet. De kans op een auto ongeval per afgelegde kilometer is namelijk hoger bij mannen.

Mannen kunnen over het algemeen beter rijden omdat ze eerder bepaalde dingen in het verkeersbeeld zien die belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld een fietser die niet achterom kijkt voordat hij afslaat.
Verder zijn mannen over het algemeen iets handiger in het omgaan met mechaniek dan vrouwen.

Toch maken mannen meer brokken per afgelegde kilometer. Dat komt doordat mannen vaker te hard rijden en vaker onder invloed van alcohol rijden.

Vrouwen maken over het algemeen ook minder vaak ernstige ongelukken dan mannen omdat ze meer binnen de bebouwde kom rijden.


 
Laatst bewerkt:
Heel link onderwerp dit... Mijn Zus en Ma hebben allebei nog nooit een ongeluk gehad en hebben al 5 resp 20 jaar hun rijbewijs.. Ik heb 9 jaar mijn rijbewijs en ook nog geen ongelukken gehad. Dus ik zou zeggen dat vrouwen het net zo goed doen dan mannen in het verkeer, maar dat het meer een kwestie is van geluk hebben..
Hoeveel kilometers hebben ze gereden, in die 5 resp. 20 jaar :?

100jaar je rijbewijs hebben en maar 1 kilometer gereden...Ben je dan een goede chauffeur :?

100.000 per jaar en iedere 2 jaar 1 aanrijding is wat mij betreft een betere chauffeur als 10.000 pj en eens in de 10 jaar een aanrijding ;)
 
Hoeveel kilometers hebben ze gereden, in die 5 resp. 20 jaar :?

100jaar je rijbewijs hebben en maar 1 kilometer gereden...Ben je dan een goede chauffeur :?

100.000 per jaar en iedere 2 jaar 1 aanrijding is wat mij betreft een betere chauffeur als 10.000 pj en eens in de 10 jaar een aanrijding ;)

Kijk dat zijn de feiten :)
 
Het zal per persoon verschillen, maakt volgens mij niet uit of het een man of vrouw is. Ik denk niet dat per definitie 1 van de 2 sexe beter of slechter is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan