YAMAHAHONDA
Is redelijk simpel, kijk hiervoor even in het XV-virago topic vanaf deze post : Post van Theaterbeest in topic 'Yamaha XV Virago Topic'theaterfiguur jij hebt al meerder keren dat verhaal met die koppeling bij de kop gehad he...............
euh........ik hulp nodig hebben.electrisch been is hier ook naar de haaien.(xv700 van zwartewolf)
mij werdt afgeraden dit zelf aan te pakken..ietsmet tandwielen die in het carter kunne verdwijnen met alle gevolgen van dien?
is dit waar of is dit een klusje wat redelijk makkelijk zelf uit te voeren is?
vertel eens hoe wat waar enzo'?
Ik ga er even vanuit dat de XV700 evenveel kost als de VT700 .... en dat dat ook een van de redenen is waarom je twijfelt.
In dat geval is de XV te duur (of de VT verdacht goedkoop ....). Over het algemeen is de VT abnormaal duur voor de ouderdom.
Rond de € 2000 kan je een heel leuke XV1100 kopen. Van zo rond '88 of zelfs jonger. Mijn voorkeur gaat uit naar luchtgekoelde tweecylinder. Meer karakter en meer "echt". De VT is in alle opzichten een "nepper". :-)
Een XV700 zou ik niet kopen! Doe dan maar een XV750. Die zijn wat nieuwer. En missen de alom bekende eerste-Virago-problemen.
Ik heb jaren Virago gereden en kan je wellicht nog meer tips geven.