mynameisbob
Die hard MF'er
- 12 jan 2012
- 722
- 63
Goedenavond allen,
gezien er al een aantal vragen komen bovendrijven- en ik altijd kennis haal uit andermans topics- toch maar eentje geopend.
zelf qua rijden vooral ervaring met Kawasakis maar “erbij” inmiddels ook een CB750, VT600, Vulcan800 en XJR1300 (die laatste nog in bezit) gehad en veelal cosmetisch verbouwd naar smaak. Toen ik via via voor een appel en een ei aan deze Honda kon kopen dacht ik: leerzaam - motorisch nl zelf nog vrij weinig gesleuteld- en dit exemplaar staat al ca 10 jaar stil valt vast nog wat van te maken leek mij.
idee is om hem helemaal te strippen en opnieuw op te bouwen richting Bobber
dit is dus de eerste keer dat ik qua skills verder moet dan het beheersen van m’n slijptol.
rijdend weg gezet, droog in de schuur gestaan.
na een eerste check, nieuwe bougies, accu enz. Sloeg hij met wat starthulp zowaar aan!
Vervolgens olie en filter vervangen en nieuwe benzine erin.
2 issues waar ik nu al tegen aan loop:
1. Motor start alleen met hulp (remreiniger) en loopt als een Harley met astma stationair. Draai aan het gas en hij slaat af. Carburateurs reinigen lijkt mij stap 1 ??
die gaan dus uit elkaar dit weekend
Ik lees veel over ultrasoon laten reinigen- iemand tips waar ik zoiets kan laten doen?
Punt 2 : er zit geen druk op de koppelingshendel , zat geen vloeistof op- en bij het open maken van het reservoir bleek 1 vd 2 schroefjes gebroken. Nieuwe vloeistof er net op gedaan, lijkt nog niet veel te helpen.
verder heb ik hem al kaal aan de achterzijde - uiteraard moeten er nog nieuwe banden op, ander zadeltje stuur, verlichting etc. Maar dat wil ik opstarten zodra hij motorisch naar wens is.
Zodra dat klaar is kan hij weer uit elkaar om helemaal eens zelf te gaan spuiten.
ik zie dit dus ook vooral als “leer projectje”
ben in ieder geval al blij dat hij überhaupt start. Ik zal hier n update bijhouden - en vragen stellen uiteraard
gezien er al een aantal vragen komen bovendrijven- en ik altijd kennis haal uit andermans topics- toch maar eentje geopend.
zelf qua rijden vooral ervaring met Kawasakis maar “erbij” inmiddels ook een CB750, VT600, Vulcan800 en XJR1300 (die laatste nog in bezit) gehad en veelal cosmetisch verbouwd naar smaak. Toen ik via via voor een appel en een ei aan deze Honda kon kopen dacht ik: leerzaam - motorisch nl zelf nog vrij weinig gesleuteld- en dit exemplaar staat al ca 10 jaar stil valt vast nog wat van te maken leek mij.
idee is om hem helemaal te strippen en opnieuw op te bouwen richting Bobber
dit is dus de eerste keer dat ik qua skills verder moet dan het beheersen van m’n slijptol.
rijdend weg gezet, droog in de schuur gestaan.
na een eerste check, nieuwe bougies, accu enz. Sloeg hij met wat starthulp zowaar aan!
Vervolgens olie en filter vervangen en nieuwe benzine erin.
2 issues waar ik nu al tegen aan loop:
1. Motor start alleen met hulp (remreiniger) en loopt als een Harley met astma stationair. Draai aan het gas en hij slaat af. Carburateurs reinigen lijkt mij stap 1 ??
die gaan dus uit elkaar dit weekend
Ik lees veel over ultrasoon laten reinigen- iemand tips waar ik zoiets kan laten doen?
Punt 2 : er zit geen druk op de koppelingshendel , zat geen vloeistof op- en bij het open maken van het reservoir bleek 1 vd 2 schroefjes gebroken. Nieuwe vloeistof er net op gedaan, lijkt nog niet veel te helpen.
verder heb ik hem al kaal aan de achterzijde - uiteraard moeten er nog nieuwe banden op, ander zadeltje stuur, verlichting etc. Maar dat wil ik opstarten zodra hij motorisch naar wens is.
Zodra dat klaar is kan hij weer uit elkaar om helemaal eens zelf te gaan spuiten.
ik zie dit dus ook vooral als “leer projectje”
ben in ieder geval al blij dat hij überhaupt start. Ik zal hier n update bijhouden - en vragen stellen uiteraard