VTR Sp1 & Sp2 deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ze heet zijn is normaal. Ook ik heb de brandblaren op de handen staan als ik na het rijden meteen aan de schijf kom. Blauw is wat anders. Dan zijn ze echt te heet. Dan kan het inderdaad zijn dat een remcilinder niet los komt. Andere mogelijkheid is dat je met 1 vinger op de remhendel rijdt. Deze slechte eigenschap had mijn vrouw ook en heeft veel moeite gekost om haar dat af te leren (maar dat geldt in het algemeen bij vrouwen, .......ahum).
Heb je veel remstof op de velg? Dat kan daar een aanwijzing voor zijn.
Compressie meten is vrij prijzig. Zijn ze zeker een uur mee bezig. Arbeidsloon tikt dus door. Maar 235 is echt te langzaam, daarvoor koop je geen SP
 
ja ik zag ze op de meeting en die castrol zag er erg mooi uit volgens mij had hij ook twee hele hoge geplaatste dempers dat ik me kon herinneren
 
Dat ze heet zijn is normaal. Ook ik heb de brandblaren op de handen staan als ik na het rijden meteen aan de schijf kom. Blauw is wat anders. Dan zijn ze echt te heet. Dan kan het inderdaad zijn dat een remcilinder niet los komt. Andere mogelijkheid is dat je met 1 vinger op de remhendel rijdt. Deze slechte eigenschap had mijn vrouw ook en heeft veel moeite gekost om haar dat af te leren (maar dat geldt in het algemeen bij vrouwen, .......ahum).
Heb je veel remstof op de velg? Dat kan daar een aanwijzing voor zijn.
Compressie meten is vrij prijzig. Zijn ze zeker een uur mee bezig. Arbeidsloon tikt dus door. Maar 235 is echt te langzaam, daarvoor koop je geen SP
ik rijd ook altijd met mijn vinger OP de handle
 
san power 1 reed op een SP1,en haporta reed met zn bakker frame SP1 in de rondte
Sanpower heeft de SP op een dijk total loss gereden door een koekblik die niet aan de kant ging of zelfs op haar helft kwam.

Op de megameeting was er ook een vrouw met een wit rood dainese pak met een gewone witte SP2

En dan inderdaad de gestolen castrol SP2.

niet zo heel veel vrouwen op een SP nee,vrouwen die ik meemaak die op een tweecilinder stappen nemen meestal een suzuki sv 650 of een yamaha TRX 850


Jammer eigenlijk. Er is niets zo ruig als een vrouw op een SuperSport.
 
Heb jij zeker ook altijd een zwarte velg van de remstof?
dat valt reuze mee, maar ik hem kleine handen dus ik moet echt "reiken "om de rem te pakken , dus ik denk niet dat ik hem in geknepen houdt onder het rijden, maar je weet nooit
 
Heb jij zeker ook altijd een zwarte velg van de remstof?
Nou de hoeveelheid remstof is mij eigenlijk niet opgevallen. Op de velgen niet want die zijn zwart en dan is het lastig, en ook op de klauwen niet.
Eerst even het WPH uitprinten en dan gaan we aan de gang met de remcilinders. De olie moet er toch uit vanwege mijn nieuwe stalen leidingen die ik er ook nog op moet zetten.
 
Kijk, das nuttige info, daar kan ik wat mee. *D
Nee, de gearing is niet veranderd.
Is dat een kostbare aangelegenheid, compressie meten?

Las vandaag ook hoe het komt dat mijn remschijven blauw uitgeslagen waren toen ik de motor kocht. Schijnt dat de remcilinders dan niet helemaal soepel vrijkomen en dus gereviseerd moeten worden. Hoppa, weer een winterklus erbij. :)
Wellicht is dat ook 1 van de oorzaken van die twijfelachtige top. Die schijven zijn ook altijd bloedje heet als ik een stukje gereden heb.
klinkt inderdaad niet goed,mijne zijn een gezonde metaalkleur,zelfs nu de motor buiten en stil staat zit er geen oxidatie op,laat staan een blauwe kleur
 
Laatst bewerkt:
Kun je bij zo'n SP het remhendel niet instellen, dan?
jawel maar ik heb ook weer het rare dat ik mijn rem helemaal "voorin "wil hebben dus als ik knijp moet het meteen hard voelen en beginnen te werken niet ergens halverwege
 
Nou de hoeveelheid remstof is mij eigenlijk niet opgevallen. Op de velgen niet want die zijn zwart en dan is het lastig, en ook op de klauwen niet.
Eerst even het WPH uitprinten en dan gaan we aan de gang met de remcilinders. De olie moet er toch uit vanwege mijn nieuwe stalen leidingen die ik er ook nog op moet zetten.


Dat is mooi, stalen leidingen. Wist je dat die rubberen dingen er officieel maar drie jaar opmogen. Weet haast geen enkele dealer. Maar staat in je boekje.
 
Staal of Kevlar hoef je nooit meer te vervangen en het voelt ook nog veel directer aan. Je zult het heerlijk vinden.
Had ze ook op mijn VFR maar daar was het verschil nauwelijks merkbaar (in al mijn onervarenheid)
De SP vind ik momenteel gewoon slecht remmen.
Kan ook zijn dat komt doordat ik hiervoor een Blackbird had en dat remt voor mijn gevoel echt 10x beter.
 
pepe gaat de prijslijst van hel leidingen maar eens opzoeken en wat is beter gedeelde leidingen of met zo een t stukkie?
 
Had ze ook op mijn VFR maar daar was het verschil nauwelijks merkbaar (in al mijn onervarenheid)
De SP vind ik momenteel gewoon slecht remmen.
Kan ook zijn dat komt doordat ik hiervoor een Blackbird had en dat remt voor mijn gevoel echt 10x beter.

je moet natuurlijk wel zorgen voor goede (originele?) remblokken en tijdig vloeistof wisselen. De combinatie van dat al is belangrijk.
 
pepe gaat de prijslijst van hel leidingen maar eens opzoeken en wat is beter gedeelde leidingen of met zo een t stukkie?

Ha, ook daar zijn de meningen weer eens verdeeld over. Theoretisch zouden aparte ledingen het beste zijn. Echter de mooie Italiaanse merken (Bimota, Ducati, MV en mijn Mondial) maken allemaal gebruik van het T-stuk voor hun Brembos.
 
Vloeistof zit er net nieuw in. En de blokken zijn nu 7500 km oud, origineel Nissin.
Kan zijn dat ik ze verkeerd ingeremd heb. Daar heb ik al eens een topique over geopend onder techniek. Uitkomst daar was het monteren van stalen remleidingen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan