Sowieso moet je ze niet verwisselen want het zijn pasboringen.
En ze draaien dezelfde kant uit.
Sowieso moet je ze niet verwisselen want het zijn pasboringen.
Bekijk bijlage 1548337
En ze draaien dezelfde kant uit.
Dus bij de ene nokkenasketting zit de spanner aan de voorkant en bij de andere aan de andere kant?boringen zijn niet op maat van de nokkenas gemaakt. enkel kop en lagerkappen moeten bij mekaar blijven
en ze draaien wel degelijk omgekeerd.
onderdeelnr's vergelijken.
Nee ze zitten bij beide cilinders aan de achterkant.Dus bij de ene nokkenasketting zit de spanner aan de voorkant en bij de andere aan de andere kant?
Ze zijn gedraaid inderdaad, even niet aan gedacht. Maar daarmee is nog niet gezegd dat de tandwielen op precies dezelfde afstand van de nokken zitten.lees het topic nog eens of bekijk een foto van het blok
Dus draaien ze allemaal dezelfde kant op.Nee ze zitten bij beide cilinders aan de achterkant.
Dit klopt ook als je kijkt naar trekkende/niet-trekkende part van de kettingen
Voorste cilinder: spanner links achter
Achterste cilinder: spanner rechts achter
Dus draaien ze allemaal dezelfde kant op.
Alleen bij de achterste cilinder is de inlaatnokkenas aan de voorkant en de uitlaat aan de achterkant.
3 en 4 zijn inlaat en 5 rn 6 uitlaat
Bekijk bijlage 1548376
Camshaft/valve for 1999 Honda VTR1000 | Europe sales region, , 11075104-710208
Looking for genuine OEM Camshaft/valve for 1999 Honda VTR1000 (Europe sales region, , 11075104-710208)? Check on MegaZip at discounted price from manufacturers' warehouses in Japan, USA, UAE. Detailed diagrams & catalogues. Worldwide shipping. Easy to find parts & order online. Buy now!www.megazip.net
Ze draaien ook dezelfde kant op als je de draairichting van de krukas en de 4 nokkenassen bekijkt als geheel. Uiteraard.
Maar pak nu een inlaatnokkenas van de voorste cilinder en leg hem in de achterste cilinder. Om dat te doen moet je hem omdraaien omdat de ketting aan de andere kant zit en dus draait hij de andere kant op dan hoe hij draaide in de voorste cilinder.
Wat eerst de flank van de nok was de de klep opendrukte, wordt dan de andere flank van de nok en ik geloof nooit dat die hetzelfde profiel hebben qua klepsnelheid.
Ah, op zo`n manier.Ze draaien ook dezelfde kant op als je de draairichting van de krukas en de 4 nokkenassen bekijkt als geheel. Uiteraard.
Maar pak nu een inlaatnokkenas van de voorste cilinder en leg hem in de achterste cilinder. Om dat te doen moet je hem omdraaien omdat de ketting aan de andere kant zit en dus draait hij de andere kant op dan hoe hij draaide in de voorste cilinder.
Wat eerst de flank van de nok was de de klep opendrukte, wordt dan de andere flank van de nok en ik geloof nooit dat die hetzelfde profiel hebben qua klepsnelheid.
Maar ga je dat merken?