WA of WA+ verzekeren

maartje31

Rookie
1 jun 2014
17
0
Houten
Hallo!

Ik ga zaterdag mijn 1e motor ophalen :] Nu ben ik aan het kijken naar een goede en niet te dure verzekering, maar ik kom er niet helemaal uit.

- Het gaat om een Suzuki Bandit 600s uit 2002 met topkoffer
- Ik ben 25 jaar en ben nog niet een heel jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs
- Voornamelijk zal ik plezier ritjes maken, woon-werk is namelijk maar 5 minuten rijden :z
- Ik woon in een Vinex wijk in Houten
- Motor staat in de zomer buiten aan de ketting / in de winter binnen (tenminste, als we ooit nog een horrorwinter krijgen)

Wat is wijsheid... WA of WA+ verzekering?

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven *D
 
Het is een rekensom en een risico dat je wilt lopen :) Wat kost het jou als het ding gejat wordt en hoe lang duurt het voordat je dat geld aan de verzekering kwijt bent. Ik denk dat de keuze tussen all risk en wa(+) interessanter is; verschil tussen wa en wa+ is vaak maar een paar euro p/m.
 
Ik zou voor een motor toch altijd WA+ doen, het blijven diefstalgevoelige objecten. De extra premie is meestal wel te overzien
 
waarde is ongeveer 2400 euro van zo'n ding, daar gaan ze voor op MP en de verzekering kijkt doorgaans daar om te zien wat de huidige waarde is voor zo'n ding..

Dus als hij gepikt word dan krijg je nog wat geld terug bij WA+
Bij gewoon WA krijg je niks. Dus het is waar je voor kiest. In premie zal het niet heel veel uitmaken denk ik ?
 
thnx! Hebben jullie dan nog tips voor welke verzekeringsmaatschappij? Ik ben nu bikerpolis.nl en Ohra aan het vergelijken, maar Ohra is echt een stuk duurder
 
Mocht je voor alleen WA gaan dan kan je simpelweg de allergoedkoopste pakken.
Bij WA+ even goed kijken wat ze wel en niet dekken en eventueel bijkomende voorwaarden van waar je wel en niet terecht kan bij een eventuele schade.
 
Gewoon WA+ verzekeren.
het scheelt weinig in premie en je bent toch een stuk uitgebreider verzekerd.
 
Ik heb mijn verzekering bij Unive (wa+)
http://www.unive.nl/particulier/documents/dekkingsoverzicht_motor_06.pdf

Dus ook brand, diefstal, storm en wildschade etc.

Heb destijds direct mijn motorrijbewijs gehaald toen ik 18 werd. Mocht me 2 schadevrije jaren van de bromfiets meenemen.

Heb toen op me 18 eerst een rs125 gekocht. Voor mij destijds een hele uitgave. Heb toen gekozen voor wa.

Heb op me 20ste me gsxr600 k4 gekocht en direct wa+ gekozen. Zit nu ondertussen al aan 7 schadevrije jaren en heb al aardig wat korting opgebouwd :Y .

Je kunt ook eventueel nog navragen (als je een autoverzekering hebt) of je de schadevrije jaren van je huidige verzekeraar mee kunt rekenen. Proberen kun je altijd ;)
 
thnx! Hebben jullie dan nog tips voor welke verzekeringsmaatschappij? Ik ben nu bikerpolis.nl en Ohra aan het vergelijken, maar Ohra is echt een stuk duurder

ik heb vorig jaar mijn verzekering gevonden op prizewize.nl
zie je gemakkelijk welke het goedkoopste is, en is makkelijk te vergelijken
 
Gebeurt geen zak hier in Houten......Maar goed een ongeluk zit in een klein hoekje.

Als ik jou was zal ik wel ff een no claim beschermer doen, anders zijn je zuur verdiende schade vrije jaren zo weg door een klein stom ongelukje.
 
WA+ scheelt niet heel erg veel maar dan heb je wel een ruimere dekking. Diefstal sowieso, maar ook vernielingen en dergelijk vallen eronder. En, ook wel 'lekker': een vervangende motor als ie gejat wordt.

Mocht je die motor dus dringend nodig hebben, maar niet de centen om per direct een andere motor te kopen ingeval van diefstal, is dat naar mijn idee de extra premie waard. Gaat maar om een paar euro per maand geloof ik.
 
Inderdaad WA+. WA is echt voor hele oude hokken die niets meer waard zijn (economisch gezien).

Een noclaim beschermer is alleen als jij de schuldige bent en bekijk dan ook wat het verschil in premie is als je een stapje terug zou doen en wat die beschermer kost. Vergeet niet dat Nederlanders oververzekerd zijn. :P
 
No claim beschermer kost vaak zo'n €50 per jaar dus dat is nog wel te overzien.

Ik heb mijn Tuono verzekerd via www.verzekeruzelf.nl
Goedkoper kon ik hem nergens verzekeren.
deze is dan wel all risk + accesoires + schade opzittende + no claim voor €45 per maand met 6 Schade vrije jaren.

ZLM kom ik uit op €67 per maand
KNMV €60 per maand
Interpolis: €130 per maand
etc.
 
Hallo!

Ik ga zaterdag mijn 1e motor ophalen :] Nu ben ik aan het kijken naar een goede en niet te dure verzekering, maar ik kom er niet helemaal uit.

- Het gaat om een Suzuki Bandit 600s uit 2002 met topkoffer
- Ik ben 25 jaar en ben nog niet een heel jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs
- Voornamelijk zal ik plezier ritjes maken, woon-werk is namelijk maar 5 minuten rijden :z
- Ik woon in een Vinex wijk in Houten
- Motor staat in de zomer buiten aan de ketting / in de winter binnen (tenminste, als we ooit nog een horrorwinter krijgen)

Wat is wijsheid... WA of WA+ verzekering?


Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven *D
Heb er 1 uit 2000 en heb wa+
Dan is hij ook verzekerd tegen diefstal en diefstal schade.
En even uit mijn hoofd ook tegen omwaaien, los lopend wilt en ander beesten en brand.
Brand weet ik zeker die andere twee zo niet kan de polis ook zo 1,2,3 niet vinden.
Zit overigens bij unive.
 
Iets verzekeren tegen een risico doe je voor het geval dat het risico zich voordoet en je de schade niet wilt/kunt betalen.
Er zijn mensen die hun auto van €1000,- all risk verzekeren omdat ze dat bedrag niet hebben liggen en de auto niet kunnen missen als ze'm total loss rijden. Andersom zijn er ook mensen die hun auto van €20.000 WA+ verzekeren omdat ze nog wel €20.000,- hebben liggen in geval van total loss of ze schatten dat risico erg klein in.

De premie bij een maatschappij is afhankelijk van je leeftijd, postcode, schadevrije jaren en niet te vergeten je motor. Als je de motor altijd buiten hebt staan is het risico op diefstal gewoon vele malen groter dan wanneer die binnen staat maar of dat het premie verschil waard is dat weet je zelf het beste, wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Daarnaast koop je natuurlijk ook een stukje gemoedsrust als je'm voor diefstal verzekerd. Veel diefstal premies zitten tussen 10 á 15 euro extra. Stel je kunt 'm voor €10 extra voor diefstal verzekeren dan duurt het 20 jaar voordat je op de aanschafwaarde zit.

Het wordt ondertussen al een heel verhaal en ik kan nog wel even doorgaan :+
Kijk voor jezelf wat het je waard is.
 
Het wordt dan sowieso een WA+ verzekering. Nu uitzoeken welke verzekeringsmaatschappij :)

Klopt het dat ik tussen de € 12,00 en € 22,00 een goede verzekering kan afsluiten? Of zie ik dan iets belangrijks over het hoofd?

... Vergeet niet dat Nederlanders oververzekerd zijn. :P
:P dat wil ik dus juist voorkomen
 
Gewoon WA+ verzekeren.
het scheelt weinig in premie en je bent toch een stuk uitgebreider verzekerd.

Check. Ik heb meer schadevrije jaren dan ts maar de meerprijs van wa+ is gering. Als je motor gejat wordt ben je verzekerd, als er onderdelen afgejat worden ook en als er een "natuurramp" voltrekt (waait om bij windkracht 10 of er kukelt een boom op) ben je óók verzekerd.
 
Ben je voor de auto verzekerd? Dan is het vaak het goedkoopst om daar ook de motor verzekering te nemen. Vaak krijg je de schadevrije jaren en no claim ook voor je motor.
Scheelt vaak toch veel geld.

Ik heb een Pan European 1300 uit 2004 en heb een WA+ en betaal 17 euro per maand.
Zit bij CentraalBeheer. Heb dan diefstal, joyriding, natuur(hagel, omwaaien, enz) kleding tot 1000,- enz.

En wat ook belangrijk is, of je een eigen risico hebt en niet naar beneden gaat bij een claim.
Ben slachtoffer geworden van de storm op 2e pinksterdag en heb flinke schade. Motor omgewaaid en diverse delen beschadigd, verbogen.
Heb geen eigen risico, geen verlies in schade jaren enz.

Gr,
 
Laatst bewerkt:
Een noclaim beschermer is leuk als je jong bent met weinig schadevrije jaren, maar zit je al hoog in de ladder, dan ga je bij een schade een stapje terug en blijk je vaak nog steeds dezelfde korting te krijgen. Met andere woorden; weggegooid geld en leuk voor de verzekeringsmaatschappijen.
Daarbij val je nog steeds terug bij een ongeval in schadevrije jaren, alleen niet in premie bij die specifieke verzekeringsmij. Met andere woorden; stap je over naar een andere toko, en je hebt brokken gemaakt, dan ga je met de 'echte' schadevrije jaren verder die in RoyData (centrale database waar ze in kijken voor schadevrije jaren) staan en dan blijkt dat je onlangs een klapper hebt gemaakt. Of wel; verkapte klantenbinding, men gaat niet snel weg bij de huidige verzekeringsmij.

Wat betreft de motor bij je auto- of motorverzekering erbij doen; dat kan vaak, je krijgt dan dezelfde korting die je bij je auto/andere motor krijgt, maar NIET de schadevrije jaren. Schadevrije jaren bouw je helaas per voertuig op.
Crash je door je eigen schuld je auto (of je 1e motor) en gaat de korting omlaag? Dan zal dit ook zo bij het 2e voertuig zo zijn.
Hoe dan ook loont zo'n zogenaamd '6-wielenplan' wel, want je korting kan leuk oplopen. Voor mijn 2e motor (gekocht september 2013) heb ik 0 schadevrije jaren, maar wel 80% korting op de premie, omdat ik met motorverzekering #1 13 jaar schadevrij stuur.

Nu moet ik alleen wel #1 overeind houden natuurlijk, om de premie voor #2 scherp te houden. :+
 
Laatst bewerkt:
Iets verzekeren tegen een risico doe je voor het geval dat het risico zich voordoet en je de schade niet wilt/kunt betalen.
Er zijn mensen die hun auto van €1000,- all risk verzekeren omdat ze dat bedrag niet hebben liggen en de auto niet kunnen missen als ze'm total loss rijden. Andersom zijn er ook mensen die hun auto van €20.000 WA+ verzekeren omdat ze nog wel €20.000,- hebben liggen in geval van total loss of ze schatten dat risico erg klein in.

De premie bij een maatschappij is afhankelijk van je leeftijd, postcode, schadevrije jaren en niet te vergeten je motor. Als je de motor altijd buiten hebt staan is het risico op diefstal gewoon vele malen groter dan wanneer die binnen staat maar of dat het premie verschil waard is dat weet je zelf het beste, wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Daarnaast koop je natuurlijk ook een stukje gemoedsrust als je'm voor diefstal verzekerd. Veel diefstal premies zitten tussen 10 á 15 euro extra. Stel je kunt 'm voor €10 extra voor diefstal verzekeren dan duurt het 20 jaar voordat je op de aanschafwaarde zit.

Het wordt ondertussen al een heel verhaal en ik kan nog wel even doorgaan :+
Kijk voor jezelf wat het je waard is.
Hier zit bij unive geen verschil in toevallig naar geïnformeerd toen ik mijn nieuwe motor verzekerde.
Als er maar een goed gekeurd slot om heen zat was het goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan