Waar kan het aan liggen (R1 storingen)

C0bra

MF veteraan
18 jul 2004
1.435
0
Enschede
Hoi,

Ik heb pas een R1 gekocht uit 1999, en natuurlijk bij een dealer dus heb zowieso garantie :Y . Maar vroeg me gewoon af wat het misschien zou kunnen zijn, mijn motor heeft namelijk 3 kwaaltjes die zowieso even opgelost moeten worden.

Als ik bij een stoplicht sta en op wil trekken met iets teveel gas dan lijkt het alsof de motor zich verstikt in teveel lucht..kom dan ook amper voorruit tot hij hem pakt en opeens weg schiet. Doe ik dit subtiel met gas dan heeft hij het ook iets maar is dan wel pats boem weg. Vraag me even af waar dit aan zou kunnen liggen? Zou de Exup openstaan ofzo (zijn dit de kwalen die je dan krijgt)...

En ik heb ook onder het rijden een trilling, maar die heb ik alleen als ik opeens volgas geef dan trilt de motor best wel. Hoe noem je dit ook alweer hoogfrequent? had begrepen dat 2 van de 10 yamaha´s zoiets kunnen hebben, heb er ook een monteur op laten rijden en die gaf aan de blokbouten (heb ik al nagelopen zit vast) of de ketting? die lijkt oke te zijn.... Hij zei wel dat ie het meer had dan normaal, maar goed ik zelf vind het al niet eens hinderlijk meer, maar laat de dealer wel ff kijken natuurlijk.

En ik heb speling in de balhoofd, nu heb ik alleen het zelf iets proberen aan te draaien maar nu knakt hij als ik het stuur draai alsof er een vierkant lagertje in zit. Is dit wat ik denk of is er iets ernstigers aan de hand?. Het stuur zegt dus een ijzer op ijzer tik als ik het draai soms.

Anyway belachelijke punten die de dealer allang had kunnen oplossen voor ze de motor te koop zetten. Maar goed daar doen we nix aan nu. Ben gewoon even nieuwschierig wat het kon zijn.. verder rijdt de motor super!! alleen bij het stoplicht even iets rustiger wegtrekken zodat ie niet in de stikmode komt.
 
Misschien moet je eens bij WARME motor je stationair-toerental een tikkie hoger inregelen.
Ik denk aan een pietsie toegenomen ruimte op excentriek-delen, slijtage die toeneemt o.a door (vroeger) te eng-zuinige stationair-afstelling en daardoor te weinig vliegwiel-werking.
 
Pragtig ;)

FF Serieus : Dat probleem bij het "te snel wegtrekken" zou ook in/aan de koppeling kunnen liggen.

nee dat is het niet, het is echt iets met de afstelling. Soort van geen benzineachtig iets krijg je dan. Doe je kraantje maar dicht en probeer dan nog maar eens hard weg te trekken dan zul je merken dat je opeens wel nog langzaam kan rijden in de toeren maar hoog is weg. Ik heb dat precies andersom.

Niet veel overigens maar wel hinderlijk.
 
ondertussen weet ik al meer, trillen is even synchen met de carbs, en hij moet ook even afgesteld worden + exup even nalaten kijken maandag. Balhoofd is al gedeeltelijk opgelost (die dikke moer lag gewoon los) speling is er nog maar dat mogen hun weghalen.

hun = dealer ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan