Waar motorpapieren etc. laten?

jee-bee

MF'er
7 sep 2011
99
0
Gronau NRW
Als je onderweg bent met de motor zit ik altijd te denken waar ik de papieren, bankpas, huissleutels en wat contant geld etc. kan laten. En dan het liefst in een compact tasje of portemonnee wat onder het zadel kan.

Nu heb ik vaak alles in de zakken en zit vaak niet comfortabel.

Hoe doen jullie dit?
 
Kenteken, bankpas, geld en rijbewijs zitten gewoon in mijn portomonee die ik in mijn kontzak laat zitten. Sleutels blijven gewoon in mijn broekzak en heb ik eigenlijk weinig last van. Heb in de kuip wel 1 mini klepvakje waar het eventueel ook nog in kan.

Toen de motorpapieren nog van die grote papieren dingen waren had ik ze altijd in de binnenzak van mijn motorjack :) Daar zit nu vaak mijn telefoon omdat deze de nijging heeft zo strak in mijn broekzak te zitten in mijn motorhouding dat hij zichzelf aan en uit gaat zetten :p
 
Heuptasje, past makkelijk een telefoon, pakkie shag, papieren en een portemonee in.
 
Meestal gewoon in mijn binnenzakken. Heb in mijn (leren) pak drie vakjes zitten.
In een vakje mobiel, ander portemonnee en in het laatste groenekaart / kentekenbewijs/sleutel(s).

Echter soms rijd ik ook met een tanktas. Dan doe ik alles gewoon daarin.
 
In een plastic hoesje, in mijn motorjas. Zo laat ik ze nooit achter in de motor (niet leuk bij diefstal ... niet dat ze de mijne gaan stelen ...), en zo vertrek ik ook nooit zonder mijn papieren, want heb altijd mijn motorjas aan.
 
Een jas heeft toch van die borstzakken, stop daar je geld. Sleutels in je broekzak. Motorpapieren zitten al 10 jaar in het binnenzakje naast de ritssluiting van m'n jas.
Rugzak? Niet snel, tenzij het iets zachts is maar zeker geen slot en/of ketting.
Bij een val op je rug wil je dat daar niet hebben.
 
Heb een kleine quick lock tanktas. Daar gaat alles in, behalve mn telefoon.
Die doe ik altijd in de binnenzak van mn jas.
 
Ergens in een koffer. Maar ja, Goldwing. Plek zat.
Sowieso geen harde voorwerpen in mijn jas of broek. Ben een keer van mijn motor gereden en op mijn telefoon terecht gekomen. Damn, daar heb ik dagen last van gehad.
 
Papieren aan de veilige kant van het goretex.

Voor de rest heuptas.

image1.jpg
 
papieren zitten altijd in een ziplock tasje in binnenzak motorjas.

de rest: in de magneettanktas/rugzak.

nog meer: de tanktas openritsen zodat het volume verdubbelt.

wat? nog meer? in de zijkoffers.

NEE, nóg meer!? de zijkoffers openritsen zodat het volume verdubbelt.

G*#$%DV#$ nóg MEER??? op het rekje knopen.

NOG NOG VEEL MEER?!!!!!1111!!1! het aanhangertje er achter.

:W
 
Laatst bewerkt:
Zo'n ziplock ding heb ik inderdaad ook. Die zijn erg handig en waterdicht. Een alles in 1 oplossing is er dus nog niet.

Gat in de markt dus? :-)
 
Ik heb gewoon alle papieren in een postkaartenhoesje gedaan. Dit is een redelijk stevig hoesje maar niet te hard. Alle papieren, bankpas en geld doe ik hier in. En dan in de binnenzak.
 
Heb alleen voordeur sleutel en telefoon en bankpas bij. Verder niks.
Heb maar 1 binnenzakje in mijn leren combi en inder t zadeltje past net niks.
Rijbewijs en papieren nooit bij. Kan ik alleen maar kwijtraken en kapot maken in dat te kleine zakje.
 
In de rechterborstzak van mijn jas, woont daar samen met oordoppen en haakse ventieladapter. Portemonnee met rijbewijspasje woont tijdens ritjes in de linker binnenzak en wordt beveiligt met een rits.

Snap je probleem wel, kan in mijn zomerjack de voertuig papieren ook niet kwijt. Gaan dan in de rugzak, rugzak gaat vervolgens in de hutkoffer op de bagagedrager :Y

Zou dan ook graag zo'n kentekenpasje hebben, iemand die weet hoe het lompe papier om te zetten naar een pasje. Voertuig opnieuw overschrijven naar mezelf had ik al bedacht, maar volgens mij heb je dan een tussenpersoon nodig.

Edit: Ga binnenkort het balletje maar eens opgooien bij de RDW. Willen al een tijdje mijn autopapieren omwisselen vanwege incorrect vermelde CO2 toeslag (in 2012 op kenteken gezet en in jan 2013 door mij gekocht). Vrees alleen dat ik wederom niet door de bureaucratische molen ga komen..
 
Laatst bewerkt:
Heb gelukkig aardig grote binnenzakken in m'n motorjas want heb geen ruimte onder m'n zadel...

Hier gaat dus aan de ene kant een dun mapje met de kentekenpapieren e.d

Andere kant telefoon met heel klein(dun) portemonneetje.
Nooit geen last van omdat het allemaal heel dun is.
:]
 
In de rechterborstzak van mijn jas, woont daar samen met oordoppen en haakse ventieladapter. Portemonnee met rijbewijspasje woont tijdens ritjes in de linker binnenzak en wordt beveiligt met een rits.

Snap je probleem wel, kan in mijn zomerjack de voertuig papieren ook niet kwijt. Gaan dan in de rugzak, rugzak gaat vervolgens in de hutkoffer op de bagagedrager :Y

Zou dan ook graag zo'n kentekenpasje hebben, iemand die weet hoe het lompe papier om te zetten naar pasje. Voertuig opnieuw overschrijven naar mezelf had ik al bedacht, maar volgens mij heb je dan een tussenpersoon nodig.

http://kentekencard.info/aanvragen-kentekencard/
 
In de rechterborstzak van mijn jas, woont daar samen met oordoppen en haakse ventieladapter. Portemonnee met rijbewijspasje woont tijdens ritjes in de linker binnenzak en wordt beveiligt met een rits.

Snap je probleem wel, kan in mijn zomerjack de voertuig papieren ook niet kwijt. Gaan dan in de rugzak, rugzak gaat vervolgens in de hutkoffer op de bagagedrager :Y

Zou dan ook graag zo'n kentekenpasje hebben, iemand die weet hoe het lompe papier om te zetten naar pasje. Voertuig opnieuw overschrijven naar mezelf had ik al bedacht, maar volgens mij heb je dan een tussenpersoon nodig.


Kan nu al, of zeer binnenkort) gewoon aangevraagd worden alleen weet niet meer bij de rdw of postkantoor
 
Toevallig vandaag nagevraagd bij RDW daar kreeg ik de tip even te wachtten, kost nu 31 euro maar gaat dit jaar nog flink omlaag...

Dus ik wacht wel even met omzetten van papieren naar kentekencard...
 
Heb de papieren in mijn broekzak.
Portemonnee in de andere broek zak.
Telefoon en ipod in de jas en sleutels ook in de jas.
Wanneer wintervoering in de jas zit de protemonnee daar ook in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan