Waar op te letten bij aankoop? GSXR600 1997

..Thijs..

MF veteraan
31 okt 2004
1.769
12
omg. Venlo
Hoi mensen,


Ik heb misschien een GSXR600 op het oog uit 1997 met 38 k km op de klok.

Waar moet ik op letten bij aankoop, wat zijn bijvoorbeeld zaken die rond die km-stand vervangen/afgesteld moeten worden? (distributieketting/kleppen stellen oid)

Wellicht iemand nog tips en of ervaringen?


grz Thijs
 
De nokkenas ketting spanner wil nog wel vaak kapot gaan. Dan zal je dus geratel horen.
Verder gewoon vagen naar de onderhouds geschiedenis van de vorige eigenaar. Weet je precies waneer wat gebeurt is en waneer wat weer moet gebeuren.
 
Kleur maakt me niet zoveel uit, als het me maar enigszins gaait ;).
Technisch vind ik het belangrijkste. Heb geen zin om een foddel te kopen iig.
Verder nog euveltjes/kwaaltjes rond die km stand? Iemand enig idee bij welke km stand normaal gesproken de nokkenasketting vervangen dient te worden, of hoeft dat alleen maar als ie uit spec is?


grz Thijs
 
Volgens mij is daar geen gegeven km stand voor.
Ik heb een 99 model gehad, gekocht met 39000 km en toen ik hem kocht begon hij net te ratelen. (was trouwens verholpen bij de motor zaak voor 25 euro dus dat is ook wel een meevaller dacht ik)
Als de motor goed is onderhouden, hoef je helemaal niet te schrikken van de km stand. Zou gewoon heen gaan, vragen naar bonnetjes en dergelijke om te kijken of hij op tijd zijn beurtjes gehad heeft. Proefridje maken en als hij ook nog lekker loop gewoon kopen.
 
Valt wel mee staan ze niet om bekent, moet je bij de ouwe R6jes wezen geloof ik.
Die van mij verbruike iniedergeval geen olie
 
Ik ben sinds vorig jaar de trotse eigenaar van een SRAD 600 van '97 en inderdaad als je op de kleur let > blauw/wit :} dan zit je al een eind goed ;)

Even serieus, als je goed op de slijtagedelen let en de algemene staat van de motor (duidelijke schaaf/valplekken oid krassen op vreemde plaatsen) ben je al een heel eind. Een beetje motoreigenaar zorgt dat 't beestje goed onderhouden is en als er een beurt eraan zit te komen moet de prijs ernaar zijn. Ik ben zelf wel heel tevreden over m'n Suzuki in ieder geval en heb nog geen rare dingen meegemaakt. Mijn vriendin trouwens ook niet met de hare ('98-er).

Veel succes met het vinden van zo'n mooi machientje.
 
Misschien issie al weg, anders ga ik van het weekend ff kijken. Prijs is goed iig ;).
Bedankt voor de tips!

grz Thijs
 
Goed opletten of er niet mee geraced is!! :Y
Kuipwerk ziet er dan uit als nieuw maar de motor heeft dan dus aardig op z'n kl*ten
gehad.
-Let op gaatjes die in blokbouten, remklauw bouten zijn geboord.
-Aanslagnokken voor de stuuruitslag zitten dan meestal boutjes ingedraaid.
-Gewoon frame e.d. goed bekijken.
-Blokjes van de Srad kunnen wel wat hebben.
-Nokkenaskettingspanner is een zwak puntje.
-Gasnaaldbussen kunnen wel eens zijn uitgesleten (uit ervaring) dit is een dure reparatie.

Groeten :]
 
Goed opletten of er niet mee geraced is!! :Y
Kuipwerk ziet er dan uit als nieuw maar de motor heeft dan dus aardig op z'n kl*ten
gehad.
-Gewoon frame e.d. goed bekijken.

Groeten :]

Heeelllle goeie tip.....zo kocht ik namelijk een keer een wrak hier op het mf. De motor zag er in eerste instantie goed uit en reed prima ..... de rest raadt je al..... Was ook een 97-er dus hopelijk heb je niet dezelfde op het oog. Ik verkocht de mijne als wrak voor een grijpstuiver aan een opkoper uit Drenthe en nu heb ik hem weer in zuid-holland ( Den Haag ) zien rijden..........
 
Valt wel mee staan ze niet om bekent, moet je bij de ouwe R6jes wezen geloof ik.
Die van mij verbruike iniedergeval geen olie

:^

Ligt er erg aan hoe er met de motor gereden is, mijn r6 gebruikt geen olie en een srad welke altijd netjes warm gereden is als t goed is ook weinig tot niets (al hoor je soms wel eens dat ze wel wat verbruiken maar zoiets kan je ook ruiken/zien)

verder gewoon de algehele staat vd motor bekijken, een liefhebber zal vaak ook beter om het onderhoud gedacht hebben :)
 
Enige wat ik veel gelezen heb is die nokkenaskettingspanner die kapot wil gaan, maar dat hoor je snel genoeg. Olieverbruik heb ik bij mijn SRAD 600 uit 97 ook amper.

Qua onderhoud zit hij denk ik tussen zijn beurtjes in. Even bij eigenaar vragen wat laatste onderhoud is geweest en bij welke km stand. Ketting/tandwielen even bekijken en bij de voorvorkpoten of hij niet zweet. Daar krijgt de mijne nu een beetje last van.

Succes
 
-Gasnaaldbussen kunnen wel eens zijn uitgesleten (uit ervaring) dit is een dure reparatie.

Hoe kan ik dat van die gasnaalbussen merken/oproepen onder het rijden? Laag in toeren met lage belasting?

@Soesoeki,


Het is een rood/zwart/grijze GSXR met gele kuipruit en laser demper.



grz Thijs
 
Hoe kan ik dat van die gasnaalbussen merken/oproepen onder het rijden? Laag in toeren met lage belasting?

Je merkte dit vooral als je gewoon (rustig) wegrijdt, de motor rijdt in eerste instantie normaal weg en krijgt dan in het 1/4 a 1/3 gebied van je gasstand ineens een enorme dip en rijdt verder wel normaal (rollend).
Ik merkte het vooral bij wat kouder weer.
Nu weet ik dat die Srad zowiezo een vermogens/koppeldip hebben rond de 6000 tpm maar de dip waarover ik het heb ligt hier dus nog onder.
Bij twijfel - op de Dynobank zetten!! dan weet je het meteen. :}

Gr.
 
Ik probeer er een flink stuk mee te rijden. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik wel een racer wil, gezien de zithouding en het rijden van lange stukken.
Maar goed, deze kruiste mijn pad voor een goede prijs dus wie weet.

Iemand nog enig idee wat de inruilwaarde van zo'n ding is?


grz Thijs
 
Ik heb al meer dan een ton met mijn 600 uit 97 gereden!... 4x de winter door... kreng is niet kapot te krijgen, afgezien van wat kleine dingen uiteraat...

Lange afstanden is afzien, maar ja dat weet je als je zo'n ding koopt!
Ik ben nog steeds tevreden over deze fiets (alhoewel hij nu echt op begint te raken)


ps.... km teller en dag tellers lopen vast als je de 99.999 km passert..... hij komt niet meer op 0 te staan B|
 
Als die teller het enige minpuntje is dan mag je toch wel in je handjes klappen nietwaar. IK ben wel benieuwd naar de verkoper van je volgende motor bij inruil. Hoeveel heeft die SRAD gelopen meneer? HOEVEEL?!?!? Komt er weer een SRADje voor terug of iets nieuwers?
 
deze srad gaat niet meer weg!!!!!.... maar ik zit nu te kijken naar een zxr...(zit zelf nogal low budget -O- )
 
Terug
Bovenaan Onderaan