Waar vind ik lekkere "linkse" bochten!?!

je favoriete "KLAVERBLAD"

  • Hoevelaken

    Stemmen: 1 6,3%
  • PPP

    Stemmen: 2 12,5%
  • Apeldoorn

    Stemmen: 7 43,8%
  • De Baars

    Stemmen: 1 6,3%
  • Gorinchem

    Stemmen: 2 12,5%
  • Anders, nl. .......

    Stemmen: 3 18,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Silver Bullet

Die hard MF'er
10 mrt 2003
383
0
Het knee-downen gaat me al aardig af, dat wil zeggen de rechter kant. ik zou ook zo graag die linker kant eens even flink tegen het asvalt duwen.... maar waar vind ik die linkse bochten nou!??
 
Knooppunt Empel bij Den Bosch, waar de A59 over gaat in de A2. Dat is een best linkerbochtje.. goed asfalt, vluchtstrook, maar wel een vangrail helaas. Draait wel erg ver door, een betere/langere heb ik in onze regio nog niet gevonden...
 
Zie het filmpje in mijn signature.

A15, afslag Opheusden...perfecte bocht voor zowel links als rechts :)
 
vette bocht daar bij Opheusden!! Laat ik nou net daar vlakbij, Wamel (tegenover Tiel) wonen!!! Thanks
 
Rotonde's zijn over het algemeen veel te link, negatieve verkanting en troep/olie.

Een goede kneedownbocht is niet zo heel makkelijk te vinden...er is altijd wel iets wat de bocht verprutst bijvoorbeeld (stoepranden, lantaarnpalen, etc).

En Wamel is inderdaad maar 10 minuten rijden, dus hop, oefenen jij :)
 
Klopt, linkerbochten zat, maar niet bruikbaar!! en rotondes vind ik zowiezo niks. een keertje geprobeert, lag er ineens een putdeksel op mijn lijn!!! slik!!
ik ga zeker die linker ff oefenen!!
 
KUT! Ook al te ver.

full


(maar die 1:10 moet sneller kunnen }) )
 
Op de Baars kan je ook links kneedownen, alleen niet zo lang.. als je vanaf het viaduct de weg opgaat richting Den Bosch/Berkel-Enschot heb je een links-rechts slinger en die is best gaaf... maar je moet wel volgas aan komen knallen op dat korte stukje (je hebt vrijwel een staande/langzaam rijdende start) anders ga je er niet hard genoeg voor.
 
He Duderuud, vet filmpie man, echt tof.

En Haga-san, die slinger op de Baars in idd wel tof maar ik heb me knie nog nooit aan de grond gereden en daar helaas ook nog nie.

Nog ff sparen en dan kan ik met me nieuwe moto weer aan de gang })
 
nou, de Baars heb ik wel gehad. daar is niks meer aan als je eenmaal op PPP/Hoevelaken?Apeldoorn bent geweest!!! Daaer rij je namelikjk een stuk lekkerder :]
 
Op de A58 Tilburg-Eindhoven, afslag Best. Einde afslag linksaf, krijg je een mooie linker door het tunneltje. Nadeel is dat hij redelijk blind is, maar wel mooi verder. Als je dan omdraait kan je hem ook rechts kneedownen. Is vrij breed en 2 baans.
 
Er zijn wel mooie rotonde's, rond Veenendaal bijvoorbeeld, daar liggen dubbele rotondes.

Wel even een kleine tip, oefen er alleen als het rustig is, anders lig je zo onder een auto :(
 
Op de Baars kan je ook links kneedownen, alleen niet zo lang.. als je vanaf het viaduct de weg opgaat richting Den Bosch/Berkel-Enschot heb je een links-rechts slinger en die is best gaaf... maar je moet wel volgas aan komen knallen op dat korte stukje (je hebt vrijwel een staande/langzaam rijdende start) anders ga je er niet hard genoeg voor.

Linkse Bocht

He Haga, bedoel je soms die 30km/uur bocht @ de baars? Had je mn mailtje trouwens niet gehad of had je gewoon geen zin om te antwoorden, ik denk dak je ouwe mailadres heb kan je me nog een mailtje sturen?

Greetz,
 
Zie het filmpje in mijn signature.

A15, afslag Opheusden...perfecte bocht voor zowel links als rechts :)
Klopt, ben daar ook eens geweest. Hoe hard stuur je die bocht in dat je zo vroeg de knie neerlegt? Ik kreeg hem er niet "down" (zal er wel nog ff moeten oefenen, beetje gewenning kweken)
 
Misschien een beetje ver maar absoluut een topper in Noord-Holland is op de A9 ter hoogte van Heemskerk achter de Texaco. Zie filmpje hieronder.
 
A9 afslag Haarlem-Zuid. Je neemt de afrit, dan komt een heel mooi bochtje naar links. Er staat zo'n bord "u rijd te hard" (je mag er 70 dacht ik). Die bocht is makkelijk met 130+ te nemen. Een heeeeeeel groot nadeel is dat je meteen in de vangrail hangt als het misgaat.

Als je die bocht hebt gehad (snelheid +/-170), vol uitaccelleren en afslag Haarlem-Zuid volgen (N205) dan krijg je eerst een snelle linker, een rechter en weer een snelle linker bocht. Als je die uitkomt weer beetje aan de snelheid houden (100 km/u) (je rijd dan Haarlem zo'n beetje in.
 
En natuurlijk die mooie linker bij knppt. Batadorp, als je vanaf de Ring Eindhoven (A2) de A58 richting Tilburg op rijdt... heeeele snelle lange, 150+, met daarna een knikje naar rechts... :9~ , alleen vaak druk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan