Sinds een week of drie bezig met het opknappen deze rus:
[afbeelding]
Alleen is het wel bedoeld als solo-exemplaar, Want de keuze "bak of de andere motoren?" is uitgevallen in het voordeel van de GL1000 en de TRX.
Ik heb gewoon niet genoeg ruimte
even een vraagje
het aangedreven wiel van het span wat bij mij staat heeft volgens zeggen niet genoeg remvermogen.
lagers waren naar de filistijnen, dus zijn vervangen.
gezien de slijtage vd band is het reservewiel er op gezet.
remtrommel dus compleet verroest , want heeft tijden op het span gelegen als reservewiel.
alleen is duidelijk te zien dat het wiel aangelopen heeft op de 'aanhanging' bij gebrek aan een beter woord :
[afbeelding]
iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
Nou.. het is de zoveelste al die ik tegen kom. bepaald zeldzaam zijn ze niet.Ik zou 'm aan de muur van de garage hangen. Dit is zo'n verzamelstuk, die vind je nooit meer.
mwoa.. Hij was anders aardig kaal hoor (zie foto)Maar slijten doen die krengen niet hoor! !
even een vraagje
het aangedreven wiel van het span wat bij mij staat heeft volgens zeggen niet genoeg remvermogen.
lagers waren naar de filistijnen, dus zijn vervangen.
gezien de slijtage vd band is het reservewiel er op gezet.
remtrommel dus compleet verroest , want heeft tijden op het span gelegen als reservewiel.
alleen is duidelijk te zien dat het wiel aangelopen heeft op de 'aanhanging' bij gebrek aan een beter woord :
[afbeelding]
iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
de lagers zijn vervangen en de linker en rechter afstandsbus zijn (naar mijn inziens) aan de goede kant geplaats, de lange zit dus aan de cardan zijde, andersom zou je dit probleem verwachten.
met de korte afstandsbus wou het achterwiel niet meer draaien dus kwam ik erachter dat ik die 2 had omgedraaid.
misschien door het reservewiel als voorbeeld te nemen en pas later op internet te kijken wat de correcte assemblage volgorde is.
als die om wat voor reden dan ook verkeerd is gemonteerd snap ik nog steeds niet waarom het wiel nu vast zit en niet draait op het moment dat ik de moer vastdraai.
als je dr geen moer van snapt, van bovenstaande verhaal snap ik dat wel, alvast bedankt voor eventuele suggesties of wedervragen.
Om de staat van sleutelblunders aan dit apparaat ter lering maar vooral ter vermaak even door te geven :
alle lagers droog en versleten, wiel kon heen en weer bewogen worden in het span/motorfiets.
in het contactslot was een houtje geplaats om de speling van de sleutel te verminderen.
ik dacht eerst dat het een koper sleep contact was....
het contact aan lampje is nogal duur oem, dus had men een koperdraadje over het glas van het lampje gedaan zodat deze ''''contact maakt'''''nee vaak niet dus met de houder, vandaar de wat hogere prijs van het oem artikel.
aangezien de 8 ampere zekering ook kapoet was heeft men daar dezelfde koperdraad over gespannen.
maar we gaan lekker op het gemak door hoor
Het was oorspronkelijk wel de bedoeling dat rondom de zelfde maat bus binnen één vervoermiddel werd gebruikt. Omdat alles op "unit-niveau" op elkaar past zegt dat helaas echter niets over het vervoermiddel in de huidige samenstelling. Men wilde wel eens een cardannetje uitwisselen....je zou met die verschillende afstandbussen dus kunnen afvragen wat je dan aan je reservewiel hebt als de bussen achter de lagers zitten...
als de verschillende lengtes voor verschillende voertuigen zijn , dus bovenstaande reservewiel opmerking niet van toepassing is, staat het ook niet echt duidelijk in omschrijving van die 3 links.
super bedankt voor alle tips.
de afstandbussen waren al erg versleten.
In 1 wiel zat inderdaad een gloednieuwe bus, te zien aan de kleur en totale gebrek aan slijtage.
deze zit er in aan de cardan kant, dus zou je zeggen dat die juist de meeste afstand geeft.
je zou met die verschillende afstandbussen dus kunnen afvragen wat je dan aan je reservewiel hebt als de bussen achter de lagers zitten...
als de verschillende lengtes voor verschillende voertuigen zijn , dus bovenstaande reservewiel opmerking niet van toepassing is, staat het ook niet echt duidelijk in omschrijving van die 3 links.
Maar wel een erg handige site.
ik was zelf met deze bezig : Wheel - Spare parts - Dnepr MT10-36 - East Highway
ik weet iig wat ik kan gaan doen als ik echt veel tijd overheb als ik met pensioen ga