Waar zijn mijn handschoenen

Wolfman

MF veteraan
4 mrt 2003
4.254
13
Ridderkerk
Motorpak aan, helm op, handschoenen aan en rugzak op. Klaar om naar me werk te gaan.
Wil ik de tuin in lopen zie ik mijn pakje brood nog op het aanrecht liggen. Oeps… bijna vergeten, dat zou hongerlijden worden op het werk. Rugzak af, pakje brood in me rugzak, rugzak weer op en naar buiten naar de motor. Het zeil eraf en in de schuur gelegd. En weer terug naar de motor.
He…waar zijn mijn handschoenen nou?
Terug naar binnen en overal zoeken. In de schuur kijken. Weer naar binnen en weer overal gezocht, maar geen handschoenen.
Ik word steeds bozer en snap er niets van. Weer naar buiten, nee ze liggen ook niet op de motor. Dan maar weer binnen zoeken. Ik loop naar de hond te snauwen omdat hij voor me voeten loopt. Maar dat arme beest is alleen maar blij en denkt het baasje is weer terug, das snel.
Maar na echt overal opnieuw gezocht te hebben geen handschoenen. En ik had ze net nog aan! Moedeloos dan maar mijn zomerhandschoenen gepakt en aangedaan.Dan maar koude vingers. Ik snapte er echt niet van.
Ik ga weer naar buiten naar de motor. Loop ik langs het aanrecht…..wat ligt daar?
Mijn pakje brood!
Nou moe, nu snap ik er echt niets meer van. Die had ik toch net in mijn rugzak gestopt.
Rugzak af, rugzak open en wat zie ik? Mijn handschoenen in mijn rugzak!

Ik heb de hond nog maar een extra aai over zijn bol gegeven en ben toen maar gauw naar mijn werk gegaan.
 
Heel herkenbaar...

[me]Orpheus moet altijd goed onthouden waar ie allemaal geweest is... Dan kan ie al de spullen die hij along the way heeft laten liggen later weer ophalen. |( [/me]
 
Zo had ik een keer getankt. Na het tanken nog even het viziertje schoonmaken aan de zijkant van het benzinestation. Ok, ook klaar, ga op m'n motor zitten, start de motor, acht gut, handschoenen niet aangetrokken, lagen achter me op de buddy-sit. Ik sta heel rustig op, je kent het wel, dan laat je voorzichtig dan motor op de standaard leunen... hmmm, wat gaat die motor toch ver naar links.... NEEEEEEE k*t had de standaard al ingeklapt. Kon de motor net niet meer houden, hij was over het zwaartepunt heen, dus heel lichtjes raakt ie net het asfalt, fock, ik stond er gelukkig nog als een dolle aan te sleuren. Gelukkig maar een hele lichte beschadiging aan de spiegel en op het blok. Ach ja, gebeurt je een keer. Ik betrap me nu erop dat ik echt iedere keer bij het verplaatsen, op/afstappen etc etc of de standaard in of uitgeklapt is.
 
Leuk voor je motorrijdende collega's:
bindt de duimen van zijn/haar handschoenen aan elkaar met een dunne tire-rap.
Komt hij/zij pas achter in de parkeergarage met lopende motor, helm op en klaar om weg te gaan! 8-)

Ok Ok, ik was het zelf die daar stond, maar heb het wel onthouden.

Nog een leuke:
Op m'n Navigator zit een kofferset; nooit gehad, altijd sportmotoren gereden, half uur gezocht naar m'n sleutels op de TT camping, grasveld bijna omgeploegd, sleutels zaten waar ik ze achterliet; in het slot van m'n topkoffer..... :X
 
Leuk voor je motorrijdende collega's:
bindt de duimen van zijn/haar handschoenen aan elkaar met een dunne tire-rap.
Komt hij/zij pas achter in de parkeergarage met lopende motor, helm op en klaar om weg te gaan! 8-)

Ok Ok, ik was het zelf die daar stond, maar heb het wel onthouden.

Hahahaha geweldig, wat een rotstreek!

Nog een leuke:
Op m'n Navigator zit een kofferset; nooit gehad, altijd sportmotoren gereden, half uur gezocht naar m'n sleutels op de TT camping, grasveld bijna omgeploegd, sleutels zaten waar ik ze achterliet; in het slot van m'n topkoffer..... :X

Goede vriend van me had alles al ingepakt en daarna werd het zoeken
naar z'n sleuteltjes.
Bleken ze nog in z'n tent te liggen die al netjes opgerold achterop
de motor zat...
 
Motorpak aan, helm op, handschoenen aan en rugzak op. Klaar om naar me werk te gaan.
Wil ik de tuin in lopen zie ik mijn pakje brood nog op het aanrecht liggen. Oeps… bijna vergeten, dat zou hongerlijden worden op het werk. Rugzak af, pakje brood in me rugzak, rugzak weer op en naar buiten naar de motor. Het zeil eraf en in de schuur gelegd. En weer terug naar de motor.
He…waar zijn mijn handschoenen nou?
Terug naar binnen en overal zoeken. In de schuur kijken. Weer naar binnen en weer overal gezocht, maar geen handschoenen.
Ik word steeds bozer en snap er niets van. Weer naar buiten, nee ze liggen ook niet op de motor. Dan maar weer binnen zoeken. Ik loop naar de hond te snauwen omdat hij voor me voeten loopt. Maar dat arme beest is alleen maar blij en denkt het baasje is weer terug, das snel.
Maar na echt overal opnieuw gezocht te hebben geen handschoenen. En ik had ze net nog aan! Moedeloos dan maar mijn zomerhandschoenen gepakt en aangedaan.Dan maar koude vingers. Ik snapte er echt niet van.
Ik ga weer naar buiten naar de motor. Loop ik langs het aanrecht…..wat ligt daar?
Mijn pakje brood!
Nou moe, nu snap ik er echt niets meer van. Die had ik toch net in mijn rugzak gestopt.
Rugzak af, rugzak open en wat zie ik? Mijn handschoenen in mijn rugzak!

Ik heb de hond nog maar een extra aai over zijn bol gegeven en ben toen maar gauw naar mijn werk gegaan.


En dan maar rustig wegrijden terwijl je eigenlijk zin hebt om eens lekker te blèèèren }) tenminste ik denk dan meestal , dat kan nooit goed gaan op zo'n dag. Scheuren maar een andere dag. Jullie :?
 
Zeeeeeeer herkenbaar: stond laatst helemaal aangekleed klaar: ff binnen handschoenen halen en wegrijden, hé shit: sleutels weg... bijna 1/2 uur gezocht tot ik zag wat er uit de voordeur bungelde. :(
 
full

Leuk verhaal...
 
Vorig jaar augustus.
Ik was op mijn RSV Mille naar België geweest om de trouwerij van een motorbuddy bij te wonen, maar moest op tijd weer weg omdat ik een aan tijd gebonden afspraak had in de kop van Noord Holland. Daar ik eigenlijk te laat uit België was weggereden, moest het gas er maar op. Helaas moest ik daardoor een keertje extra tanken.
Mijn portefeuille lag in het kontje van de Mille, die geopend wordt door de contactsleutel in een slotje aan de zijkant van de motor te steken. Portefeuille eruit,
Buddy weer dicht, helm af, handschoenen uit, getankt en afgerekend. Portefeuille had ik inmiddels na het afrekenen in de binnenzak van mijn jas gestoken. Klok gaf aan dat ik inmiddels al op de plaats van bestemming had moeten zijn….Nog even voelen, alle ritsen dicht, helm op, handschoenen aan, motor van de jiffy, dagteller op nul, contact aan. Huh, waar is mijn contactsleutel gebleven? Handschoenen uit en in de broek en jaszakken zoeken. Niets. Binnenzak dan? Niets. Misschien in de portefeuille gestoken? Niets. Even goed zoeken en vooral kalm blijven. Terug naar de kassa gelopen. “Mevrouw, heeft er iemand misschien een motorsleutel gevonden, zo’n zwarte?” “: Neen, mijnheer …Sorry”. Lichtelijke paniek. Weer teruglopen naar de motor en onderweg goed zoeken. Niets. Zweetdruppels beginnen zich te vormen op mijn voorhoofd, het resultaat van 29 graden plus lichtelijke paniek… Wat had ik ook allemaal weer gedaan?!? Ik besluit alle handelingen door mijn hoofd nog eens de revue te laten passeren . Als ik mij over de motor heenbuig zie ik de sleutel gewoon in het slotje aan de zijkant steken. Mijn acuut vuurrode wangen vormen een passende omgeving voor het druppelende voorhoofd. Helm op, ritsen dicht, handschoenen aan, starten en GAZZZZZ…

Ja Wolfman, ik ken het gevoel…
 
Laatst bewerkt:

Zo heeft een oude vriend van mij de maraton gelopen met zijn puch'je toen we de bougiekabel los hadden gemaakt ...hehehhe })
Hij schelde en k*nk*ere op dat ding joh, en wij heeelemaaal plat van het lachen :X :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan