... Weer een beginnend sleutelaar ontmoedigd. Zo leert hij het natuurlijk nooit...
Zit wat in...
Om het linker kuipdeel er af te halen verwijder je eerst het zadel. Dat gaat zonder gereedschap; de contactsleutel prik je boven de nummerplaat, draaien, achterste zadel verwijderen en de voorste kun je nu achterwaarts wegschuiven. Dit zadel is drievoudig verstelbaar, ook zonder gereedschap.
Nu kun je het linker kuipdeel verwijderen, een boutje naast de triangel, ééntje in de tank en drie snelsluiters.
De accu zit zoals gezegd onder te tank; hij is vastgesjord met een rubber strap, daar is niets moeilijks aan.
Begin altijd met het losmaken van de min (massa). Houd de min pool goed afgeschermd, in principe ben je al veilig als hij los is maar als je niet oppast kun je lassen met een accu, dus altijd eerst de min los, en het laatst weer vast.
De reden dat je de min eerst losmaakt is simpel, voor het losmaken heb je gereedschap nodig, dat is van metaal, metaal geleidt stroom.
Zou je de plus eerst losmaken en je stoot met jouw sleutel tegen het frame dan maak je meteen een enorme kortsluiting.
Begin en eindig dus met de min, die zit toch aan massa en dan is er geen spanningsverschil tussen de sleutel en de motor.
Succes.