Waarde MT07 2020

15 nov 2020
30
15
Hallo mf leden

Ik vroeg me af wat een mooie prijs indicatie is voor een 2e handse mt07 uit 2020 met 20000 km op de teller. Verder heeft het nieuwe pirelli rosso 3 banden eronder zitten (net geen 800km mee gereden nog) en een aftermarket uitlaat. Twv 450 euro. Met wat andere leuke opties als valdoppen, een usb charger, korte kentekenplaat.

Maakt een hoge km stand nou echt het verschil? De motor is verder een hele goeie conditie. Het gaat overigens om een techblack 35kw versie. Deze vind je bijna nergens meer.

Tevens heeft de motor ook nog yamaha garantie tot 2022 mei.

Eerste motorzaak die ik instap geeft aan dat ze 5700 euro bieden. Wordt er altijd zo laag geboden bij dealers? Vind het namelijk echt lachwekkend. Maar misschien zie ik meer waarde in mijn motor omdat het "mijn" motor is en weet dat ik er goed mee ben omgegaan en onderhouden.

Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie meningen.

Wat is jullie advies?
 
Je schrijft niet voor niks af per km😁
 
Accesoires krijg je geen cent voor. Er af trekken en los verkopen als je er geld aan wilt verdienen.
Zeldzame kleur krijg je ook geen cent voor.
Vergeet alle centimentele waarde, voor de aankoper doet dat er totaal niet toe.
 
Accesoires krijg je geen cent voor. Er af trekken en los verkopen als je er geld aan wilt verdienen.
Zeldzame kleur krijg je ook geen cent voor.
Vergeet alle centimentele waarde, voor de aankoper doet dat er totaal niet toe.
Goed om te weten, erg jammer natuurlijk. Alleen vraag ik me dan af of ik meer kans heb met een betere prijs als ik het als particulier verkoop? Want de dealers verkopen de motor kaal voor in principe dezelfde prijzen rond de 6700euro. Wat ik dan meer te bieden heb is de accessories. Waar ik overigens van overtuigd ben dat ze erg in de smaak zullen vallen bij de meeste. De mt07 krijgt altijd wel een nieuwe uitlaat eronder. Dus deze heeft mijn motor dan al. Ook de valdoppen voor bescherming voor eventuele vallen etc.
 
Waar ik overigens van overtuigd ben dat ze erg in de smaak zullen vallen bij de meeste. De mt07 krijgt altijd wel een nieuwe uitlaat eronder. Dus deze heeft mijn motor dan al. Ook de valdoppen voor bescherming voor eventuele vallen etc.

Ja, maar het is niet zo dat als je je motor volhangt met spullen de waarde evenredig met de aanschafkosten van die spullen, stijgt..

Kan goed kloppen, in dit geval ging het om inruilwaarde. Vraag ik dan teveel als ik hem zelf verkoop voor 7000?

Net wat de gek er voor geeft. Kijk gewoon even rond op marktplaats en wees een beetje realistisch. Als er nette motoren voor 6000 te koop staan kan je de jouwe wel voor 7k te koop zetten, maar dan ben je waarschijnlijk lang aan het wachten voor 'ie verkocht raakt.
 
Als de zaak een bedrag biedt dat jij te laag vind dan vraag je toch om meer. Jonge occasions zijn best gezocht nu. Als ze vervolgens niet akkoord gaan dan zoek je een ander bedrijf. Of je verkoopt hem aan een particulier, dan is het goed mogelijk dat je meer vangt dan bij de motorzaak. Soms zijn er wel is inruilacties bij de dealer, op nieuwe motoren.

Die extra's bieden over het algemeen geen meerwaarde voor de dealer, klant koopt liefst 'stock' want vertrouwder o.i.d, wil toch zijn eigen smaak toevoegen, weet ik veel.
 
Kan goed kloppen, in dit geval ging het om inruilwaarde. Vraag ik dan teveel als ik hem zelf verkoop voor 7000?
Zou marktplaats particulier proberen te verkopen ja en kijken wat je er nog voor kan krijgen.

2021 kwam de opvolger uit van jouw model. Zijn mensen die het nieuwe model minder mooi vinden dus daar kan je het mee proberen.
Puntje is wel dat het nieuwe 2021 model met 0km ongeveer €8000,- kost (normaliter €8300,- maar €300,- korting krijg je zelfs in deze tijden).
Persoonlijk zou ik dan voor de nieuwe kiezen bij een klein prijsverschil.

Op marktplaats zie ik voor 2020 modellen rond de €7000-7200 voor motoren van particulieren en iets meer voor motoren van handelaren.
Die modellen hebben dan wel maar rond de 4.000-6.000 km gereden en die van jou 20.000 wat redelijk veel is voor korte tijd.

Wat al gezegd werd over opties --> als je er zoveel mogelijk uit wilt halen die dingen eraf halen en apart verkopen.


Edit:
Zie net dat hier op het forum in de verkoopsectie een 2019 model (zou verder identiek moeten zijn als 2020 model) en met maar 4.600 km op de teller. Heeft ook andere uitlaat en nog wat andere dingen en die is €6.300 dus tja
Yamaha MT 07 2019
(of mag je hier geen links plaatsen?)
 
Laatst bewerkt:
Door je accessoires kan je motor voor een particulier natuurlijk meer opvallen dan die van een ander. Maar de opties die jij noemt zijn niet echt bijzonder en dit zijn dingen die veel mensen zelf erop zetten dus dat heeft veel minder waarde dan b.v. Een quickshifter ofzo.

Daarnaast hecht ik bv veel meer waarde aan hoe en waar het onderhoud is gedaan. Ik koop liever een motor met 35.000km waarvan de kleppen enzo zijn gesteld dan een met 25.000 waar al het onderhoud eraan komt.

Als jouw motor in de duurdere groep valt op mp, moet je daar een goeie reden voor hebben. Niet alleen een usb lader enzo.
 
Waarom is de €5700,- lachwekkend? Als de dealer hem verkoopt voor €6700,- moet hij over zijn marge btw afdragen. dat is dus: € 173,50. Dan blijft er € 826,- over en daar moet nog winstbelasting over betaald worden. Dus aan het einde van de rit houdt de dealer er ca. €400-450 aan over.

Daar moet hij de motor aflever klaar voor maken, aftanken en met een beetje pech nog een andere motorfiets op inruilen ook.
 
Laatst bewerkt:
Een Yamaha mt 07 uit 2020 met 21200km erop word al verkocht voor let op:7150€.
Zie geplaatste foto.
Waar die 6700€ op gebasseerd is mij niet helder wat Rody-rc30 noemt.

Gisteren was ik in een motorzaak en zag toevallig ook een paar mt 07 staan van 2020.
Sommige met nog hogere kilometerstanden als de genoemde 21200km.
De vraagprijs ervoor was bij die dealer 7500€
En eentje had zelfs nog schade en stond te koop 7300€ .
Dus ik denk dat topic starter shapelessdreams wel redeljk goed zit met zijn verhaal dat 5700€ ervoor dan een belachelijk bod is.

Maar het probleem is dat de motorzaken waar hij hem wil inruilen of verkopen gewoon niet meer willen geven.
En particulier kan je hem proberen voor meer te verkopen.

Trouwens wel een trend tegenwoordig staan,motoren op marktplaats en elders particulier vaak nog duurder te koop tweedehands dan bij een willekeurige motorzaak.
Tijd terug was de motorzaak altijd duurder dan particulier nu is dat ook omgedraaid.
Zelfs afgetrapte motoren met schade .
En omgebouwde motoren tot een vreselijk iets vragen ze bedragen voor die soms nergens meer over gaan.
 

Bijlagen

  • IMG_8419.PNG
    IMG_8419.PNG
    134,6 KB · Weergaven: 35
  • IMG_8420.PNG
    IMG_8420.PNG
    133,4 KB · Weergaven: 30
  • IMG_8421.PNG
    IMG_8421.PNG
    183,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Een Yamaha mt 07 uit 2020 met 21200km erop word al verkocht voor let op:7150€.
Zie geplaatste foto.
Waar die 6700€ op gebasseerd is is mij niet helder wat Rody-rc30 noemt.

Gisteren was ik in een motorzaak en zag toevallig ook een paar mt 07 staan van 2020.
Sommige met nog hogere kilometerstanden als de genoemde 21200km.
De vraagprijs ervoor was bij die dealer 7500€
En eentje had zelfs nog schade en stond te koop 7300€ .
Tja ik weet het verder ook niet dus ik dat topic starter shapelessdreams wel redeljk goed zit met zijn verhaal dat 5700€ ervoor dan een belachelijk bod is.
De genoemde prijzen zijn vraagprijzen, daar zijn ze nog niet voor verkocht....... en als je voor €8000,- een nieuwe kunt kopen, koop je er geen een met 20000 kilometer voor € 7500,- lijkt mij.

En zonder foto's is er niets zinnigs over te zeggen. Wat voor uitlaat zit er bijvoorbeeld onder? Sommige uitlaten werken waardeverlagend....

En nog veel belangrijker: heeft de motorfiets de 20000 kilometer beurt gehad?
 
Een Yamaha mt 07 uit 2020 met 21200km erop word al verkocht voor let op:7150€.
Zie geplaatste foto.
Waar die 6700€ op gebasseerd is mij niet helder wat Rody-rc30 noemt.

Gisteren was ik in een motorzaak en zag toevallig ook een paar mt 07 staan van 2020.
Sommige met nog hogere kilometerstanden als de genoemde 21200km.
De vraagprijs ervoor was bij die dealer 7500€
En eentje had zelfs nog schade en stond te koop 7300€ .
Dus ik denk dat topic starter shapelessdreams wel redeljk goed zit met zijn verhaal dat 5700€ ervoor dan een belachelijk bod is.

Maar het probleem is dat de motorzaken waar hij hem wil inruilen of verkopen gewoon niet meer willen geven.
En particulier kan je hem proberen voor meer te verkopen.

Trouwens wel een trend tegenwoordig staan,motoren op marktplaats en elders particulier vaak nog duurder te koop tweedehands dan bij een willekeurige motorzaak.
Tijd terug was de motorzaak altijd duurder dan particulier nu is dat ook omgedraaid.
Zelfs afgetrapte motoren met schade .
En omgebouwde motoren tot een vreselijk iets vragen ze bedragen voor die soms nergens meer over gaan.
Klopt. Dankjewel voor je uitleg, ik denk dat ik dan maar een gok waag met 6700 euro. Zit ik met de verkoop prijs er net onder. Ik weet dat mijn motor gewoon als nieuw rijd en ik zelf motoren heb getest met dezelfde km stand die echt helemaal afgetrapt waren en gewoon niet betrouwbaar reden. Uiteindelijk is het maar gewoon de testrit doen en zien of de koper overtuigd is.
 
De genoemde prijzen zijn vraagprijzen, daar zijn ze nog niet voor verkocht....... en als je voor €8000,- een nieuwe kunt kopen, koop je er geen een met 20000 kilometer voor € 7500,- lijkt mij.

En zonder foto's is er niets zinnigs over te zeggen. Wat voor uitlaat zit er bijvoorbeeld onder? Sommige uitlaten werken waardeverlagend....

En nog veel belangrijker: heeft de motorfiets de 20000 kilometer beurt gehad?
In mijn mening zegt de km stand niet veel als het om 20000km gaat. Uiteindelijk neem ik zo een besluit nadat ik de motor heb ervaren. Ik heb motoren gereden met dezelfde km stand en er zaten sommige tussen die echt heel slecht reden. Zelf weet ik dat ik met veel fatsoen heb gereden en altijd de juiste voorbereiding had voor het rijden zelf. Daarnaast zijn yamaha blokken erg sterk en kunnen veel kms aan als je de benodigde onderhoud goed bij houd.
Betreft de 20000km is de olie en oliefilter al vervangen en de bougies/luchtfilter zullen deze week vervangen worden. Daarbij zal ik ook meteen de sychronisatie doen van de gaskleppen. Combineer dit met gloednieuwe rosso 3 banden. Heb je een mt07 die zo weer 10000km mee kan.

Tevens heeft de motor ook fabrieksgarantie tot mei 2022. Dit bied ook rust dat als er iets onder de garantie niet meer naar behoren werkt. Het verholpen kan worden.
 
Niet verkopen/inruilen via een dealer..
1: Je krijgt een lage prijs / inruilprijs
2: Je kan niet afdingen bij een nieuwe motor

Gewoon verkopen op marktplaats.. dan krijg je iets meer en kan je met "Cash" gaan shoppen voor een nieuwe motor. Dan is het ook makkelijker om wat van de prijs af te dingen. Dus dat is eigenlijk + +
 
Is de garantie aantoonbaar overdraagbaar op de volgende eigenaar?, das wel een puntje van aandacht.
Heeft die volledig dealer-onderhoud volgens het boekje gehad vanwege de garantie?
 
Accesoires krijg je geen cent voor. Er af trekken en los verkopen als je er geld aan wilt verdienen.
Zeldzame kleur krijg je ook geen cent voor.
Vergeet alle centimentele waarde, voor de aankoper doet dat er totaal niet toe.
Maar die accessoires noemen ze maar al te graag in de advertentie, als de motorzaak weer verkoopt. :')
Maar als je 'm bij een motorzaak inlevert, kan je inderdaad beter de accessoires eraf halen en los verkopen op marktplaats oid.
 
Is de garantie aantoonbaar overdraagbaar op de volgende eigenaar?, das wel een puntje van aandacht.
Heeft die volledig dealer-onderhoud volgens het boekje gehad vanwege de garantie?
zelfs met een volledige dealer onderhouden motor kan je eigenlijk vrij weinig met de garantie, Ik lees hier op de website van yamaha dat
  1. Aanspraak op grond van deze garantie bestaat niet voor:
  • het door Yamaha Motor Nederland B.V. voorgeschreven onderhoud en de daarbij gebruikte en/of vervangen originele onderdelen en vloeistoffen;
  • gebreken en/of schade die het gevolg zijn van normale slijtage en geleidelijke achteruitgang;
  • vernieuwing of reparatie van onderdelen die normaal als slijtagedelen worden aangemerkt nu deze van tijd tot tijd bij elke motor vervangen dienen te worden, zoals: banden, lampjes, remblokken, ketting, tandwielen, riemaandrijving, riempoelie, zekeringen e.d.;
  • het reinigen van brandstofleidingen, carburateur(s), inspuitgedeelten, pompen en tanks ten gevolge van het gebruik van brandstoffen die niet voldoen aan de voorwaarden gesteld in de gebruikershandleiding;
  • het vernieuwen van enig onderdeel van de koppeling ten gevolge van verkeerd gebruik;
  • mankementen en/of schade als gevolg van externe omstandigheden, waaronder (niet uitputtend) ongevallen, aanrijdingen, deuken, krassen, strepen, beschadigingen door opspattend grind, door vaste voorwerpen, door klimatologische, chemische, thermische, mechanische of andere inwerkingen, zoals zand, pekel, storm, boomhars, industrievervuiling, vogelfecaliën, vandalisme, door (poging tot) diefstal en joyriding;
  • mankementen en/of schade als gevolg van overmacht, waaronder (niet uitputtend) blikseminslag, brand, overstromingen, aardbeving, oorlog, rellen en misdrijven;
  • mankementen en/of schade ter zake waarvan de koper als eigenaar van de motorfiets een aanspraak op verzekeringsdekking heeft.
om nou 450 euro te betalen aan een "officieel yamaha dealer" vind ik het dan zeker niet het geld waard. de 20000km beurt heb ik bij mijn lokale garage laten doen die heel keurig te werk gaat en een passende prijs ervoor vraagt. nooit problemen mee gehad. als dit betekend dat mijn garantie vervalt omdat hij geen yamaha dealer is, is het maar zo.

bij mijn lokale dealer is er ook ontdekt dat mijn 10000km beurt bij motoport heel slecht is uitgevoerd. dit is ook waar ik de motor heb gekocht en te veel heb betaald voor een "half assed" onderhoudsbeurt. ik betwijfel daarom of deze specifieke yamaha dealers wel hun werk goed doen. Ik heb liever zekerheid in mijn onderhoudsbeurt dan dat ik maar ga afwachten om hem onder de garantie laat behandelen omdat een yamahadealer zijn werk maar niet keurig doet.
 
Niet verkopen/inruilen via een dealer..
1: Je krijgt een lage prijs / inruilprijs
2: Je kan niet afdingen bij een nieuwe motor

Gewoon verkopen op marktplaats.. dan krijg je iets meer en kan je met "Cash" gaan shoppen voor een nieuwe motor. Dan is het ook makkelijker om wat van de prijs af te dingen. Dus dat is eigenlijk + +
is het plan, inruilen is het zeker niet waard.
 
Het is duidelijk dat je grote waarde hecht aan je motor. Daar is absoluut niets mis mee.
Denk dat de meeste motorrijders waarde hechten aan hun eigen motor die behalve financieel ook emotioneel kan zijn.
Mijn vorige motor (Fazer) was voor mij meer waard dan wat hij financieel gezien waard was.

Jij vroeg hier om meningen en advies m.b.t. verkoop-/inruilprijs.
Er waren mensen die jouw schatting van de waarde wat hoog vonden en anderen die het wel oke vonden als ik het zo lees.
Zet hem gewoon op marktplaats en kijk wat men er voor wilt geven (en negeer die marktplaatsmensen die €1000,- bieden).
Je hoeft ons hier niet te overtuigen (of een van de bovenstaande schrijvers moet toch ineens een potentiële koper blijken te zijn dan heb ik niets gezegd).

Stop die energie in een pakkende verkooptekst + mooie foto's en overtuig met je enthousiasme een koper.
Als je nog even wacht is het niet meer zó lekker weer om motor te rijden.
 
Hallo mf leden

Ik vroeg me af wat een mooie prijs indicatie is voor een 2e handse mt07 uit 2020 met 20000 km op de teller. Verder heeft het nieuwe pirelli rosso 3 banden eronder zitten (net geen 800km mee gereden nog) en een aftermarket uitlaat. Twv 450 euro. Met wat andere leuke opties als valdoppen, een usb charger, korte kentekenplaat.

Maakt een hoge km stand nou echt het verschil? De motor is verder een hele goeie conditie. Het gaat overigens om een techblack 35kw versie. Deze vind je bijna nergens meer.

Tevens heeft de motor ook nog yamaha garantie tot 2022 mei.

Eerste motorzaak die ik instap geeft aan dat ze 5700 euro bieden. Wordt er altijd zo laag geboden bij dealers? Vind het namelijk echt lachwekkend. Maar misschien zie ik meer waarde in mijn motor omdat het "mijn" motor is en weet dat ik er goed mee ben omgegaan en onderhouden.

Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie meningen.

Wat is jullie advies?

Ik heb van 2019 gezien vroegen ze al 6800 voor met 17000km.
 
Als je met je nieuwe motor bij de dealer het terrein afrijdt, dan is ie direct al €1000 minder waard.
De motor hierboven genoemd met €6800/ 17000km, dan ging ik zelf voor €8000 voor een nieuwe.
Speciale kleuren, extra onderdelen en andere toeters en bellen brengen niets op.
Mishandelde motoren brengen zelfs veel minder op. Of je moet mss net de ene gek kunnen vinden......................

De eerste jaren schrijf je gewoon af als een malle.
Mijn FZ schrijft de laatste 10 jr al helemaal niets meer af. Boven 25 jr is vooral belangrijk hoe motor er uit ziet.
Dus 10 jr geleden was ie weinig waard en nu nog steeds nix.
 
Niet verkopen/inruilen via een dealer..
1: Je krijgt een lage prijs / inruilprijs
2: Je kan niet afdingen bij een nieuwe motor

Gewoon verkopen op marktplaats.. dan krijg je iets meer en kan je met "Cash" gaan shoppen voor een nieuwe motor. Dan is het ook makkelijker om wat van de prijs af te dingen. Dus dat is eigenlijk + +

Ieder zijn ding...

Ok, via een dealer krijg je een lagere inruilprijs. Logisch ook... wie werkt er voor niets??

Op marktplaats verkopen heeft ook z'n nadelen hoor... een hoop bieders, kijkers, testrijders...


Een bod van 5700€ lachwekkend vinden vind ik er ook wat over.. De dealer moet dat ding terug verkopen ook he... met service... nogmaals, wie werkt er voor niets?


Als een nieuwe MT07 in NL te koop is voor 8000€, dan vind ik een overnameprijs van 5700€ niet eens verkeerd voor een motor van +1 jaar oud en 20000km op de teller. Het eerste jaar schrijf je toch het meeste af, niet? En al zeker met zo'n kmstand.
Particulier zal je meer kunnen vangen... dat dan weer wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan