Waarde MT07 2020

Vind het ook geen rare prijs.
Hij koopt hem in voor 5700,-
Verkoopt hem voor 7000,-
Want zn allernieuwste kun je kopen voor 8000,-
 
MT-07, nieuwprijs in 2020 was € 7.999 (bron).
Dus bij een inruil van 5700 is dat 2300/20.000 = 11,5 ct/km. Erg netjes lijkt mij.
 
De nieuwe mts gaan als warme broodjes en zijn niet aan te slepen (als ze al aan te slepen zijn). Vandaar dat de jonge occasions langer waardevast blijven dan bij veel andere modellen/merken.
 
Vast wel, zelf een mt 09 sp begin augustus besteld. Verwachting is januari, maar niks is zeker ...
 
Stonden gedeeltelijk op de Ever Given maar staan inmiddels allemaal bij Yamaha Europe te wachten op chips:

Chiptekort houdt autosector nog in z'n greep, dieptepunt lijkt wel voorbij

MT-07 half juni besteld en "mijne" wordt half oktober verwacht.

Is trouwens niet alleen bij Yamaha zo hoor. Ga maar kijken bij de dealers, halve showroom is leeg :P.
Dat jonge occasions langer waardevast daardoor zouden zijn weet ik niet zó. Seizoen is zo goed als klaar, in de winter koop je alleen een motor als je een koopje wilt scoren en maart/april wordt verwacht dat meeste weer op orde is maar we zullen zien.
 
Nieuwe motoren mss nu slecht te verkrijgen door tekort aan 'chips'?
Maar valt mij laatste tijd op dat er ook heel weinig occasions te koop zijn bij de handelaren. Veel minder dan voorheen.
Motoren worden nu flink ruim geparkeerd in de showroom, om 't nog iets te laten lijken.
 
Stonden gedeeltelijk op de Ever Given maar staan inmiddels allemaal bij Yamaha Europe te wachten op chips:

Chiptekort houdt autosector nog in z'n greep, dieptepunt lijkt wel voorbij

MT-07 half juni besteld en "mijne" wordt half oktober verwacht.

Is trouwens niet alleen bij Yamaha zo hoor. Ga maar kijken bij de dealers, halve showroom is leeg :P.
Dat jonge occasions langer waardevast daardoor zouden zijn weet ik niet zó. Seizoen is zo goed als klaar, in de winter koop je alleen een motor als je een koopje wilt scoren en maart/april wordt verwacht dat meeste weer op orde is maar we zullen zien.
In geval van de mt 09 (normaal) zijn de 10.999 nieuw. Tweedehands vind je ze van 2017-2018 met 14k-20k km voor rond de €9500. Voor zo een “oude” motor met die KM’s vind ik het best waardevast.
 
De dealer BIEDT 5700, (maar jij mag een tegenbod doen)
De verkoper VRAAGT 7000. (maar de koper mag een tegenbod doen.)
De waarheid zal dus in t midden liggen.

Je kunt meerdere dealers afgaan om een inruilvoorstel of je kunt de wondere wereld van marktplaats gaan beleven.
Bij een dealer ben je meestal redelijk snel klaar met een inruilproces, en zijn er weinig verassingen.
Bij de wondere wereld van marktplaats zul je moeten wachten tot er iemand reageert, en heel wat tijd verspillen aan gedoe met mensen die niet serieus zijn... Daarna kun je testpiloten laten proefrijden op jouw dure motor.

Hoeveel tijd, risico en gedoe wil je investeren om die laatste paar centen eruit te kloppen?
 
Ik ben van gedachte veranderd, aangezien ik wilde overstappen naar een mt09 maar er geen goeie deals zijn van de 2e gen. (vind de 3e gen niet verkeerd maar heb liever de oude koplamp :D)

ga gewoon mijn 35kw omzetten naar de 55kw versie.
de POV zelf rijd op de 35kw versie en zijn vriend op de 55kw (voor degene die geinteresseerd zijn :D)
deze heeft me overtuigd. er werd altijd gezegd dat het verschil minimaal is. maar dat blijkt toch anders te zijn.

of moet ik hier een nieuwe topic voor starten?
 
een nieuw topic voor een filmpje?
niet perse het filmpje alleen, heb te snel de reactie geplaatst. vroeg me af of misschien de 1e gen mt09 een goeie koop is. ik zie ze met best weinig kms als occasion voor een best lage prijs in vergelijking tot de 2e gen mt09s. hoe komt het dat de prijzen zo veel verschillen? heeft de 2e gen meer upgrades dan alleen de koplampen en quickshifter, traction mode etc?

de 2e gen vind je met veel kms nog steeds voor prijzen strak rond de 10000 euro.
 
Ik denk dat jouw vragen wat dat betreft in het MT-09 topic gesteld kunnen worden.. :)
 
niet perse het filmpje alleen, heb te snel de reactie geplaatst. vroeg me af of misschien de 1e gen mt09 een goeie koop is. ik zie ze met best weinig kms als occasion voor een best lage prijs in vergelijking tot de 2e gen mt09s. hoe komt het dat de prijzen zo veel verschillen? heeft de 2e gen meer upgrades dan alleen de koplampen en quickshifter, traction mode etc?

de 2e gen vind je met veel kms nog steeds voor prijzen strak rond de 10000 euro.
Wat betreft 2nd gen denk ik dat wanneer de 3th gen ruim beschikbaar is de prijs wel zal dalen. W
 
Terug
Bovenaan Onderaan